Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugsėjo 12d. 11:43

Filtrai ir kitos automobilio detalės: kaip atskirti, kurios kokybiškos?

Automobilių servisas
123RF.com nuotr. / Automobilių servisas

Nėra tokio automobilio, kurio nereikėtų prižiūrėti: kiekvienam reikia reguliariai keisti vieną ar kitą detalę. Alyva, filtrai ir kitų dalių kokybė turi didelę įtaką ilgalaikei automobilio eksploatacijai, o konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai artimiau susipažins su įvairiais šios srities niuansais, rašoma pranešime.

„Geriausias vairuotojas turi ne tik mokėti sukioti vairą ir spaudyti pedalus, bet ir mokėti tinkamai eksploatuoti automobilį. Žinoti, kada reikia keisti alyvą, įvairius filtrus, kodėl tą reikia daryti, ir kas nutinka, kai techniniai aptarnavimai atliekami nereguliariai. Šiai sričiai kartu su partneriais skiriame daug dėmesio – vairuotojams rengsime specialias prezentacijas apie filtrų kokybę ir jų svarbą kiekvienoje transporto priemonėje“, – teigė konkursą organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.

Kaina neturi įtakos kokybei

Automobilių techninių aptarnavimų intervalai skiriasi. Pavyzdžiui, kai kurie gamintojai komercinių automobilių alyvą reikalauja keisti ne rečiau nei kas 50 tūkst. km arba 2 metus. Lengvųjų intervalas paprastai būna 20–30 tūkst. km ir 1 metai. Analogiška situacija ir su filtrais bei kitomis eksploatacinėmis detalėmis. Dar šio amžiaus pradžioje tokie reti intervalai buvo neįsivaizduojami.

Algirdo Venskaus nuotr./„Geriausias Lietuvos vairuotojas“
Algirdo Venskaus nuotr./„Geriausias Lietuvos vairuotojas“

„Žmonės daugiau keliauja, įmonės savo transportą naudoja aktyviau, o kiekvienas techninis aptarnavimas yra prastova, kainuojanti pinigus. Todėl gamintojai siekė, kad techninių aptarnavimų intervalą būtų galima prailginti ir šiandien turime labai patikimus automobilius. Tačiau gamintojai nustato tik apytikslius intervalus. Laiką, kada reikia keisti alyvą, filtrą ir kitas detales, reikia nustatyti pagal jų būklę, automobilio naudojimo būdą“, – teigė automobilių detalių prekybos ženklo „Blue Print“ tiekėjo atstovas Lietuvoje Tomas Jatužys.

Geriausi detalių gamintojai investuoja į technologijas ir kuria vis tobulesnes dalis. Yra nemažai tokių, kurie juos tik kopijuoja ir bando sukurti išoriškai panašiai atrodantį produktą, kuris neprilygsta originalui savo savybėmis. Paprastai tokias detales kuria Pietryčių Azijoje įsikūrę gamintojai, o parduodamų jų galima rasti visame pasaulyje. Lietuvoje – taip pat.

Pavyzdžių rasti nesunku, ir bene paprasčiausias jų – skirtinga tarnavimo trukmė. Nekokybiškas oro filtras gali tapti prastos būklės nuvažiavus vos 10 tūkst. km, o geresnis, eksploatuojamas tokiomis pačiomis sąlygomis, tarnaus bent du kartus ilgiau.

„Svarbu įsiminti, kad prekės kaina neturi įtakos kokybei. Rinkoje pilna nebrangių ir kokybiškų detalių, ne ką mažiau brangių ir prastos kokybės dalių“, – pabrėžia T.Jatužys.

Egidijaus Babelio nuotr./Geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimai
Egidijaus Babelio nuotr./Geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimai

Kokybę rinktis pagal gamintoją

Kaip atskirti, kuri detalė gera, o kuri ne? T.Jatužio teigimu, išoriškai skirtumus pastebėti sunku ir čia reikia pasitikėti tik detalės gamintoju (jeigu automobiliui prekes renkate pats) arba mechaniku (jeigu remontuojant detales parenka jis). Laboratorijoje atidžiai išnagrinėjus kelis filtrus, gumines įvores ar kitas skirtingų gamintojų detales, skirtumai tampa kur kas aiškesni.

Oro filtras, atrodo, yra detalė, kurioje didelių stebuklų neprigalvosi, tačiau jų kokybė neretai skiriasi ne tik pagal naudojamos medžiagos tipą, bet ir filtravimo plotą. Jam patikrinti net nereikia laboratorijos – užtenka išvynioti visą oro ar salono filtrą bei išmatuoti plotį.

„Oro filtras yra sulankstytas tarsi armonika, sudarytas iš daugybės V raidžių. Taip į santykinai nedidelį filtrui skirtą plotą galima įtalpinti daug filtruojamo ploto. Vieni gamintojai konkrečiam automobiliui skirtą filtrą pagamina į armoniką sulankstę 100 centimetrų filtruojamojo popieriaus, o kiti – vos 50 cm. Pastarasis bus užterštas kur kas greičiau, o tada automobilis vartos daugiau degalų ir bus mažiau galingas“, – aiškina automobilių detalių specialistas.

Analogiška situacija ir guminių įvorių (liaudyje žinomų kaip „sailenblokai“) atžvilgiu, tačiau šias detales patikrinti kur kas sunkiau. Visgi „Blue Print“ atstovas yra sugalvojęs būdą ir kelis kartus išbandęs skirtingų gamintojų detales jas... perpjaudamas.

„Kai kurių rūšių „sailenblokai“, kad geriau atliktų savo funkciją, yra pripildyti į alyvą panašaus skysčio. Tačiau perpjovęs pigų kinišką „sailenbloką“, skysčio neradau – tik tuščias ertmes, kur jis turėtų būti. Teko matyti net ir pilnavidurius, kurie turėtų būti su ertmėmis viduje. Tokias detales sumontavus į automobilį vietoje originalių, jis taps kietesnis, mažiau komfortiškas, atsiras bildėjimų pakaboje“, – pasakojo T.Jatužys.

Įvairius su detalių kokybe susijusius niuansus savo akimis išvys konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyviai. Kiekviename konkurso atrankos etape jie klausys praktiniais bandymais paremtų pristatymų apie automobilių detales bei spręs su jomis susijusius uždavinius. Konkurse organizuojami trys atrankos etapai – Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Atranka Klaipėdoje jau vyko rugsėjo 8 d., į etapą Panevėžyje užsiregistravo maksimalus dalyvių kiekis, o dalyvauti Šiauliuose galima paspaudus čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Valstybė nusprendė geriau už Valentiną žinanti, kuo jai gydytis: moteris jaučiasi bandomuoju triušiu

Aktualu

A.Juozaičio politinio judėjimo pristatyme – kandidato grūmojimai neoliberalizmui

Tiesiogiai Aktualu

TS-LKD prezidentiniuose debatuose V.Ušackas dūrė: „Partijos vadovybė pasirinkusi Ingridą“

Pasaulis kišenėje

Unikali Lietuvos vieta, kurios turėtų pavydėti visa Europa

Aktualu

Kauniečių šeimą išardė praeivio skambutis: atėmė vaikus dėl pliaukštelėjimo per ranką

Aktualu

Tomas Viluckas: Skausminga istorija rašoma Ukrainoje

Vardai

Milžinas ir coliukė: kalnu pramintas „Sostų karų“ aktorius vedė savo mylimąją

Aktualu

VMVT pareikalavo „Maisto banko“ nedalinti iš „Pontem“ pirktų vištienos konservų

„Skrieja kamuolys“: stadiono miražas, „Sūduva“ ir „Žalgiris“, „Panevėžys“, J.Mourinho, J.Lopetegui, Milanas ir Miunchenas

Aktualu

Gausios ugniagesių pajėgos Kaune gesina buvusio Radijo fabriko sandėlį

15min iš Berlyno Kultūra

Ką būtinai norėjo papasakoti Florianas Illiesas apie 1913-uosius

15min recenzija Kultūra

MO startas: nuo dėmesio buMO iki nuoboduMO

Verslas

Paskutinė laida: „Small Planet Airlines“ sustabdė pilotų-kadetų mokymo programą

Aktualu

Ugniagesiai gelbėtojai perspėja: pajūryje vėjo gūsiai gali siekti 24 metrus per sekundę

Aktualu

Už triukšmingą vakarėlį Telšių politikus nubaudusi policija: „Įstatymai galioja visiems“

24sek

Lauktas sugrįžimas – Chrisas Krameris padės „Rytui“ Europos taurėje

Vardai

Dominyko Vaitiekūno mama: „Reikia užkirsti kelią viduramžius primenančių homoseksualių vaikų „gydymui“

Aktualu

Namo nepatekusi kaunietė šaukėsi gelbėtojų: bute – apsvaigę ir sąmonės netekę 17-mečiai

Gazas

Įvertino Kauno pėsčiųjų perėjas: „rombais“ pažymėtose vietose – nė vienos nelaimės

Aktualu

Turkų policija Stambule rado „paliktą Saudo Arabijos konsulato automobilį“

Naujienos

Mokslas.IT

Kokių „aifonų“ daugiausiai lietuvių kišenėse?

Aktualu

J.C.Junckerio metinė kalba: „Afrikai reikia ne labdaros, o tikros partnerystės“

Mokslas.IT

„OnePlus“ jau šį rudenį išleis telefoną su pirštų atspaudų skaitytuvu ekrane

Palangiškei 54-erių Nijolei Kasparei šis ruduo kitoks – ji vėl studentė. Šį kartą studijuos specialybę, kuriai jaučiasi subrendusi. Ir studijuos ji psichologiją ne šiaip kokiam senjorų universitete, o tarp jaunosios kartos – Klaipėdos universitete. Beje, ne vienam stojusiam jaunuoliui ji nušluostė nosį – aukštojo mokslo moteris sieks valstybės finansuojamoje vietoje. Nijolė yra puikus pavyzdys, kad savo svajonių ir mokslų siekti niekada nevėlu. 
Gyvenimas

Mes lygūs. 54-erių – į studentės suolą: „Dėstytojai pasakiau – aš ne ponia, o Nijolė“

Aktualu

Tęsiasi kova su teršėjais: pažeidėjus drausmins prie konteinerių įrengdami kameras

Aktualu

Bernardas Gailius: Hipstervilnius? Ačiū, nereikia

Gyvenimas

Patarimai tėvams: kaip parinkti tinkamą būrelį Z kartos vaikui?

Aktualu

Paaiškėjo akcijos #PalaikauJuliją data: Kauno klinikos nieko nežino, o savivaldybė leidimo nedavė

Aktualu

Edwardas Lucasas: Tie gėdingi marškinėliai

Aktualu

Teisingumo viceministras: VST pareigūnai kaliniams griežti, bet laikosi įstatymų

Verslas

Finansų ministerija: darbdaviai darbuotojų ieškos su žiūronais

24sek

L.Dončičius nustebino NBA legendą D.Nowitzkį jau per pirmąsias treniruotes

Verslas

„Luminor“ bankas „Axioma Metering“ skolina 8 mln .eurų

Gazas

„Tesla Roadster“ galutinai pribaigs vidaus degimo variklį: jau lenkia net „Koenigsegg“

Vardai

M.Šedžiuvienės ir A.Šedžiaus akistata skyrybų byloje: „Andriau, ko toks rimtas?!“

Vardai

Į „X Faktorių“ po 6 metų grįžęs Renaldas pakerėjo Jazzu: „Tapau neobjektyvi“

24sek

Treniruotėse su T.Duncanu besistumdantis D.Songaila papasakojo, kaip pateko į „Spurs“

Infografikas Aktualu

Rado būdą sumažinti socialinių būstų eilę: daugiau paramos viengungiams

Verslas

JAV biudžeto deficitas rugpjūtį – penktas didžiausias istorijoje

Kultūra

Didesnių algų reikalaujantys kultūros darbuotojai rengiasi piketui

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie Gazas