Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Atnaujintoje sankryžoje užprogramuotas konfliktas, bet Vilniaus savivaldybė rami

Vilnius tvarkosi, platina gatves ir didina jų pravažumą. Visgi ne visi pokyčiai vairuotojams suprantami, kartais nauja eismo tvarka netgi padidina eismo įvykių tikimybę. Tokia situacija, anot 15min redakcijai parašiusio skaitytojo, susiklostė naujai rekonstruotoje Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžoje.
Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio vilko gatvių sankryža
Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio vilko gatvių sankryža / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Į redakciją kreipęsis Svajūnas pastebėjo, kad atvažiuojant nuo miesto centro pusės šios sankryžos link, kelio ženklai nurodo, kad eismas vyksta dviem juostomis. Pirmąja, dešiniąja, leidžiama važiuoti tiesiai, į Žalgirio gatvę, ir sukti į kairę. O antrąja – Geležinio Vilko gatve važiuoti Baltupių link, t.y. leidžiama tik sukti į kairę.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio Vilko gatvių sankryža
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio Vilko gatvių sankryža

Visgi, pastebi vyras, eismo srautui judant iš priešingos pusės Geležinio Vilko gatve nuo Baltupių miesto centro link ir pasirinkus dvi kairiausias eismo juostas, leidžiančias sukti į kairę, logiškai srautas turėtų būti padalintas į dvi dalis: dešiniau esančią juostą pasirinkę turėtų sukti į Žalgirio gatvę, o esančią kairiau – grįžti atgal į Geležinio Vilko gatvę ir judėti prekybos centro „Ozas“ link.

VIDEO: Naujai rekonstruota Vilniaus Žalgirio ir Geležinio Vilko gatvių sankryža – lyg tiksinti bomba

„Tačiau visas šis srautas, pajudėjęs nuo naujai įrengtų šviesoforų, pažeisdamas Kelių eismo taisykles, abiem eismo juostomis važiuoja į Žalgirio gatvę. Aišku, vengiant spūsčių ir valdant automobilių srautą, toks judėjimas yra logiškas, tačiau prieštaraujantis ten įrengtiems ženklams“, – akcentavo Svajūnas.

Užprogramuotas konfliktas

15min redakcija minėtą sankryžą kelis kartus įveikė drauge su Artūru Pakėnu, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius LT“ vadovu ir vairavimo mokytoju. Jis pabrėžė, kad į redakciją kreipęsis skaitytojas teisus ir pertvarkyta sankryža – lyg tiksinti bomba.

„Anksčiau galėdavome sukti pirmąja eismo juosta, važiuodami nuo miesto centro pusės, į kairę, Geležinio Vilko gatvės link, gana drąsiai, dabar to daryti tikrai negalime“, – pabrėžė A.Pakėnas.

Pasak jo, jokių sunkumų važiuojant iš miesto centro pusės Geležinio Vilko gatvės link nekyla. Visi vairuotojai čia iš anksto pasirenka reikiamas juostas, į Žalgirio gatvę suka pirmąja juosta, abiem kairiau – prekybos centro „Ozas“ link. Gerokai sunkiau tiems, kurie į naujai rekonstruotą sankryžą atvažiuoja iš Geležinio Vilko gatvės ir suka Žalgirio gatvės link.

„Štai, pažiūrėkite, manęs niekas neįspėja, kurią eismo juostą turėčiau pasirinkti, norėdamas važiuoti į Žalgirio gatvę, – pabrėžė instruktorius, persirikiavęs į kairiausią iš dviejų, naujai suprojektuotų, juostų, skirtų apsisukimui prie Žalgirio gatvės. – Kai pasukame, aš matau, kad man reikalinga pirmoji eismo juosta, tačiau joje – intensyvus eismas, o ėmęs dvejoti stabdau eismą ir už savo nugaros. Belieka tik grįžti vėl į Geležinio Vilko gatvę.“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio vilko gatvių sankryža
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sutvarkyta Žalgirio ir Geležinio vilko gatvių sankryža

Antrą kartą grįžtame tuo pačiu keliu ir pasirenkame dešiniau esančią, posūkiui į kairę, Žalgirio gatvės link, skirtą eismo juostą. Šįkart ramiai galime sukti į Žalgirio gatvę, tačiau gretimoje juostoje vairuotojai pradeda blaškytis. Dalis jų skuba lįsti priešais mus, kita dalis – už mūsų, tačiau netrūksta ir tokių, kurie, pažeisdami Kelių eismo taisykles, į Žalgirio gatvę įvažiuoja tą daryti draudžiančia eismo juosta.

„Čia užprogramuotas nuolatinis konfliktas, nes vairuotojai nespėja pasižiūrėti į ženklus, nespėja sureaguoti, o vėliau desperatiškai nusprendžia pažeisti taisykles. Jei čia sustotų policijos pareigūnų ekipažas, nespėtų bausti visų pažeidėjų“ – svarstė patyręs instruktorius.

Pasak jo, paprasto sprendimo, kaip išspręsti problemą, dabar nėra. Viena vertus, būtų galima uždrausti pirmąja eismo juosta sukti į kaire, o važiuojantiems antroje leisti važiuoti tiesiai ir į kairę. Tačiau taip, pastebėjo A.Pakėnas, nukentėtų tie, kurie į Geležinio Vilko gatvę važiuoja nuo miesto centro pusės. Antra vertus, palikus sankryžą tokią, kokia ji yra dabar, eismo nelaimių tikimybė yra ypač didelė, mat užteks paprastų aplinkybių: pirmoje juostoje esantis vairuotojas važiuos kairiau, antroje – į Žalgirio gatvę.

Turi 100 metrų persirikiavimui

Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vadovas, 15min komentavo, kad eismo situacija ir tvarka keisis kitąmet pavasarį.

Rekonstruojant Geležinio Vilko gatvės atkarpą nuo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Linkmenų fabriko iki sankryžos su Ukmergės gatve, gatvė buvo išplatinta 720 metrų. Taip pat buvo perkelta ir naujai įrengta apsisukimo į Žalgirio g. šviesoforinė sankryža.

„Vairuotojai, pasukę link Žalgirio gatvės ir norintys važiuoti ta kryptimi, turi 100 metrų atkarpą užsiimti pirmąją eismo juostą ir vadovaudamiesi kelio ženklais iš pirmos eismo juostos gali važiuoti Žalgirio gatvės kryptimi. Dabar vairuotojai Žalgirio gatvės kryptimi važiuoja iš įpratimo, vadovaudamiesi sena tvarka, tačiau ir šioje vietoje yra pakeitimų, būtina būti atidiems bei laikytis kelio ženklų reikalavimų“, – akcentavo T.Kamaitis.

Anot jo, eismo situacija keisis kitąmet, pavasarį, kai Geležinio Vilko gatvės rekonstrukcijos darbai bus tęsiami nuo perkeltos sankryžos su Žalgirio gatve, iki sankryžos su Ukmergės gatve. Tada bus rekonstruoti Ukmergės-Geležinio Vilko gatvių sankryžos šviesoforai, keisis ir dabartinė eismo tvarka Geležinio Vilko gatvėje, važiuojant Žalgirio gatvės link.

„Atsiras papildomos juostos, keisis transporto srautų važiavimo kryptys“, – aiškino T.Kamaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius