Šiemet žuvo 3 pėstieji
Klaipėdos kelių eismo priežiūros pareigūnai šiemet pažėrė ypač originalių idėjų, kaip sudrausminti nepavyzdingus eismo dalyvius. Pasiūlyta prie pavojingų pėsčiųjų perėjų sustatyti metalinius policininkų muliažus. Šie ypač populiarūs Austrijoje.
Kol skaičiuojama, kiek tokie mobilūs įrenginiai kainuotų ir kiek jų prireiktų uostamiesčio gatvėse, policijai į pagalbą pasisiūlė ilgakojės gražuolės.
Jos gatvėje išties neliko nepastebėtos. Surengus tokią akciją policija pavojinguose uostamiesčio gatvių ruožuose užfiksavo vos vieną kitą greitį viršijusį vairuotoją.
Nepaisant šmaikščių akcijų ir originalių idėjų, žūstančiųjų gatvėse skaičius išlieka šiurpinantis. Šiemet Klaipėdoje žuvo 8 eismo dalyviai. 3 iš jų – pėstieji. Tačiau įskaitinių įvykių, kuriuose nukentėjo pėstieji, gerokai daugiau – per pusšimtį.
„Nors ir kiek būtų investuojama į saugumą keliuose, svarbiausias yra žmogiškasis faktorius. Įvairūs inžineriniai įrenginiai, apšvietimas sudaro tik 20 proc. saugumo keliuose. Svarbiausias yra pačių eismo dalyvių elgesys“, – pasakojo Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.
Siūlo atnaujinti požemines perėjas
Komisaro pastebėjimu, atidžiausi klaipėdiečiai turėtų būti Šilutės plento pėsčiųjų perėjose. Čia daugiausia vadinamųjų juodųjų taškų.
„Pačios nesaugiausios pėsčiųjų perėjos yra nereguliuojamos, neiškilios, tos, prieš kurias nėra greičio slopinimo kalnelių, neįrengtas kryptinis apšvietimas, o baisiausia – kelios eismo juostos. Tokių perėjų pagal tarptautinius standartus visai negali būti. Savivaldybės saugaus eismo komisijos posėdyje siūlėme panaikinti kuo daugiau tokių perėjų. Šilutės plente yra kelios seniai nebenaudojamos požeminės perėjos. Tad optimalus variantas būtų jas atnaujinti, o netoli jų esančias antžemines nereguliuojamas perėjas – naikinti“, – siūlo R.Šideikis.
Šilutės plente apleistos ir seniai nenaudojamos – dvi požeminės perėjos. Dar dviejų būklė apgailėtina ir prašosi atnaujinimo.
„Pora perėjų yra tiesiog sovietų okupacijos laikais pastatyti tuneliai po važiuojamąja kelio dalimi ir niekad nebuvo naudojamos kaip perėjos. Jas įtraukėme į kitų metų strateginius planus ir stengsimės pritaikyti pėsčiųjų poreikiams. Jau naudojamose dviejose perėjose dar šiemet numatyti apdailos darbai“, – vardijo Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento vadovas Liudvikas Dūda.
Perėjų atnaujinimui – 164 tūkst. litų
Nepaisant skaudžios statistikos, Klaipėdos savivaldybė tik šiemet nusprendė nebetaupyti ir tamsiu paros metu įžiebti visus miesto žibintus. Pernai, taupumo sumetimais, miesto gatvėms apšviesti buvo įjungiamas tik kas antras žibintas.
Vietoje nestovi ir Klaipėdos pėsčiųjų perėjų atnaujinimas. Jam šiemet bus išleista 164 tūkst. litų. Kai kur įrengti greičio slopinimo kalneliai, kai kur – saugumo salelės.
Šiemet penkiose perėjose įrengtas kryptinis apšvietimas. Taip pat kitąmet bus apšviestos dar penkios perėjos.