Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Kas blogiau – bėgti nuo policijos ar taranuoti motociklą?

Savaitgalį Lietuvos vairuotojų bendruomenė turėjo naują apkalbų objektą, kurio raktiniai žodžiai penki – Gabrielė, Estija, policija, motociklas, nusikaltimas. Situacija gana paprasta: estas motociklininkas Taline buvo stabdomas policijos pareigūnų, bet reikalavimui sustoti nepakluso ir keliolika minučių bėgo nuo jų, kol buvo parblokštas.
Motociklo gaudynės Taline
Motociklo gaudynės Taline / Postimees.ee/Martin Ilustrumm nuotr.

Ant motociklo sėdėjo du sportininkai – estas Andre, žinomas vietos motoakrobatikos meistras, bei lietuvė Gabrielė Savčenkaitė, anksčiau Lietuvoje dalyvavusi motociklų kroso varžybose, o pastaraisiais metais besitreniruojanti kartu su Andre: pora tapę motociklininkai plėtoja savo prekės ženklą „A'n'G stunts“.

Visas incidentas plačiau aprašytas čia, o netrukus po jo lietuvė pradėjo Estijos policininkus kaltinti nežmogiškumu ir bandymu motociklininkus užmušti. Po avarijos šoką patyrusi mergina puolė Estijos pareigūnus ir grasino juos paduoti į teismą. Jos draugas Andre buvo santūresnis ir savo feisbuko paskyroje tepasakė, kad gailisi to, kas įvyko, pripažįsta kvailus savo veiksmus, tačiau mano, jog policija galėjo elgtis kitaip. Ypač turint galvoje, kad jis važiavo ne vienas.

Ar Estijos policija turėjo teisę taip pasielgti? Lietuvos kelių policijos tarnyba teigia, kad vaizdo įraše esančios medžiagos neužtenka, kad būtų galima pateikti objektyvų šios situacijos vertinimą.

„Lietuvos Respublikos Administracinių nusižengimų kodekso 426 straipsnio 6 dalyje reglamentuota, kaip turi būti vykdomas transporto priemonių stabdymas. Uniformuoto policijos pareigūno reikalavimas sustabdyti transporto priemonę išreiškiamas duodant signalą lazdele arba mojant skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties, arba per garsiakalbį liepiant sustoti. Jeigu stabdomos transporto priemonės vairuotojas nesupranta ar abejoja dėl stabdymo teisėtumo, policijos patrulis per garsiakalbį duoda nurodymus žodžiu, o jei to nepakanka – saugiai privažiuojama stabdomai transporto priemonei iš dešinės ir stabdymą išreiškia duodant signalą lazdele arba mojant skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties. Tie patys reikalavimai taikomi stabdant visas transporto priemones, taip pat ir motociklus.

Siekiant išvengti tokių situacijų, visų pirma privalome laikytis KET ir elgtis keliuose atsakingai

Atkreipiame dėmesį, kad dviratės transporto priemonės yra priskiriamos didesnės rizikos grupei. Stabdant tokias transporto priemones, policijos pareigūnai turėtų įvertinti susidariusią situaciją ir galimus tokio stabdymo padarinius veikiant būtinojo reikalingumo sąlygomis. Kiekvienoje konkrečioje situacijoje policijos pareigūnas priima sprendimus, įvertina grėsmes ir už priimtus sprendimus prisiima atsakomybę. Šiuos sprendimus būtų galima vertinti tik atlikus išsamią situacijos analizę ir išnagrinėjus visas aplinkybes“, – rašoma LKPT pateiktame atsakyme.

Trumpą, tačiau išsamų komentarą dar savaitgalį pateikė Policijos generalinis komisaras Linas Pernavas. „Siekiant išvengti tokių situacijų, visų pirma privalome laikytis KET ir elgtis keliuose atsakingai. O estų policininkai tik atliko savo darbą“, – feisbuko paskyroje rašė jis.

Kalbinti eismo specialistai taip pat nesiryžo šios situacijos vertinti vienašališkai, tačiau kai kurie faktai yra ganėtinai akivaizdūs. Pirma, nuo pareigūnų bėgęs motociklas sukėlė nemenką pavojų visam Talino eismui: viršijo greitį, važiavo draudžiamose vietose – ant šaligatvių ir pan., galėjo sužeisti kitus žmones ir sukelti kur kas daugiau žalos.

Antra – policininkas vargu ar norėjo taip stipriai taranuoti motociklą. Į staigiai prieš žiedinę sankryžą greitį sumažinusio motociklo manevrą estų policijos pareigūnas galėjo sureaguoti pavėluotai ir tiesiog nespėti sustabdyti. Automobilis, kurį pareigūnai naudojo gaudynėms – „Volkswagen“ mikroautobusas – tikrai nėra pati manevringiausia transporto priemonė ir jos bėgėjimosi bei stabdymo galimybės nuo motociklo skiriasi ne procentais, o kartais.

Jeigu policijos pareigūnai būtų norėję tyčia taranuoti motociklą, būtų galėję tą padaryti anksčiau. Ši vieta prieš žiedinę sankryžą galėjo būti pasirinkta todėl, kad nuostoliai joje – mažiausi, tačiau vietoje planuoto menko bakstelėjimo dėl staigaus motociklo sulėtėjimo išėjo stiprus smūgis.

Trečia – keistas pats principas, kai „kelių ereliai“, sukėlę didžiulį pavojų visam miestui, kaltina nuo to pavojaus apsaugojusius pareigūnus. Nelabai logiška būtų kaltinti priešą nesąžiningumu, jeigu į jį paleistum seriją netaiklių šūvių automatu, o atgal gautum vieną granatą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius