Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki lapkričio 22 d.: 2017 3000 3547 167
2016 2765 3262 162
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl vilkikų avarijos – itin pavojingos?

Vilkiko avarija
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Vilkiko avarija
Šaltinis: 15min
1
A A

Sunkiojo transporto vairuotojams ne be reikalo nustatyta mažesnė alkoholio promilių kraujyje riba nei žmonėms, sėdintiems prie lengvųjų automobilių vairo. Sunkvežimiai nėra dažni avarijų sukėlėjai, tačiau jeigu jie pakliūna į įvykį, pasekmės paprastai būna itin skaudžios.

Praėjusį antradienį „Via Baltica“ greta Ramygalos nuo kelio nuvažiavo ir apvirto vilkikas. Jis judėjo nuo Panevėžio į Kauno pusę ir likus keliems kilometrams iki Ramygalos išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą bei nuskriejo į griovį.

Vilkikui nuvirtus ant šono, iš priekabos pasipylė ir kelių dešimčių metrų spinduliu išskraidė betoninės konstrukcijos. Priežastis – girtumas. Vilkiką vairavusiam žmogui ligoninėje nustatytas net 2,11 promilės girtumas. Spėjama, kad girtas vairuotojas tiesiog užmigo prie keliasdešimt tonų sveriančios transporto priemonės vairo.

Pačios avarijos metu niekas nenukentėjo, tačiau išsikišusi vilkiko priekaba liko kelyje. Šią per vėlai pastebėjęs „Seat Alhambra“ vairuotojas, vengdamas susidūrimo, nusuko nuo kelio ir kelis kartus vertėsi.

VIDEO: Prie Ramygalos nuo kelio nulėkė girtas vilkiko vairuotojas

Ši avarija eismo dalyviams primena apie du dalykus. Pirmas – alkoholis. Kai daugeliui vairuotojų Lietuvoje galioja 0,4 alkoholio promilės riba kraujyje, tai sunkiasvorio, keleivinio, taksi, motociklų bei 2 metų stažo neturintiems vairuotojams ta riba yra 0.

Motociklininkai stipriai kvestionuoja sprendimą dėl 0 promilių šiai vairuotojų grupei, tačiau kitos vairuotojų grupės tam nesipriešina, suprasdamos, jog kelyje yra padidinto pavojaus šaltiniais.

Vilkikai – ypač. Jeigu lengvasis automobilis užmiesčio kelyje patirtų kaktomušą su panašia transporto priemone, didelė tikimybė, kad abiejų mašinų keleiviai ir vairuotojai atsipirktų tik sužeidimais. Jeigu lengvasis automobilis patirtų kaktomušą su trisdešimt kartų sunkesniu vilkiku, rezultatas devynis iš dešimties kartų būtų tragiškas.

Prie Panevėžio įvykusios avarijos metu vilkikas tiesiogiai nesužalojo kitų žmonių, tačiau išsikišusi priekaba privertė kitą vairuotoją nulėkti nuo kelio.

Ir čia yra antroji pamoka. Kaip galima nepastebėti kelyje esančios kliūties, jeigu ši užima pusę eismo juostos? Vairuotojas turi visiškai nekreipti dėmesio į kelią arba kliūtis, esanti prastai matomoje vietoje (pvz. už posūkio ar nuokalnėje), nebūna tinkamai pažymėta.

Šiuo atveju panašiau į pirmą variantą, kadangi vilkikas nuo kelio nuskriejo tiesiame kelyje. „Seat Alhambra“ vairuotojas greičiausiai bent porą sekundžių nukreipė dėmesį nuo kelio, o staiga išvydęs už kelių dešimčių metrų stovinčią kliūtį, nesureagavo adekvačiai ir nuslydo nuo kelio. Gali būti, kad jis važiavo didesniu nei leistina greičiu.

Jeigu vienatūrio „Seat“ vairuotojas būtų neviršijęs greičio ir išlaikytų koncentraciją ties keliu, jo avarija vargu ar būtų įvykusi.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas