Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2015 rugsėjo 18d. 14:42

Ar visuomet vilkikas – grėsmė lengvajam automobiliui?

Ukmergės gatvė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Ukmergės gatvė

Daugelis lengvųjų automobilių vairuotojų išvydę priešais save važiuojant krovininį vilkiką dažniausiai stengiasi turėdami galimybę jį aplenkti. Dėl savo dydžio ir svorio krovininiai automobiliai ne tik juda lėčiau, pristabdo iš paskos važiuojančias transporto priemones, užstoja joms kelią ir riboja matomumą, bet neretai yra minimi ir eismo įvykių suvestinėse. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, šiemet užregistruoti 1073 lengvųjų automobilių ir vilkikų susidūrimai, o 96 proc. šių atvejų avarijos kaltininkais pripažinti būtent krovininių automobilių vairuotojai.

Anot R. Bieliausko, bene dažniausios situacijos, kuomet lengvieji automobiliai susiduria su vilkikais, yra pastariesiems bandant rikiuotis į kitą eismo juostą ir nepastebint mažesnių eismo dalyvių. Vilkikai taip pat neretai kliudo lengvųjų automobilių veidrodėlius ar apibraižo jų kėbulą paprasčiausiai važiuodami pro šalį, kai vienas ar abu eismo dalyviai gerai neįvertina atstumo tarp transporto priemonių.

Palyginti dažni atvejai, kuomet krovininiai automobiliai kliudo lengvuosius stovėjimo aikštelėse ar degalinėse

„Palyginti dažni atvejai, kuomet krovininiai automobiliai kliudo lengvuosius stovėjimo aikštelėse ar degalinėse. Tokiais atvejais priklausomai nuo greičio ir smūgio stiprumo gali būti patirta tiek nedidelė, tiek ir kelis tūkstančius eurų siekianti žala“, – sako ekspertas.

R. Bieliauskas pažymi, kad tokiose situacijose bent jau aukų dažniausiai pavyksta išvengti, tačiau ne taip laimingai gali baigtis vilkikų ir lengvųjų automobilių vairuotojų susidūrimai greitkeliuose ir magistraliniuose keliuose, kur greičiai didesni. Draudimo eksperto teigimu, vairuotojai turėtų būti itin atsargūs išvažinėdami iš šalutinio kelio į pagrindinį. Tokiuose kelių susikirtimuose visuomet privalu įsitikinti, kad pagrindiniu keliu neatvažiuoja automobilis, įvertinti ir, atrodytų, dar toli esančių transporto priemonių greitį, neiššokti priešais jas, tikintis, jog jų vairuotojai pristabdys ir praleis. Dideliam automobiliui dažnai tai padaryti gali būti sudėtinga.

„Tai turėtų būti savaime suprantamos, netgi savotišku vairuotojo savisaugos instinktu tapusios taisyklės, tačiau, kai jos pamirštamos ar dėl išsiblaškymo ignoruojamos, tokio aplaidumo pasekmės būna skaudžios“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas primena neseną atvejį, kai Kauno rajone lengvojo automobilio vairuotojas nepraleido pagrindiniu keliu atvažiuojančio sunkvežimio. Abi transporto priemonės susidūrė ir nulėkė nuo kelio. Lengvojo automobilio vairuotojas žuvo, o vilkiko vairuotojas buvo sužalotas ir atsidūrė ligoninėje.

„Lengvųjų automobilių ir vilkikų susidūrimai autostradose yra retesni nei miestų gatvėse, kur avarijos dažnesnės, bet smulkesnės. Miestuose susidūrimų išvengti padėtų ir auganti vairavimo kultūra. Dabar gi dažnai lengvųjų automobilių vairuotojai vis dar bando užlįsti priešais sunkvežimius, o pastarųjų vairuotojai neretai vadovaujasi logika – kas didesnis, to ir kelias“, – sako „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Draudimo ekspertai primena, kad krovininis automobilis sveria 20-40 tonų, o važiuojant dideliu greičiu jo masė pagal fizikos dėsnius dar labiau padidėja, jį sustabdyti tampa sudėtinga, pailgėja stabdymo kelias, o galimo smūgio jėga išauga. Reikėtų taip pat nepamiršti, kad vilkiko vairuotojo matymo laukas yra mažesnis nei sėdinčio prie lengvojo automobilio vairo. Be to, dėl didelių gabaritų atliekant kai kuriuos posūkius, važiuojant žiedinėmis sankryžomis krovininis automobilis gali neišsitekti savo eismo juostoje, todėl važiuojant greta reikėtų suteikti jam daugiau erdvės, laikytis nuo jo didesnio atstumo. Savo ruožtu vilkikų vairuotojams reikėtų turėti omenyje, kad aplinkui visuomet gali būti ir yra mažesnių automobilių, dažniau žvilgtelėti ir į šoninio vaizdo veidrodžius.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Kokios paslaptys slypi Tado Ivanausko sukurtame Obelynės parke?

Aktualu

Ar atšauktas D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas reikš naują tarptautinę krizę?

Sportas

Čempionų lygos finalo išvakarėse – J.Kloppo pokštai ir Z.Zidane'o atsakas kritikams

Vardai

Kastytis Kerbedis triukšmingai atšventė 55-ąjį gimtadienį: draugams ir gerbėjams dovanojo koncertą

Pasaulis kišenėje

Kitokia Kuba. Havanos gatvių poetai

24sek

Po pergalės Šarūnas Jasikevičius kritikavo jaunimą ir pokštavo

Interviu Aktualu

Garis Kasparovas: „Išpuolis prieš Sergejų Skripalį buvo didelė Kremliaus klaida“

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

Aktualu

Aiškinasi, ar į Lietuvą nepateko puviniu užkrėstų bulvių

Sportas

Lietuvos irkluotojus piktina treneris italas – blogesnės situacijos neatsimena

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Vardai

Keksiukų fėja Liucina Rimgailė – apie aistrą motociklams: „Jie padeda pabėgti nuo kasdienybės“

24sek

R.Kurtinaitis atsakė į sirgalių kritiką dėl „Žalgirio“ ir išteisino šventusį jaunimą

Kultūra

J.R.R.Tolkieno populiarumo paslaptis

Mokslas.IT

Lūžio taškas: ar greitai vestuves ir žurnalų viršelius fotografuosime telefonu?

Deuce

Sugebėjo – teniso legenda I.Nastase suimtas dukart per 6 valandas

Vardai

Kensingtono rūmai pristatė naują Sasekso hercogienės Meghan herbą

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

24sek

Smūgis „Rockets“ – neteko Chriso Paulo

Aktualu

V.Putinas neigia, kad Malaizijos lėktuvas buvo numuštas Rusijos raketa: „Kartoju, yra keletas versijų“

Naujienos

Gyvenimas

Kokios paslaptys slypi Tado Ivanausko sukurtame Obelynės parke?

Aktualu

Ar atšauktas D.Trumpo ir Kim Jong Uno susitikimas reikš naują tarptautinę krizę?

Sportas

Čempionų lygos finalo išvakarėse – J.Kloppo pokštai ir Z.Zidane'o atsakas kritikams

Vardai

Kastytis Kerbedis triukšmingai atšventė 55-ąjį gimtadienį: draugams ir gerbėjams dovanojo koncertą

Pasaulis kišenėje

Kitokia Kuba. Havanos gatvių poetai

24sek

Po pergalės Šarūnas Jasikevičius kritikavo jaunimą ir pokštavo

Interviu Aktualu

Garis Kasparovas: „Išpuolis prieš Sergejų Skripalį buvo didelė Kremliaus klaida“

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

Aktualu

Aiškinasi, ar į Lietuvą nepateko puviniu užkrėstų bulvių

Sportas

Lietuvos irkluotojus piktina treneris italas – blogesnės situacijos neatsimena

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Vardai

Keksiukų fėja Liucina Rimgailė – apie aistrą motociklams: „Jie padeda pabėgti nuo kasdienybės“

24sek

R.Kurtinaitis atsakė į sirgalių kritiką dėl „Žalgirio“ ir išteisino šventusį jaunimą

Kultūra

J.R.R.Tolkieno populiarumo paslaptis

Mokslas.IT

Lūžio taškas: ar greitai vestuves ir žurnalų viršelius fotografuosime telefonu?

Deuce

Sugebėjo – teniso legenda I.Nastase suimtas dukart per 6 valandas

Vardai

Kensingtono rūmai pristatė naują Sasekso hercogienės Meghan herbą

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

24sek

Smūgis „Rockets“ – neteko Chriso Paulo

Aktualu

V.Putinas neigia, kad Malaizijos lėktuvas buvo numuštas Rusijos raketa: „Kartoju, yra keletas versijų“

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas