Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuriamos išmaniosios sėdynės, kurios neleis užmigti prie vairo

Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes, kartais keliamos versijos, kad incidentas įvyko dėl to, kad vairuotojas prarado budrumą ar užmigo prie vairo. Įvairiais skaičiavimais, dėl to įvyksta apie penktadalis visų avarijų.
Miegas prie vairo
Miegas prie vairo / Pediatricsnow.com nuotr.

Tokie simptomai „būdingi“ ir tolimųjų reisų vairuotojams, tačiau panašu, kad netrukus ši problema bus išspręsta.

Bandymų sukurti vairuotojų dėmesį ir mieguistumą fiksuojančias sistemas jau buvo ne vienas, tačiau joms sunkiai sekasi skintis kelią į gamintojų bazines ar papildomas sunkvežimių komplektacijas, abejojama jų efektyvumu. Tobulėjant technologijoms, pasiūlyta sukurti naujos koncepcijos sistemą, kuri turėtų būti gerokai patikimesnė už sukurtas iki šiol ir veikti be priekaištų.

Notingemo (Anglija) universiteto mokslininkai gavo finansavimą savo projektui, kurio metu tirs galimybę integruoti elektrokardiogramos sensorius į vairuotojo sėdynę. Pirminis jų tikslas – sukonstruoti tokią „darbo vietą“ sunkvežimių vairuotojams, o ne lengvųjų automobilių naudotojams.

Elektrokardiograma yra itin tiksliai širdies ritmą nustatanti procedūra, o specialūs kompiuteriai be vargo galės identifikuoti kokioje budrumo stadijoje yra vairuotojo organizmas. Sistema tuomet iš karto perspėtų vairuotoją apie būtinybę sustoti. Jei šis ir toliau bandytų važiuoti, būtų automatiškai įjungtos visos saugumo sistemos – eismo juostos sekimo, automatinio stabdymo ir t.t.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius