Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kraupus pamokantis vaizdo įrašas: kelyje Kaunas–Vilnius partrenktas ir pervažiuotas pėsčiasis

Vilniaus apskrities policijos paviešintoje vaizdo medžiagoje užfiksuota, kas būna, kai piktybiškai nesilaikoma Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Elektrėnų policijos komisariate atliekamas ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 281 str. 3 d. dėl eismo įvykio, kurio metu sužalotas žmogus. Lapkričio 16 d. apie 17 val. 55 min. kelyje A1 Klaipėda-Kaunas-Vilnius), faktiškai Vievyje, automobilis partrenkė draudžiamoje vietoje per kelią ėjusį ir per atitvarą perlipusį pėsčiąjį. Pažymėtina, kad nukentėjusysis nesegėjo nei atšvaitų, neturėjo jokių kitų šviesą atspindinčių elementų. Kraupią avariją užfiksavo vaizdo kamera.
Užfiksuota avarijos akimirka
Užfiksuota avarijos akimirka / Kadras iš filmuotos medžiagos

Kiekvieną dieną, važiuodami automobiliu ar dviračiu, eidami ar vadeliodami, tampame eismo dalyviais. Ne visos kelionės baigiasi laimingai. Nors policija per žiniasklaidos priemones dažnai įspėja gyventojus apie Kelių eismo taisyklių reikalavimų laikymąsi, atšvaitų ir kitų šviesą atspindinčių elementų nešiojimą, prevencinių priemonių metu pėstiesiems eismo dalyviams dalina atšvaitus, vis dėlto daug atvejų, kai eismo dalyviai tampa eismo įvykių aukomis būtent dėl savo neatsargumo.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovų trečiadienį paviešintame pranešime pažymima, kad pėstieji dažniausiai nukenčia dėl savo kaltės: tamsiuoju paros metu nenešioja atšvaitų, nesineša žibinto ar kitų šviesą atspindinčių elementų, per kelią eina tam neskirtose (neleistinose) vietose, į pėsčiųjų perėją įžengia neįvertinę atstumo iki artėjančių transporto priemonių ir neįsitikinę savo saugumu. Esant blogam matomumui, neapšviestu keliu einančius žmones vairuotojai dažniausiai pastebi tik transporto priemonei visai prie jų priartėjus. Tai pavojinga situacija – pėsčiasis gali būti ne tik kliudytas, sužeistas, jis gali patirti ir mirtinas traumas. Dar pavojingesnė situacija, kai transporto priemonės kelyje prasilenkia. Vairuotojai, trumpam apakinti žibintų šviesų, gali nepastebėti priekyje esančių kliūčių, taip pat einančių pėsčiųjų ar važiuojančių dviračiu, ir juos kliudyti.

Būtina nepamiršti, kad tamsus paros metas apsunkina vairuotojo galimybę pastebėti dažniausiai neleistinoje vietoje einantį pėsčiąjį ir spėti sustabdyti automobilį. Todėl Kelių eismo taisyklių nepaisymas lemia skaudžias eismo nelaimes kelyje, žūsta tamsoje keliaujantys pėstieji.

Svetainėje „YouTube“ šį vaizdo įrašą galite peržiūrėti, prisijungę ir patvirtinę savo amžių (N-18). Tiesa, sostinės policijos puslapyje ši medžiaga skelbiama be apribojimų.

VIDEO: Vievyje partrenktas pėsčiasis

Pareigūnai primena Kelių eismo taisyklėse nustatytas pėsčiųjų pareigas: 

36. Pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, –kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu. 

37. Kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.

38. Asmenys, kurie kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu važiuoja neįgaliųjų vežimėliais, vedasi motociklą, mopedą, dviratį, traukia (stumia) rogutes ar vežimėlį, privalo judėti tik viena eile ir tik transporto priemonių judėjimo kryptimi.

39. Organizuotai pėsčiųjų grupei eiti važiuojamąja dalimi leidžiama kolona ne daugiau kaip 4 eilėmis kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto ir tik transporto priemonių judėjimo kryptimi. Kolonos priekyje ir gale iš kairės pusės turi eiti lydintys asmenys, vilkintys ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais. Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui organizuotai pėsčiųjų grupei eiti važiuojamąja dalimi draudžiama.

Rekomenduojama, kad tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji, eidami į kitą važiuojamosios dalies pusę, neštųsi šviečiantį žibintą arba vilkėtų ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būtų prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą.

40. Organizuotą vaikų iki 16 metų grupę vesti leidžiama tik šaligatviais arba pėsčiųjų takais, o ten, kur jų nėra, – ir kelkraščiu, bet tik šviesiuoju paros metu, kai matomumas geras, ne daugiau kaip 2 eilėmis prieš transporto priemonių judėjimo kryptį (kai tai saugu) ir lydimą ne mažiau kaip 2 suaugusiųjų (ne jaunesnių kaip 21 metų). Lydintys asmenys turi eiti kolonos priekyje ir gale ir vilkėti ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais. Rekomenduojama ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais vilkėti visiems kelkraščiu einantiems organizuotos grupės vaikams. 

41. Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privalo neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą. Traukiamas (stumiamas) platesnis kaip 1 m vežimėlis turi būti su atšvaitais: kairėje vežimėlio pusėje iš priekio – baltu, o iš galo – raudonu.

42. Į kitą važiuojamosios dalies pusę pėstieji privalo eiti tik pėsčiųjų (taip pat požeminėmis ir esančiomis virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra, – sankryžose pagal šaligatvių arba kelkraščių liniją. Pėstieji neturi peržengti perėjos ribų. Kai matomumo zonoje perėjos ar sankryžos nėra, leidžiama eiti per kelią stačiu kampu į abi puses gerai apžvelgiamose vietose, tačiau tik įsitikinus, kad eiti saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms. Rekomenduojama, kad tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji, eidami į kitą važiuojamosios dalies pusę, neštųsi šviečiantį žibintą arba vilkėtų ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būtų prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą.

43. Vietose, kur eismas reguliuojamas, pėstieji privalo vadovautis šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalais. 

44. Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.

45. Važiuojamojoje dalyje pėstieji neturi delsti ar stoviniuoti. Nespėjusieji pereiti važiuojamosios dalies turi stovėti saugumo salelėje arba ant paženklintos ar įsivaizduojamos linijos, skiriančios priešingų krypčių transporto srautus. Baigti eiti per kelią galima tik įsitikinus, kad eiti saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.

46. Užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn, pėstieji, atsižvelgdami į tai, kurioje važiuojamojoje dalyje jie yra, privalo baigti pereiti ją arba sustoti saugumo salelėje.

47. Artėjant specialiajai transporto priemonei su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais, pėstieji neturi pradėti eiti per važiuojamąją dalį, o esantys važiuojamojoje dalyje privalo nedelsdami išjos pasitraukti.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Įvykio vietoje
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Įvykio vietoje

48. Pėstiesiems draudžiama:

48.1. eiti per važiuojamąją dalį tose vietose, kur yra transporto ar pėsčiųjų atitvarai, o gyvenvietėse – ir ten, kur yra skiriamoji juosta (išskyrus pėsčiųjų perėjas ir sankryžas);

48.2. eiti automagistrale ar greitkeliu; 

48.3. eiti skiriamąja juosta arba greta jos važiuojamosios dalies pakraščiu; 

48.4. išeiti iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, trukdančios apžvelgti vietą, neįsitikinus, kad nėra artėjančių transporto priemonių;

48.5. eiti dviračių takais;

48.6. pasišalinti iš eismo įvykio vietos, jeigu pėstieji yra susiję su juo;

48.7. važiuoti riedučiais, riedlentėmis, paspirtukaisvažiuojamąja dalimi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius