Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Arnoldas Lukošius: „Nesuprantu, kodėl naujų automobilių savininkai rankose laiko telefonus, o ne vairą“

„Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso rengėjai kaip niekad daug dėmesio skiria ekspertų nuomonei. Be daugybės kitų savo sričių žinovų šiais metais 10 žurnalistų komisijai patarinėja TELE 2 inovacijų biuro vadovas, išmaniųjų technologijų žinovas Arnoldas Lukošius.
Arnoldas Lukošius
Arnoldas Lukošius / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

Arnoldas Lukošius išbandė daugybę naujų, „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurse dalyvaujančių transporto priemonių. Tačiau daugiausiai dėmesio skyrė ne dinaminėms charakteristikoms, o junglumui (angl. connectivity) ir pavojams, kuriuos ši funkcija kelia eismo saugumui.

Rodos, gamintojai daro viską, kad išmaniosios technologijos darytų eismą saugesnį. Tam sukurta ir laisvų rankų įranga, veikianti per „Bluetooth“ ryšį – kad nereikėtų rankose laikyti telefono, jei važiuojant kas paskambintų. Tačiau gyvenime daug paradoksų – atsirandant naujoms technologijoms avarijų Lietuvoje daugėja. Deja, auga ir žuvusių keliuose skaičiai. Kodėl tai vyksta?

Kodėl naujos technologijos nemažina avaringumo?

„Lietuvos metų automobilio 2018“ stovykloje apsilankęs Arnoldas Lukošius rėžė iš peties ir įvardijo keletą esminių priežasčių, kodėl, tobulėjant automobiliams, keliuose tikrai nedaugėja saugumo.

Viena iš jų – kad net ir naujų prabangių automobilių savininkai nesinaudoja išmaniosiomis technologijomis. „Ne kartą teko matysi, kažkaip netvarkingai vairuojančius prabangių automobilių savininkus. Suka į kairę iš lėto. Pasižiūri – ogi rankoje laiko mobilųjį telefoną ir kalba, telefono sąsaja su automobilio multimedija nesinaudoja“, – pastebi ekspertas. Ir suabejojo: gal pasiturintys mažiau bijo policijos skiriamų baudų?

34 proc. avarijų įvyksta dėl to, kad vairuotojai užsiima pašalinėmis veiklomis.

Liečiamas, sukamas ar spaudomas?

Kita problema, anot Arnoldo Lukošiaus, yra ta, kad vis daugiau junglumo funkcijų yra pasiekiamos ne per sukamas rankenėles ar spaudomus mygtukus, o per liečiamus ekranus ar jutiklius, projektuojamus net ant vairo. Kai kuriuose modeliuose – po tris liečiamus ekranus. O kai kurie liečiamų ekranų dydžiu bando konkuruoti su „Tesla“.

Pasak Arnoldo, tokia funkcijų pasiekiamumo logika yra nesaugi, nes labai blaško vairuotojo dėmesį. Juk vairuojant viena ranka tiksliai pataikyti paspausti virtualius mygtukus yra sudėtinga, todėl vairuotojas tuo metu nežiūri į kelią.

Taigi tokiu atveju išmanios technologijos kelia tokį patį pavojų, kaip SMS žinučių rašymas telefonu – dėl tokių vairuotojų veiksmų daugėja avarijų, susidaro spūstys.

Kokia išeitis? Arnoldo nuomone, mygtukinės multimedijos būtų saugesnės – pataikyti pirštu į mygtuką yra lengviau, nei rasti paspaudžiamą zoną ekrane ir keliauti per kelis lygius. Bet dabar automobiliai turi tiek funkcijų, kad mygtukai netilptų ant prietaisų panelės.

Todėl ateities technologija, eksperto manymu, yra komandos balsu. Tačiau kol kas ir telefonuose jos veikia su išimtimis. O automobiliuose – dar blogiau. Nes lietuvių kalbai šios technologijos neadaptuotos. O net ir kreipiantis anglų kalba, visiškai nesupranta tokių vietovardžių kaip Vilnius ar Žiežmariai.

Platesnį eksperto Arnoldo Lukošiaus komentarą rasite filmuotame interviu:

VIDEO: „Metų automobilis 2018“. Eksperto Arnoldo Lukošiaus komentaras apie automobilių junglumą ir saugumą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius