Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 19 d.: 2018 385 431 31
2017 286 341 17
Publikuota: 2018 sausio 11d. 23:50

Kas kaltas dėl masinių avarijų: nesilaikę saugaus atstumo ar nepasižiūrėję atgal?

Įvykio vietoje
Įvykio liudininko nuotr. / Įvykio vietoje

Šią savaitę Kaune užfiksuota septynių automobilių avarija galėjo ir neįvykti, visi jos dalyviai būtų laikęsi saugaus atstumo, o priimdami sprendimus, kaip elgtis kelyje, būtų žvilgtelėję ir į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, įsitikinę saugaus eismo žinovai.

Eismo įvykis Kaune užfiksuotas vakarinio piko metu. Pasak liudininko, pranešusio apie eismo įvykį 15min redakcijai, automobilis, važiavęs pirmasis, sustojo, o į jo galą trenkėsi dar šeši, vienas paskui kitą važiavę, vairuotojai.

Didelių nesutarimų šiuo atveju nekilo ir vairuotojai sutarė, kad kalti tie, kas nesilaikė saugaus atstumo ir įvažiavo priešais esančiam automobiliui į galą.

Visgi Olga Židovlenkova, saugaus eismo specialistė, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius“ vairavimo instruktorė, sutiko, kad pirmoji avarijos priežastis – saugaus atstumo nesilaikymas, tačiau pabrėžė, jog jei pirmasis vairuotojas prieš staiga stabdydamas būtų žvilgtelėjęs į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, avarijos galėjo ir nebūti.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Olga Židovlenkova
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Olga Židovlenkova

„Tokie eismo įvykiai tikrai dažni, ypač – piko metu. Kas kaltas? Klaidingas mąstymas, kad važiuojant labai arti kito automobilio pavyks greičiau įveikti sankryžas. Nepagalvojama, kad šitaip galima nespėti sustoti“, – komentuoja instruktorė.

Koks atstumas saugus?

Anot O.Židovlenkovos, mokydama vairuoti ji pataria būsimiems vairuotojams sustoti nuo priekyje esančio lengvojo automobilio tokiu atstumu, kad sėdint vairuotojo vietoje būtų matomi jo galiniai ratai. Tokio atstumo, sako specialistė, užteks ir tam, kad esant ekstremalesnei situacijai būtų galima sureaguoti, o prireikius – lengvai apvažiuoti kliūtį.

Kalbėdama apie sunkiasvorius, vairavimo instruktorė akcentuoja, kad privalu palikti dar didesnį atstumą ir „neprisiklijuoti“ prie galo.

„Labai dažnai matau tokius atvejus, kai žmonės sustoja per labai nedidelį atstumą, ir nesupranta, kad sunkvežimis gali paprasčiausiai pariedėti atgal ir net nepajusti, kad kažką užkabino“, – sako O.Židovlenkova.

Spėti pasižiūrėti atgal

Aiškindama, kokio atstumo reikia važiuojant gatvėje, instruktorė pasakoja, kad įprastinė rekomendacija – turėti maždaug 2 sekundžių tarpą – vairuotojams ne visada aiški. Tad mokiniams ji situaciją apibūdina šmaikščiai: „Vairuoti taip, kad spėtumei sušukti „mama!“, pasižiūrėti į užpakalinio vaizdo veidrodėlį ir paspausti stabdį.“

Veidrodėlį O.Židovlenkova akcentuoja ne šiaip sau. Anot jos, Lietuvoje vairuotojams gatvėje stinga empatijos, taip pat – mokėjimo prognozuoti situaciją kelyje, mat dažnausiai galvojama tik apie save.

„Greičiausiai ir mūsų aptariamoje situacijoje pirmasis vairuotojas stabdė labai staigiai, net nepasižiūrėjęs, kas vyksta už jo. Rezultatas akivaizdus. Ir tokio galėjo nebūti, jei vairuotojas būtų žvalgęsis aplink ir elgęsis kitaip“, – teigė specialistė.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas