Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Automobiliams be pagalbinių sistemų reikia geriausių padangų

Įvykio vietoje
Rolando Žalgevičiaus nuotr. / Įvykio vietoje
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
Skaitysiu vėliau
A A

2014 metais vidutinis Vokietijoje registruotų automobilių amžius buvo 8,8 metai. Tai reiškia, kad itin didelė šios šalies keliuose važinėjančių automobilių dalis neturi šiuolaikinių vairuotojo pagalbinių sistemų.

Net 10 procentų automobilių nėra sumontuota stabdymo metu ratus nuo užsiblokavimo apsauganti ABS sistema, o 30 procentų – ESC elektroninė stabilumo sistema („DAT Report 2014“ duomenys). Tai reiškia, kad visi šie automobiliai pasižymi kur kas mažesniu saugumu nei naujos, šiuolaikinės mašinos.

Pavyzdžiui, esant šlapiai kelio dangai senų automobilių stabdymo kelias yra itin ilgas, o važiuojant sniegu ir kelyje atsiradus netikėtai kliūčiai, automobilio valdymas itin ribotas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Tad, pasak specialistų, būtent senais automobiliais važinėjantys vairuotojai neturėtų taupyti ir pirkti pigias padangas, o pasirūpinti, kad ant jų automobilių ratų būtų sumontuotos kokybiškos padangos.

Ypatingai automobiliams be pagalbinių saugos sistemų aukščiausios kokybės žieminės padangos yra tiesiog privalomos

„Ypatingai automobiliams be pagalbinių saugos sistemų aukščiausios kokybės žieminės padangos yra tiesiog privalomos“ – , sako „Continental“ Padangų plėtros departamento vadovas profesorius Burkhardas Wiesas. „Šios padangos suteikia maksimalų sukibimą pajudant ir stabdant, taip pat itin tikslų valdymą posūkiuose. O pavojingose situacijose jos užtikrina gyvybiškai svarbų saugumą. Tai logiška, nes kaip vienintelė jungiamoji grandis tarp automobilio ir kelio, padangos yra viena svarbiausių saugos sistemų. Taip pat reikia suprasti, kad senesniuose automobiliuose esančios saugos sistemos – oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ar kitos saugumo sistemos, atitiko prieš dešimtį ar net daugiau metų galiojusius reikalavimus“.

„Continental“ nuotr./ContiWinterContact TS850 - high res
„Continental“ nuotr./ContiWinterContact TS850

Stabdymo kelias skiriasi trečdaliu

Tie vairuotojai, kurie renkasi pigias padangas, motyvuodami, kad važinėja senais ir nebrangiais automobiliais, turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į automobiliniuose žurnaluose ir internete publikuojamus padangų bandymų rezultatus. Juose akivaizdžiai matoma, kad pigios padangos testuose užima pačias žemiausias vietas ir yra ypatingai nesaugios ant slidžios kelio dangos.

Pavyzdžiui, „Auto Bild“ žurnalo teste (2014 m. Nr.40) specialistai perspėjo ketinančius įsigyti „beviltiškai atsilikusiomis“ įvardintas padangas. Šių padangų stabdymo kelias ant šlapio asfalto, važiuojant 80 km/val. greičiu, siekė net 52,7 metrus – tai daugiau nei trečdaliu didesnis atstumas nei automobilio, ant kurio ratų buvo sumontuotos „Continental ContiWinterContact TS 850“ padangos (36,1 m), kurias specialistai įvertinto kaip pavyzdines.

„Continental“ nuotr./„Continental“ bandymų centras „Contidrom“
„Continental“ nuotr./„Continental“ bandymų centras „Contidrom“

„Net ir nedidelis automobilio kėbulo įlenkimas kainuos daugiau nei kainos skirtumas tarp pigių, nesaugių žieminių ir aukščiausios klasės padangų“ – , sako profesorius B. Wiesas. „Todėl toks savęs apgaudinėjimas ir nepamatuotas taupymas realiame gyvenime ne tik gali pasirodyti gerokai brangesnis, bet ir reiškia gerokai mažesnį saugumą visiems eismo dalyviams.“

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas