Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 07 01 /14:39

Dviratininkai ir policija surėmė ietis dėl naujų reikalavimų: pedalų mynėjai piktinasi, o pareigūnai įžvelgia klastą

Prie Seimo antradienį piktindamiesi įsigaliojusiais papildomais reikalavimais dviratininkams į protesto akciją susirinko dvi dešimtys dviratininkų. Dviratininkų atstovai tvirtina, kad reikalavimai dienos metu dviratininkams dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus saugumo situacijos keliuose nepakeis, o žmones atgrasys nuo susisiekimo dviračiais. Liberalai Seime jau užregistravo šiuos reikalavimus naikinančias pataisas. Tačiau policija teigia, kad nutylėdami svarbias aplinkybes reikalavimų priešininkai klaidina visuomenę.
Dviratininkų protestas prie Seimo
Dviratininkų protestas prie Seimo / BFL nuotr.

„Piktinamės nepagrįstais ir nesąmoningais reikalavimais naudoti šviesas dieną arba reglamentuotą aprangą, kurios žmogus negali laisvai pasirinkti. Tokių reikalavimų nėra niekur pasaulyje“, – sakė vienas akcijos dalyvių, Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.

Dviratininkai siūlė kitus sprendimus

Jis pažymėjo, jog daugiausia dviratininkai į eismo įvykius pakliūva dėl nesaugaus lenkimo, ir šiuo atveju racionalesnės būtų pataisos, kurios reglamentuotų šį manevrą.

„Piktinamės nepagrįstais ir nesąmoningais reikalavimais naudoti šviesas dieną arba reglamentuotą aprangą, kurios žmogus negali laisvai pasirinkti.

„Dėl dviratininkų saugumo mes siūlėme pataisas, kad būtų reglamentuotas dviratininko lenkimas kelyje ne mažesniu kaip pusantro metro atstumu, tai yra pats svarbiausias saugumo reikalavimas, kuris nebuvo priimtas.

Taip pat mums labai svarbus saugaus greičio laikymasis, chuliganiško elgesio kelyje mažinimas, neblaivių vairuotojų mažinimas – tai pagrindiniai dalykai, kurie gadina eismo saugumą, o ne dviratininkai“, – kalbėjo L.Vainius.

Vienas akcijos dalyvių Eduardas Kriščiūnas atvyko su senoviniais šarvais, taip parodijuodamas Seimo priimtas pataisas dėl papildomų reikalavimų dviratininkams.

„Kada šarvai?“ – skelbė kartu atneštas transparantas.

„Tai dar vienas šaudymas į orą. Važiavimas dviračiu tikrai taps dar labiau nepopuliarus, tai yra geras būdas atgrasyti žmones nuo dviračio įsigijimo“, – sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas E.Kriščiūnas.

Liberalai siūlo panaikinti įvestus reikalavimus

Antradienį Lietuvoje įsigaliojo reikalavimai dviratininkams dienos metu važiuojant keliu dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus.

Saugaus eismo automobilių keliais pataisos numato, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiu paros metu ar kai blogas matomumas privalomi abu šie reikalavimai.

Pertekliniai ir absurdiški reikalavimai dviratininkams tikslų nepasieks ir didesnio saugumo tikrai negarantuos. Gaila, kad to iki šiol nesuprato Seimo dauguma ir Vyriausybė.

Liberalų sąjūdis antradienį Seimo posėdžių sekretoriate užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma atsisakyti reikalavimų dėl šviesiu metu privalomų dėvėti šviesą atspindinčių liemenių ir dviračių žibintų.

„Pertekliniai ir absurdiški reikalavimai dviratininkams tikslų nepasieks ir didesnio saugumo tikrai negarantuos. Gaila, kad to iki šiol nesuprato Seimo dauguma ir Vyriausybė. Liberalai įsitikinę, kad dviratininkams liemenės ir įjungti šviesos žibintai turėtų būti privalomi tik tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui“, – sako Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eligijus Masiulis.

Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Remigijus Šimašius sako, kad prievolė dviratininkams saulėtą dieną dėvėti šviesą atspindinčią liemenę niekaip neprisidės prie jų matomumo pagerinimo.

„Reikalavimas perdažyti dviratį kita spalva turbūt duotų tiek pat naudos, t.y. neduotų jokios. Labai tikiuosi, kad Lietuvos policija ir toliau spręs tikras eismo saugumo problemas bei nepradės vaikytis saulėtą dieną be liemenės važinėjančių dviratininkų. Reikėtų pasitelkti sveiką protą ir pasinaudoti galimybe neterorizuoti drausmingų ir saugumui pavojaus nekeliančių dviratininkų“, – sako liberalas R.Šimašius.

Policija: visuomenė klaidinama

Lietuvos policija atkreipia dėmesį, kad pastarosiomis dienomis viešojoje erdvėje yra klaidingai pateikiama informacija apie 2014 m. liepos 1 d. įsigaliojusias kai kurias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas.

Policijos departamentas patikslina, kad dviračių vairuotojams šviesiuoju paros metu  privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas tik važiuojant važiuojamąja kelio dalimi.

Manome, kad sąmoningai nutylint šias detales, visuomenė skatinama priešintis šioms saugų eismą gerinančioms priemonėms.

Važiuojant dviračių takais, kelkraščiu arba šaligatviu (ši naujovė dėl važiavimo šaligatviais numatyta naujai parengtame Kelių eismo taisyklių projekte) nei dėvėti šviesą atspindinčios liemenės, nei važiuoti įjungus dviračio žibintų, nereikia.

Be to, atkreiptinas dėmesys, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 55 dalyje apibrėžta sąvoka „ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais“.

Tai ne tik geltonos, oranžinės ar raudonos spalvos liemenė, bet ir kitas šių spalvų viršutinės kūno dalies (nuo kaklo iki juosmens) drabužis su iš visų pusių kitiems eismo dalyviams matomais šviesą atspindinčiais elementais.

„Manome, kad sąmoningai nutylint šias detales, visuomenė skatinama priešintis šioms saugų eismą gerinančioms priemonėms. Kartu pažymėtina, kad Lietuvoje dviračių takų infrastruktūra dar nėra tinkamai išvystyta, kaip daugelyje senbuvių Europos Sąjungos valstybių, kur pagrindinis dviračių eismas vyksta būtent dviračių takais, o ne važiuojamąja kelio dalimi. Be to, tokiose šalyse patys eismo dalyviai aktyviai rūpinasi savo saugumu, dėl to dėvėti ryškiaspalvę liemenę ir saugos šalmą jiems yra įprasta“, – rašoma policijos pranešime.

Šįmet iki birželio 25-osios Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 9 dviračių vairuotojai, iš jų net 7 – šviesiuoju paros metu. Sužeista 160 dviratininkų, tarp jų 135 – šviesiuoju paros metu.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius