Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nelaimės išvengta: policijos pareigūnai greitkelyje lydėjo didžiulius briedžius

Nors gyvūnų migracijos suaktyvėjimo laukiama gegužę arba lapkričio mėnesį, tikimybė susidurti kelyje su laukiniais gyvūnais išlieka apskritus metus.
Policija palydėjo briedžius
Policija palydėjo briedžius / Lietuvos policijos nuotr.

Štai tokius du eismo dalyvius pirmadienio rytą užfiksavo Ukmergės policijos pareigūnai ir lydėjo gyvūnus, kol jie nubėgo nuo automagistralės.

Susidurti greitkelyje su briedžiu – tai beveik tas pats, kas atsitrenkti į vilkiką. Todėl pareigūnai socialiniuose tinkluose sulaukė daugybės vairuotojų padėkų.

Draudikų duomenimis, pavasarį pavojingiausias mėnuo, kai tikimybė susidurti su laukiniais gyvūnais didžiausia, yra gegužė. Šį mėnesį susidūrimų su gyvūnais fiksuojama dvigubai daugiau nei vidutiniškai kitais metų mėnesiais, kai laukinių gyvūnų migracija nėra tokia intensyvi.

Vasarą automobilių susidūrimų su gyvūnais apimtys kiek sumažėja, tačiau neilgam – spalio–lapkričio mėnesiais fiksuojama antroji migracijos banga.

Tvoros – bejėgės prieš briedžius

Eismo specialistai čia vieningi: norint iki nulio sumažinti kaktomušos su laukiniu žvėrimi riziką, reikia nevažiuoti automobiliu. Poros metrų aukščio vielinės tvoros, skiriančios dalį miškų nuo magistralinių kelių, efektyviai sulaiko kiškius ar mažesnes stirnas, tačiau prieš briedžius jos bejėgės. Gyvūnų elgesį pakeisti yra neįmanoma: jeigu jie prieš 20 metų kažkurioje vietoje bėgdavo iš vieno miško į kitą, tą darys ir dabar, ir dar po dvidešimties metų – nutiestas asfalto lopas jų įpročio nepakeis.

Tačiau susidūrimo su žvėrimi riziką sumažinti galima ir pats efektyviausias būdas tą padaryti – greičio mažinimas. Mažesniu greičiu judančią transporto priemonę, staiga išvydus kliūtį, pasukti kita kryptimi bus lengviau, o ir vairuotojui sureaguoti paprasčiau. Juolab kad gyvūnai paprastai išbėga gana arti automobilio, kai susidūrimo išvengti kone neįmanoma ir tik važiavimo greitis bei vairuotojo reakcija lemia, kokius sužalojimus patirs ekipažo keleiviai.

„Kai susidūrimo išvengti jau neįmanoma, jį sušvelninti padės tik stabdymas, o paskutinę akimirką – ir vairo sukimas nuo gyvūno. Į kurią pusę sukti, priklauso nuo kelio, tačiau visada geriau yra sukti į dešinę pusę. Jeigu jau vengiate susidūrimo, sukite į griovį, lėkite nuo kelio, apsiverskite, bet nevažiuokite į priešpriešinę eismo juostą – ten yra tikimybė patirti kaktomušą su kitu automobiliu“, – aiškino Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas.

Jis pabrėžia ir kitą dalyką – būtinybę galvoti apie pasekmes. Pavyzdžiui, jeigu į kelią išbėgo kiškis ar kitas nedidelis gyvūnas.

„Tuomet nepateisinama būtų nulėkti nuo kelio ir sužaloti savo keleivius. Nepaaiškinsi, kad pasigailėjai katino, bet ne kartu važiavusių žmonių. Taip pat ir su smūgiais į kitų automobilių galą – jau geriau atsitrenkti ten nei į iš priekio atvažiuojantį automobilį“, – aiškino V.Šakėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Reklama
Šiaulių banko grupės valdomi pensijų fondai į daugiabučių renovaciją investuoja dar 7,5 mln. eurų
Užsisakykite 15min naujienlaiškius