Dabar populiaru
Publikuota: 2016 rugpjūčio 9d. 10:47

Kodėl atrodo, kad daug naujų automobilių dieną važiuoja įjungtais rūko žibintais?

Atnaujintas „Subaru XV“
Atnaujintas „Subaru XV“

Pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodė nemažai pranešimų apie vadinamuosius „priešrūkininkus“. Tai vairuotojai, kurie esant geroms matomumo sąlygoms važiuoja įjungtais rūko žibintais. Pareigūnų vykdomų reidu metu vairuotojų klausiama: ar taip automobilis matomas geriau, ar tiesiog važiuoti įjungtais rūko žibintais – mada?

Šviesiau, taupiau, mandriau?

Turbūt paklausus bet kokio kelių policininko, šis pasakytų, kad vairuotojai išgalvoja aibę pasiteisinimų, kodėl tokius žibintus įjungia dieną, esant geram matomumui.

„Mollerauto“ nuotr./Sugrupuotų žibintų pavyzdys automobilyje „Volkswagen Polo“
„Mollerauto“ nuotr./Sugrupuotų žibintų pavyzdys automobilyje „Volkswagen Polo“

Populiariausi vairuotojų pasiteisinimai – geriau apšviestas kelias ir matomumas kitiems eismo dalyviams.

Kiti teigia, kad važiuoti tik su rūko žibintais yra taupiau – esą šie žibintai naudoja mažiau elektros energijos, tuo būdu yra taupomi degalai. Visgi šio pasiteisinimo mėgėjai dažnai pamiršta, kad pakeisti perdegusią rūko žibintų lemputę yra sudėtingiau, o jos pakeitimas servise kainuoja daugiau.

Dar viena vairuotojų grupė nevynioja žodžių į vatą ir tiesiai šviesiai pasako – įjungtais rūko žibintais automobilis atrodo gražiau.

Avarijos dėl „grožio“

2011 metais atliktas tyrimas Didžiojoje Britanijoje atskleidė, kad kone 300 tūkstančių automobilių avarijų įvyksta dėl netinkamo rūko žibintų naudojimo. Visa esmė – nesant rūkui įjungti žibintai apakindavo kitų transporto priemonių vairuotojus.

Surinkus šiuos duomenis, įvykdyta ir apklausa – kodėl vairuotojai važiuoja įjungtais rūko žibintais, kai matomumas yra geras?

Atliktų apklausų duomenimis, 14 proc. vairuotojų įjungia rūko žibintus, esą taip automobilis atrodo gražiau. 21 proc. britų rūko žibintus įjungia kartu su įprastais žibintais teigdami, kad taip daro dėl geresnio matomumo.

Naujiems automobiliams galima?

Kaip rodo anksčiau minėti skaičiai, gauti atlikus tyrimą Didžiojoje Britanijoje, rūko žibintai gali akinti kitus vairuotojus, kai naudojami nesumažėjusio matomumo sąlygomis.

Tačiau Lietuvos gatvėse vis dažniau sutinkami nauji ir kelerių metų senumo automobiliai, kurių rūko žibintai dieną šviečia. Tačiau ar tai tikrai rūko žibintai?

Kartais tame pačiame korpuse, kur yra rūko žibintas, yra įtaisytas ir dienos šviesos žibintas. Tai vadinamieji sugrupuotieji žibintai – įtaisai, turintys atskirus tariamuosius paviršius atskaitos ašies kryptimi ir atskirus šviesos šaltinius, bet bendrą žibinto korpusą.

Nuo 2011 metų vasario mėnesio, Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, įsigaliojo direktyva, pagal kurią visi nauji automobiliai turi turėti dienos žibintus. „Daytime running lights“ (liet. – dienos žibintai) yra tokie žibintai, kurių šviesos stipris neviršija 1200 kandelų.

Giedriaus Matulaičio nuotr./Antram gyvenimui prikelto 3 serijos BMW saugumo bandymai
Giedriaus Matulaičio nuotr./Ramūnas Vėlavičius

Kaip teigia įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas, saugaus eismo žinovas Ramūnas Vėlavičius, rūko žibintai atskiruose taškuose gali šviesti iki 11 500 kandelų stiprumu.

Tai gali turėti didelę įtaką priešinga kryptimi važiuojančio vairuotojo matomumui, tad apsišviesti kelią prieš automobilį rūko žibintais dieną nereikėtų, o ir už šių žibintų naudojimą nepablogėjusios matomumo sąlygomis, numatyta bauda.

„Taigi, šis įtaisas (sugrupuotieji žibintai) atskiromis sąlygomis gali veikti ir kaip rūko žibintas, ir kaip dienos žibintas“, – išvadas pateikia Ramūnas Vėlavičius.

„JMA Centro“ nuotr./Sugrupuoto žibinto pavyzdys „Subaru XV“ automobilyje
„JMA Centro“ nuotr./Sugrupuoto žibinto pavyzdys „Subaru XV“ automobilyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Tiesiogiai Aktualu

Patvirtintas „Brexit“ susitarimo projektas: lietuviai teisės gyventi JK nepraras

Interviu Kultūra

Mokslininkas ir rašytojas Alanas Lightmanas: apie lėtesnio gyvenimo ilgesį ir naująją pasaulio tvarką

Verslas

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Didžiajai Britanijai

Annos istorija

N-18 Aktualu

Nuogas moteris internete atradęs senolis teisiamas kaip sunkus nusikaltėlis

Vardai

„Dydžio (r)evoliuciją“ laimėjo Vitalija Jonikytė: dirbti į fabriką Norvegijoje jurbarkiškė nebegrįš

Gyvenimas

Nutirpusiu kūnu nėščioji priimamajame laukė kelias valandas: ką reiškia skubus siuntimas?

Sportas

Lietuvoje neregėta salės futbolo fiesta prasidėjo „Vyčio“ kluptelėjimu

Gazas

Vilniuje pristatytas atnaujintas „Peugeot“ salonas: vakaro žvaigždė – naujasis „508“

„Ginčas“ dėl trenerio: Kazys Maksvytis vertas treniruoti Lietuvos grandus ar ne?

Aktualu

Lankstinukas pašto dėžutėje įžeidė LGL bendruomenę: LGBT žmonių atžvilgiu kurstoma neapykanta

Vardai

15 kilogramų priaugusi Natalija Bunkė: „Dabar toks etapas. Turbūt... per gerai gyvenu!“

Aktualu

Šilutėje nevaldomą girtą BMW vairuotoją sustabdė tik medis

15min recenzija Kultūra

Knygos recenzija. K.Sarnicko-Kasteto „Turnė̃“ – ne apie „G&G“, bet apie „Alkūninį veleną“

Pasaulis kišenėje

Lietuvio kelionė į Tibetą: čia laisvai keliauti draudžiama, bet patekę nesigailėsite

24sek

„urBONUSas“: M.Kalnietis – apie rekordus Prancūzijoje, „Žalgirį“ ir linksmas istorijas

Vardai

Su aktoriumi Channingu Tatumu draugaujanti Jessie J prisipažino negalinti susilaukti vaikų

Gazas

Brangus automobilis, kurio efektą pajus ir mūsų plaučiai: „Hyundai Nexo“

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: dešimtos kartos „Honda Civic“

Vardai

Reperis Ironvytas parduoda savo sporto klubą: „Patys kalti, kad nemokėjome konkuruoti“

Naujienos

Tiesiogiai Aktualu

Patvirtintas „Brexit“ susitarimo projektas: lietuviai teisės gyventi JK nepraras

Interviu Kultūra

Mokslininkas ir rašytojas Alanas Lightmanas: apie lėtesnio gyvenimo ilgesį ir naująją pasaulio tvarką

Verslas

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Didžiajai Britanijai

Annos istorija

Aktualu

R.Dagys: protingumo kriterijai nesuveikė, Vaiko teisių apsaugos įstatymą teks keisti

N-18 Aktualu

Nuogas moteris internete atradęs senolis teisiamas kaip sunkus nusikaltėlis

Vardai

„Dydžio (r)evoliuciją“ laimėjo Vitalija Jonikytė: dirbti į fabriką Norvegijoje jurbarkiškė nebegrįš

Gyvenimas

Nutirpusiu kūnu nėščioji priimamajame laukė kelias valandas: ką reiškia skubus siuntimas?

Sportas

Lietuvoje neregėta salės futbolo fiesta prasidėjo „Vyčio“ kluptelėjimu

Gazas

Vilniuje pristatytas atnaujintas „Peugeot“ salonas: vakaro žvaigždė – naujasis „508“

„Ginčas“ dėl trenerio: Kazys Maksvytis vertas treniruoti Lietuvos grandus ar ne?

Vardai

15 kilogramų priaugusi Natalija Bunkė: „Dabar toks etapas. Turbūt... per gerai gyvenu!“

Aktualu

Šilutėje nevaldomą girtą BMW vairuotoją sustabdė tik medis

15min recenzija Kultūra

Knygos recenzija. K.Sarnicko-Kasteto „Turnė̃“ – ne apie „G&G“, bet apie „Alkūninį veleną“

Pasaulis kišenėje

Lietuvio kelionė į Tibetą: čia laisvai keliauti draudžiama, bet patekę nesigailėsite

24sek

„urBONUSas“: M.Kalnietis – apie rekordus Prancūzijoje, „Žalgirį“ ir linksmas istorijas

Vardai

Su aktoriumi Channingu Tatumu draugaujanti Jessie J prisipažino negalinti susilaukti vaikų

Aktualu

Lankstinukas pašto dėžutėje įžeidė LGL bendruomenę: LGBT žmonių atžvilgiu kurstoma neapykanta

Gazas

Brangus automobilis, kurio efektą pajus ir mūsų plaučiai: „Hyundai Nexo“

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: dešimtos kartos „Honda Civic“

Vardai

Ypatingos

06:20
04:06

Gera keliauti kartu

Konferencija „Žiniasklaida rytoj“

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas