Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Edita Mildažytė ir Vidas Bareikis: kas vairuojant juos blaško labiausiai?

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia grėsmę eismo dalyvių saugumui, rodo tyrimai. Kodėl nepaisant didelės rizikos ir už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus gresiančių baudų, kai kurie vartotojai ir toliau nesilaiko auksinės taisyklės, teigiančios, kad „vairuojant reikia tik vairuoti“?
Edita Mildažytė ir Vidas Bareikis
Edita Mildažytė ir Vidas Bareikis / 15min koliažas

Savo nuomone apie tai su 15min skaitytojais pasidalijo žinomi žmonės: režisierius, dainininkas Vidas Bareikis bei žurnalistė, televizijos laidų kūrėja ir vedėja Edita Mildažytė.

Stengiasi rodyti gerą pavyzdį sūnui

„Kaip ir daugelį, vairuoti mane išmokė tėtis. Tai buvo seniai. Kadangi vairuoju jau daug metų, tai darydamas nejaučiu jokio streso. Ir dėl to kartais važiuojant man atrodo, jog tuo metu galėčiau nuveikti dar ką nors, daryti kitus dalykus, ne tik vairuoti.

Tačiau to nedarau pirmiausia dėl sūnaus. Noriu rodyti gerą pavyzdį, todėl visuomet vairuodamas naudoju laisvų rankų įrangą“, – pasakojo V.Bareikis ir pridūrė, jog vienintelis guilty pleasure (liet. malonumas, dėl kurio gėda), kuris galbūt neleidžia sutelkti 100 proc. dėmesio į kelią, yra audio knygos. „Tačiau tuo nepiktnaudžiauju“, – tikino pašnekovas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vidas Bareikis su sūnumi Adu
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vidas Bareikis su sūnumi Adu

Vilniuje gyvenantis, tačiau iki karantino daug po visą Lietuvą važinėjęs V.Bareikis atkreipė dėmesį į vairuotojų kultūrą. Ji, anot dainininko, kol kas prasta.

„Vis pasitaiko susidurti su labai nervingais ir piktais vairuotojais. Per mėnesį iš dešimties gal vienas ir būna, kuris nusišypso, jei padarai kokią nedidelę klaidą važiuodamas arba laiku nesureaguoji, pavyzdžiui, sankryžoje“, – sakė atlikėjas.

Pasak jo, į vairuotojų elgesį atkreipia dėmesį ir jo sūnus, su kuriuo vėliau jie kalbasi, aiškinasi priežastis, kodėl vairuotojai taip reaguoja ir kaip toks elgesys veikia kitus. „Manau, jų karta bus kitokia“, – sakė V.Bareikis.

Didžiausia problema, kad į naują pranešimą telefone reaguojame čia ir dabar

„Pati esu patyrusi, kad net ir toks nekaltas dalykas, kaip riešutų kevalų išmetimas, gali vos nekainuoti gyvybės. Nors tuomet vairavau ne aš, buvau tik keleivė, mačiau, kad užteko kelių sekundžių, kai vairuotojo dėmesys nebuvo sutelktas į kelią, ir automobilis vertėsi.

Laimė, kad tai nutiko laukuose, kuriuose buvo gausu sniego. Likome gyvi ir, galima sakyti, sveiki. Tačiau ši patirtis man visuomet primena, kokia svarbi taisyklė, jog vairuojant reikia vairuoti“, – sakė žurnalistė ir televizijos laidų vedėja Edita Mildažytė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Edita Mildažytė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Edita Mildažytė

Nors vairuoja jau daug metų, prisipažįsta, kad saugiausiai jaučiasi važiuodama pažįstamais maršrutais. O didžiausių nesąmonių, tikina, pridariusi vairavimo karjeros pradžioje. „Tuomet esu ir prieš eismą vienos krypties gatve nuvažiavusi, ir sukėlusi didžiulę spūstį“, – prisiminė. Vis dėlto su metais ji teigė tapusi atidesne vairuotoja.

Mane asmeniškai labiausiai blaškydavo (ir tebeblaško) automobilyje sėdintys ir nuolat kalbantys žmonės.

„Mane asmeniškai labiausiai blaškydavo (ir tebeblaško) automobilyje sėdintys ir nuolat kalbantys žmonės, ypač vaikai, – pusiau juokais pusiau rimtai sakė pašnekovė. – Jie nuolat klausinėja, rodo į pakeliui matomus dalykus ir prašo reaguoti. O tu tuo metu tiesiog stengiesi visą dėmesį sutelkti į kelią.“

Paklausta apie pokalbius telefonu vairuojant, žurnalistė prisipažino, jog vis dar bando prisijaukinti laisvų rankų įrangą. „Niekada neatsiliepiu į skambučius ar žinutes tuomet, kai vairuoju greitkelyje ar judriame miesto eismo sraute“, – tikino televizijos laidų kūrėja.

Daugiausia po Vilnių važinėjanti E.Mildažytė atkreipė dėmesį į tai, jog dauguma šių dienų vairuotojų yra tiesiog priklausomi nuo telefonų. Į naują pranešimą jie reaguoja čia ir dabar – tarsi tai būtų svarbiausias ir palaukti negalintis dalykas.

Atrodo, kad žmonės nebegali išbūti nė keliolikos minučių neatsakę į žinutes, nepažiūrėję, kas naujo socialiniuose tinkluose.

„Dažnai tenka matyti, kad vos sustoję sankryžoje vairuotojai iš karto į ranką paima telefoną. Atrodo, kad žmonės nebegali išbūti nė keliolikos minučių neatsakę į žinutes, nepažiūrėję, kas naujo socialiniuose tinkluose.

Tai būdinga ne tik vairuojant, bet ir kitur, pavyzdžiui, teatre ar koncerte. Praeina keliolika minučių nuo spektaklio pradžios ir, žiūrėk, jau kažkas, sėdintis priešais esančioje eilėje, traukia telefoną ir rašo“, – savo nuomonę išsakė žurnalistė.

Svarstydama apie ateitį, pašnekovė tikino joje matanti dar išmanesnius automobilius, kuriuose sumontuoti įvairūs sprendimai padės vairuotojams daryti tai, kas svarbiausia – vairuoti, o ne blaškytis, užsiimant pašaline veikla.

Eismo spūstis ar raudonas šviesoforo signalas – ne išimtis

Lietuvos kelių policijos pareigūnai primena, kad naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant gali užtraukti baudą nuo 60 iki 90 eurų. Svarbu prisiminti, kad jeigu telefonu kalbate stovėdami sankryžoje prie raudono šviesoforo signalo ar eismo spūstyje, tai taip pat traktuojama kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimas.

Būdami kelyje ir dalyvaudami viešajame eisme, vairuotojai privalo išlikti budrūs net ir nesant intensyviam eismui ar degant draudžiamam šviesoforo signalui, kadangi pavojus gali kilti iš bet kurios važiuojamosios dalies pusės.

123RF.com nuotr./Telefonas ir vairavimas
123RF.com nuotr./Telefonas ir vairavimas

Vairuotojui kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos galima tik tuomet, kai automobilis stovi, o jo variklis yra išjungtas.

Kaip nurodoma KET, kurias turi įsidėmėti ir prisiminti ne tik vairuoti besimokantys, bet ir ilgametę vairavimo patirtį turintys vairuotojai: visų motorizuotų transporto priemonių vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų. Vairuojant reikia visą dėmesį sutelkti į kelią ir vairuoti.

VIDEO: Vairuodamas – vairuok: trys pavojingos situacijos už vairo

Brankink gyvybę. Vairuodamas – vairuok

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius