Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Devyni dalykai, kurie padės išsirinkti tinkamas padangas žiemai

Spalio pabaiga – žieminių padangų pirkimo sezonas. Visi norime važinėti maksimaliai saugiai, su naujausio modelio padangomis, kurių vienetas kainuoja mažiau nei pietūs restorane šeimai. Ar tai įmanoma?
Atlikti bandymai atskleidžia ypač pablogėjusias padangos sukibimo savybes ant sniego ir ledo dangos, jau esant 4mm protektoriaus gyliui.
Padanga

Prieš perkant padangas, vertėtų išsiaiškinti, koks jų dydis reikalingas automobiliui. Šią informaciją dažnai atskleidžia lipdukas ant durelių slenksčio arba degalų bako dangtelio. Jeigu ten lipdukų nėra, įveskite į „Google“ paieškos sistemą automobilio modelį bei metus (pvz., Toyota Avensis 2006) ir „standard tyre size“. 

Jeigu su kompiuteriu nedraugaujate, bet kurioje padangų parduotuvėje sutiktas darbuotojas mielai apžiūrės jūsų automobilį ir padės išsiaiškinti tinkamą padangų dydį. Tačiau dar prieš važiuojant į parduotuvę, verta perskaityti kelis faktus apie žiemines padangas – tai padės sutaupyti ne vieną šimtą litų.

1. Lipdukas ant padangos pasako daug

Nuo praėjusių metų kiekviena Europos Sąjungoje parduodama padanga turi baltą stačiakampį lipduką, ant kurio – keli skaičiai, raidės ir diagramos. Ką jos reiškia? 

Ikona su degaline – padangos pasipriešinimas riedėjimui. Pavyzdžiui, raidė A reikš, kad šiomis padangomis apautas automobilis vartos mažiau degalų nei apautas pažymėtomis raide D.

Naujoji etiketė, kuri bus klijuojama ant padangos
Naujoji etiketė, kuri klijuojama ant padangos

Ikona su lietaus debesimi – padangos sukibimas ant šlapios kelio dangos. Pavyzdžiui, raide B pažymėtos padangos ant šlapios kelio dangos yra geresnės už pažymėtas raide C.

Garsiakalbio ikona – padangos skleidžiamas garsas decibelais. Konkrečiu skaičiumi parašyta, kokį garsą skleidžia riedėdamos padangos. Kuo decibelų daugiau – tuo garsas didesnis. Ja nereikėtų pasitikėti šimtu procentų, nes net ir labai mažą decibelų skaičių ant etiketės turinčios padangos gali būti mažai triukšmingos tik mažame greičio intervale.

2. Elektroninės stabilumo sistemos ir vairavimo įgūdžiai neatstoja gerų padangų

„Nė viena elektroninė automobilio saugos sistema nepadės, jei ant jūsų automobilio ratų bus sumontuotos sudilusios, netinkamo gumos mišinio ar tiesiog pasenusios padangos“, – teigia Erlandas Gintneris, padangų parduotuvės „Melga“ vadovas.

Keleiviu prie vairo tapti nenori niekas. Geros padangos nekompensuoja vairavimo įgūdžių trūkumo, kaip ir geri vairavimo įgūdžiai ne visada padės, jeigu žiemą automobilis bus apautas prastomis padangomis.

„Beveik 90 proc. situacijų geros padangos lemia daugiau nei vairuotojo įgūdžiai“, – Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) statistiką atskleidė lenktynininkas Ignas Gelžinis.

3. „Premium“ gamintojų padangos brangesnės ne be reikalo

„Premium“ gamintojai – „Continental“, „Michelin“, „Goodyear“, „Bridgestone“, „Pirelli“ ir kiti gerai žinomi padangų prekės ženklai. Įvairiuose nepriklausomuose padangų testuose būtent „Premium“ padangos užima pirmąsias vietas.

Pigesnių padangų gamintojai kaip „Roadstone“, „Maxxis“, „Rotalla“, „Barum“ ar „Kormoran“ nėra prasti ir įvairiuose padangų testuose dažnai pasirodo tik vos blogiau už „Premium“ gamintojus. Tačiau jų vieno matmens padangų rezultatai gali labai skirtis nuo kito dydžio, nors ir to paties modelio padangų.

„Kinijos gamintojai kartais sugeba pagaminti vieno išmatavimo kokybišką padangos modelį, tačiau tai nereiškia, kad ir kitos to paties gamintojo padangos pasižymės tokiomis pačiomis savybėmis. Vieno modelio padanga gali užimti aukštą vietą teste, bet kito dydžio ar modelio padanga ir vėl atsiduria tarp blogiausių“, – sako „Goodyear Dunlop Tires Baltic“ vadovas Elmantas Latkauskas.

„Continental“ nuotr./„Continental“ bandymų centras „Contidrom“
„Continental“ nuotr./„Continental“ bandymų centras „Contidrom“

4. Vasarinės padangos reaguoja į šaltį

„Vasarinės padangos efektyvios tik iki +7° C, temperatūrai nukritus žemiau, stipriai suprastėja stabdymo bei kitos savybės“, – perspėja padangų prekybos įmonės „Dagris“ direktorius Ričardas Židovainis.

Tai tiesa – nereikia sniego, kad įsitikintumėte, jog vasarinės padangos dabartinėmis orų sąlygomis yra nekoks pasirinkimas. Jų gumos savybės paprastai gerokai suprastėja temperatūrai nukritus žemiau 6–8 laipsnių.

5. Žieminėmis padangomis žalinga važinėti ištisus metus

Bet kuriam padangų ar saugaus eismo specialistui pasakius, kad vasarą važinėjate žieminėmis padangomis ir jas naudosite ateinančią žiemą, jis jums spjautų į veidą. Žieminės padangos veikia labai blogai esant aukštai temperatūrai – kad ir prie 20 laipsnių šilumos.

Žinoma, kokybiškų žieminių padangų naudojimas ištisus metus paprastai yra geriau nei universalios padangos. Tačiau abu variantus verta rinktis tik važiuojant itin mažai, per metus įveikiant vos kelis tūkstančius kilometrų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

6. Žieminė padanga – dygliuota padanga

„Žiemą saugiausia važinėti dygliuotomis padangomis, nes jos yra tikros žieminės padangos, o kieto mišinio ar minkšto mišinio padangos yra alternatyva su didesniais ar mažesniais kompromisais saugumo atžvilgiu“, – įsitikinęs „Egzotika“ prekybos tinklo vadovas Rokas Lipeikis.

Taip, dygliuota padanga daugeliu atvejų patikimesnė. Tik yra keli „bet“ – vienas jų, kad Vakarų Europoje, pradedant Lenkija, dygliuotos padangos draudžiamos, tad važiuojantys slidinėti jas turi pamiršti. Antra, dygliuota padanga yra daug slidesnė ant sauso asfalto ir puraus sniego negu paprasta žieminė, jos privalumai pasireiškia tik ant ledo ar suplūkto sniego. Prieš perkant, reikėtų įvertinti, kokiomis sąlygomis važiuojate dažniau.

7. Ilgai sandėlyje gulėjusi padanga yra gera

Taip, net ir 5 metus tinkamomis sąlygomis parduotuvės sandėlyje gulėjusi padanga yra puikiausios būklės ir jos savybės yra beveik tokios pačios kaip ir prieš 5 metus. Tačiau ji yra pasenusi technologiškai. 

Padangų savybės tobulėja ne lėčiau nei automobiliai – juk nuėję į „Nissan“ saloną, nenorėtumėte išvažiuoti su prieš 5 metus pagamintu, senesnės kartos „Qashqai“, kad ir nuvažiavusiu 0 kilometrų? Taip pat ir padangų rinkoje – naujausio modelio „Goodyear Ultra Grip 8“ bus kur kas pranašesnė už „Goodyear Ultra Grip 7“, nors abi gali būti nenaudotos.

„Continental” nuotr./Padangų bandymai
„Continental” nuotr./Padangų bandymai

8. Padangų testai nėra visagaliai

Vien į „Google“ suvedus „tyre test“, šimtu procentų jais pasitikėti nereikėtų. Pavyzdžiui, testų nugalėtoja gali būti ideali padanga ant sniego bei šlapio asfalto, tačiau prastai sukibti ant ledo. Jeigu jūs gyvenate užmiestyje ir tenka pasivažinėti retai valomais keliais, tokių padangų pasirinkimas nebus pats geriausias, nors testų rezultatas ir puikus.

Kai kuriuose testuose bandomas tik padangos elgesys ant sniego, tačiau Lietuvoje aktualus padangos sukibimas ir ant sauso bei šlapio asfalto, ir esant teigiamai temperatūrai. Be to, vienų išmatavimų padangos gali būti geresnės už to paties modelio, tačiau kito dydžio padangas.

Ką daryti? Tikrinti bent kelių skirtingų testų rezultatus ir pažiūrėti, pagal kokius kriterijus buvo vertintos padangos.

9. Konsultanto patarimų galima gauti ir telefonu

Jokio skirtumo, ar padangų konsultantui informaciją apie jūsų automobilį bei važiavimo įpročius pasakysite bendraudami „gyvai“, ar telefonu – jis atsakys tą patį. Kitaip sakant, nereikia bijoti padangų užsakymo internetu – dažnai tai yra pigesnis būdas pirkti automobilio apavą. 

Didžiausias tokio pasirinkimo minusas – gavus padangas į namus, reikia kažkur jas sumontuoti. Įsigijus padangas parduotuvėje, jas čia pat ir sumontuos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius