Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Neatidumo perėjose kaina – sulaužyti kaulai

Draudikai atkreipia dėmesį, kad prastėjant orams, o kartu ir matomumui keliuose, vis daugiau pėsčiųjų patenka į eismo įvykį. Ir nors populiaru manyti, kad pėsčiųjų perėja – saugi vieta kirsti kelią, net 50 proc. visų sužalojamų pėsčiųjų nukenčia būtent eidami per perėją. Kur vairuotojams kyla didesnė tikimybė susidurti su pėsčiaisiais?
T. Narbuto gatvėje buvo partrenkas dviratininkas
Pėsčiųjų perėja / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pavojingiausia – miegamuosiuose rajonuose

Didelį nelaimingų atsitikimų skaičių perėjose nulemia kelios priežastys. Viena dažniausių – blogas matomumas esant prastam orui ir pėsčiųjų nedėvimi atšvaitai. Daug žmonių sužalojami ir dėl neleistinoje vietoje, tiek prieš pat perėjas, tiek ir už jų, pastatytų transporto priemonių, kurios neleidžia vairuotojams ir pėstiesiems matyti realios situacijos kelyje. Taip pat dažnai nelaimės įvyksta dėl išsiblaškiusių pėsčiųjų, kurie neapsidairo prieš eidami per perėją, bei dėl neblaivių vairuotojų.

Daugiausiai pėsčiųjų perėjose sužalojama didmiesčiuose, kur eismas yra daug intensyvesnis

„Palyginus situaciją didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose, daugiausiai pėsčiųjų perėjose sužalojama didmiesčiuose, kur eismas yra daug intensyvesnis. Praktika rodo, kad eismo įvykiai, per kuriuos nukenčia pėstieji, dažniausiai nutinka nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, dėl to didelė dalis jų jau yra naikinama. Tuo tarpu mažesniuose miesteliuose pėstieji dažniau nukenčia kai eina šalia važiuojamosios kelio dalies“, – sako Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

Minesotos universiteto (JAV) mokslininkas Brendan Murphy ir jo kolegos 2017 metais atliko tyrimą, kurio metu išanalizavo 448 sankryžas Mineapolio mieste (JAV). Gauti rezultatai leido nustatyti, kad nelaimingi atsitikimai dažniau nutinka kelią kertant tose perėjose, kur pėstieji vaikšto rečiau.

Pavyzdžiui, miegamuosiuose rajonuose, o ne centrinėje miesto dalyje, kur paprastai per perėją eina didesni žmonių būriai. M. Balinskas taip pat pastebi tokią tendenciją – ypač pavojingi kelio ruožai, dar vadinami juodosiomis dėmėmis, Vilniuje driekiasi per Žirmūnų, Antakalnio ir Karoliniškių rajonus. Daugiausia eismo įvykių užfiksuojama Savanorių pr., Ukmergės, Geležinio Vilko, Ozo ir Kalvarijų gatvėse.

Dažniausiai nukenčia vaikai ir pensinio amžiaus asmenys

Ekspertas pažymi, kad per eismo įvykius perėjose dažniausiai sužalojami pensinio amžiaus asmenys ir vaikai. Daugiausia patiriami kūno sumušimai, raumenų ir sausgyslių patempimai ar plyšimai. Tačiau pasitaiko ir įvairių kaulų lūžių, kuriems sutvirtinti reikalingos operacijos, ilgas ir sudėtingas gydymas. Pernai metais apie 7 proc. į eismo įvykius patekusių pėsčiųjų patyrė ypač sunkius sužalojimus, kurie baigėsi mirtimi.

„Priklausomai nuo sužalojimo sudėtingumo, praktika rodo, kad gydymas trunka nuo savaitės iki metų ar dar ilgiau. Dėl to ir gydymo kaina gali svyruoti nuo keliolikos eurų, kuomet gydymui reikalingi tik vaistai, iki kelių tūkstančių eurų esant sudėtingiems atvejams, kai reikalinga nuolatinė medikų priežiūra, reabilitacija ar kitos papildomos medicininės paslaugos“, – atkreipia dėmesį M. Balinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius