Tiesiogiai

Tiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentaraiTiesiogiai po gaisro Paneriuose: ugniagesių vado ir oro užterštumo tyrėjų komentarai

Dviejų vaikų mama I.Puzaraitė-Čepononienė – apie keliones automobiliu su vaikais: „Vaikas turi suprasti, kad kitaip nebus“

Keliauti su vaikais automobiliu gali būti ir lengva, ir sudėtinga, o tėvams tenka rūpintis ne tik kaip saugiai vežti vaikus, tačiau ir kuo kelionės metu užimti. Ypač, jei ji – ilgesnė.
Ingrida Martinkėnaitė ir Irūna Pūzaraitė-Čeponienė
Ingrida Martinkėnaitė ir Irūna Pūzaraitė-Čeponienė / 15min nuotr.

Irūna: teko iškęsti triukšmą

Dainininkė ir dviejų vaikų mama Irūna Puzaraitė-Čepononienė sako, kad šiemet keliones, žinoma, gerokai pristabdė karantinas. Tačiau įprastai kelionės kartu vaikais automobiliu būdavo dažnos.

Irūna yra pusketvirtų metukų Toro ir pusantrų metukų Glorijos mama. „Sunkiai“, – į klausimą, kaip apskritai sekasi keliauti su vaikais, nusijuokė I.Puzaraitė-Čeponienė.

Pasak Irūnos, su pirmagimiu sūnumi viskas buvo paprasčiau, nors automobiliu tekdavo važiuoti ir didelius atstumus. „Bet vos tik įsėsdavom į automobilį, sūnus iš karto užmigdavo. O su mažąja – kaip tyčia – vos tik ilgesnė kelionė, ji kėdutėje muistosi, kelia triukšmą. Bet randam išeitį, kaip kelionę palengvinti“, – pasakojo moteris.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Renginio akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Renginio akimirka

Yra dalykai, prie kurių vaikai turi priprasti

Abu Irūnos vaikai visą laiką, kai šeima važiuoja automobiliu, sėdi automobilinėse kėdutėse.

„Ką darau, kai muistosi ir triukšmauja? Mes truputį tai ignoruojame. Vaikas turi suprasti, kad kitaip nebus, aš negaliu nei su juo užsiimti, nei paimti ant rankų.

Kelionė ir yra kelionė, yra tam tikrai dalykai, prie kurių vaikai turi priprasti ir suprasti, kad kitaip nebus. Su mažąja taip ir buvo: bėgant laikui, kelionė po kelionės, jos vis lengvėjo. O šiemet jau visai neblogai. Daug kas gali nepatikti, bet yra žodis „reikia“, – sakė moteris.

Automobiliu kartu su mama duktė pradėjo keliauti tada, kai jau tvirtai sėdėjo – maždaug nuo 9–10 mėnesių.

„Toras turi savo kėdę su galvos atrama. Mes viską laiką labai saugiai važiuojame, ir saugos diržus naudojame. Būna, kai aš kartais vos atlaisvinu diržą, man vyras jau sako: žiūrėk, ką tu darai?“ – juokėsi I.Puzaraitė-Čepononienė.

Apskirtai sunku patikėti, kad kelionės su vaikais galėtų būti kitokios.

123RF.com nuotr./Vaikai automobilyje
123RF.com nuotr./Vaikai automobilyje

Renkasi ne pagal kainą

Vaikams automobilines kėdutes Irūna renkasi atsižvelgdama į rekomendacijas, taip pat vertina tai, ką išbando pati ir kas pasiteisina.

„Kėdučių, žinoma, yra įvairių. Štai ir dabar mažajai jau reikės keisti kėdutę.

Dabartinė, kuria naudojamės, nėra labai brangi, bet ji ištestuota – mūsų pirmagimis tokioje pačioje sėdėjo, ir mes tokią pačią, tik mergaitišką, įsigijome. Nesivaikom madų. Geriausia yra rekomendacijos arba ką pats patikrini per laiką“, – kalbėjo I.Puzaraitė-Čepononienė.

Pirmoji kelionė – iš gimdymo namų

Keliaujant automobiliu su vaikais visų pirma svarbus saugumas. Tuo įsitikinusi atlikėja Ingrida Martinkėnaitė. Šeimoje auga 14 metų dukra Marija ir 11 mėnesių dukra Eva.

Projekto partnerių nuotr./Ingrida Martinkėnaitė Palangoje
Projekto partnerių nuotr./Ingrida Martinkėnaitė Palangoje

„Kelių eismo taisyklės ir yra kuriamos tam, kad būtų užtikrinamas saugumas. Vasarą gyvename pajūryje, tad teko daug važinėti kartu su Eva. Kelyje – 3–4 valandos, todėl jos turi būti ne tik saugios, dukrai taip pat turi būti ir patogu. O man tai užtikrina ramią kelionę, kai nereikia galvoti, nukris ar ne, susitrenks ar ne. Visos priemonės juk gaminamos žmonių patogumui, tai tuo reikia ir naudotis“, – apie vaikų automobilines kėdutes sakė I.Martinkėnaitė.

Beje, pirmoji Evos kelionė kėdutėje buvo netrukus po gimimo, važiuojant namo. Tai – gulimas lopšys, skirtas vežti kūdikius: „Grįžome namo saugiai.“

Kai augo Marija, Ingrida sako, jog blaškymosi važiuojant automobiliu taip pat nebūdavo: dukra žinojo, kad automobilyje būtinai turi sėdėti kėdutėje. „Konfliktų dėl to nebūdavo, nes žinodavo, kad kitaip nebus. Niekur nevažiuosim. Kai vaikai mašinoje – atsakomybė yra dviguba“, – kalbėjo pašnekovė.

Kalbant apie kėdučių pasirinkimą I.Martinkėnaitė sakė, kad tai – jos vyro rūpestis. Tačiau šeima vertina gerą kokybę ir patogumą, o vienas iš prioritetų renkantis – kad kėdutė būtų lengva.

123RF.com nuotr./Vaikas automobilyje
123RF.com nuotr./Vaikas automobilyje

Kaip pasirinkti kėdutę?

Ekspertų teigimu, skirtingo amžiaus vaikui turi būti parenkamos skirtingos kėdutės pagal kėdutės gamintojo nurodytą vaiko dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba šias grupes:

  • 0 grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 10 kg;
  • 0+ grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 13 kg;
  • I grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg;
  • II grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 15 iki 25 kg;
  • III grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 22 iki 36 kg.

Gaminamos ir universalios kėdutės (1/2/3 grupė), skirtos 9–36 kg svorio vaikams, tokios automobilinės saugos kėdutės turi integruotus diržus, tačiau, vaikui paaugus, jį galima prisegti automobilio saugos diržais.

Dar viena priemonė – specialūs paaukštinimai, kuriuos naudoti galima, kuomet vaikas sveria daugiau nei 23 kg.

Tačiau specialistai pataria kėdutes naudoti kuo ilgiau, nes jos turi nugarėlę ir šonines apsaugas, kurių nebeturi paaukštinimas.

  • 0+1 grupė. Ši kėdutė rekomenduojama kūdikiams, kurie sveria daugiau nei 12 kg ir nebetelpa į 0+ kėdutę.
  • 1 grupė. Šios kėdutės montuojamos važiavimo kryptimi, veidu į automobilio priekį.
  • 123 grupė. Vaikas tvirtinamas saugos staleliu, kuris prisegamas prie automobilio diržu. Pagal svorį išaugus iš šios grupės, saugos stalelis nenaudojamas, vaikas prisegamas standartiniu automobilio saugos diržu. Diržas privalo būti perkišamas po porankiais.
  • 3 (paaukštinimas): Labai svarbu, kad paaukštinamas būtų naudojamas, jeigu vaikas sveria nuo 23 iki 36 kg. Nesilaikant nustatyto svorio reikalavimo, vaikas gali labai lengvai išslysti iš saugos diržo ir sunkiai susižaloti.

Visais atvejais labai svarbu, kad vaiko galvos atrama, sauganti kaklą ir galvytę, kėdutėje būtų tinkamame aukštyje, ne aukščiau galvos, nesiremti į pečius.

Labai svarbu, kad vaiko galvos atrama, sauganti kaklą ir galvytę, kėdutėje būtų tinkamame aukštyje.

Kėdutės galinė sienelė turi maksimaliai priglusti prie automobilio sosto nugarinės dalies. Tarp vaiko kūno (ne drabužių) ir kėdutės saugos diržo rekomenduojamas tik 1,5–3 cm tarpas.

Rekomenduojamas pritvirtintos kėdutės laisvumas – ne daugiau kaip 2 cm. Kūdikių kėdutės-lopšiai visuomet privalo būti tvirtinami prieš važiavimo kryptį. Griežtai draudžiama kūdikių kėdutę-lopšį tvirtinti ant priekinės sėdynės, jeigu neįmanoma išjungti oro pagalvės. Jei automobilis turi šoninio smūgio pagalves, svarbu, kad vaikas nebūtų arti jų.

Manoma, kad saugiausia vieta automobilyje kėdutės tvirtinimui – ant galinės sėdynės per vidurį. Tačiau jeigu automobilis ant galinės sėdynės turi tik dvi įrengtas vietas, o per vidurį yra tik paaukštinimas, geriau į tokią vietą kėdutės nedėti. Jeigu vaikas viršija kėdutės nustatytą svorį, bet jo galvytė neišsikiša iš kėdutės gabaritų, normaliai užsisega saugos diržai (net jei vaiko kojos truputį sulenktos), galima ją naudoti.


Brangink gyvybę. Gerbk kitus kelyje

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius