-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nemaloni tendencija – vairuotojai apie eismo saugumą vėl primiršo

2016 metais pirmą kartą per nepriklausomybės laikotarpį Lietuvoje žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičius nepasiekė 200 ribos. Pernai avarijos pasiglemžė 188 gyvybes – pusšimčiu mažiau nei užpernai ir perpus mažiau nei 2009 metais. Tačiau tendencijos nedžiugina.
Avarija ant viaduko Geležinio vilko gatvėje
Avarija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pernai įskaitinių eismo įvykių užfiksuota daugiau užpernai, be to, ženkliai išaugo nukentėjusiųjų nelaimėse skaičius.

„Įvertinus Lietuvos automobilių kelių direkcijos statistiką, pernai tikimybė būti sužeistam eismo įvykyje buvo didžiausia nuo 2009 metų – 100 tūkst. gyventojų teko 136 sužeistieji. Įskaitinių eismo įvykių pernai užfiksuota net 8 proc. daugiau nei 2015-aisiais. Tai įspėjimas, kad galbūt pradedame pernelyg atsipalaiduoti ir įprastos saugumo priemonės nebepadeda.

Be to, pastebime, kad dažniausiai į avarijas patenka jauni vairuotojai. Remiantis mūsų apdraustųjų statistika, tarp 18-20 m. amžiaus vairuotojų avarijų dažnis siekia 18-19 proc. ir tik asmeniui sulaukus 25-erių eismo įvykių tikimybė sumažėja perpus palyginti su vairuotojais iki 20-ies“, – sako bendrovės „Lietuvos draudimas“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Eismo įvykiuose nukenčia maždaug vienodai vairuotojų ir keleivių. Atsižvelgdamas į šią riziką „Lietuvos draudimas“ draudžiantiems automobilį Transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD) siūlo apdrausti vairuotoją ir visus keleivius vos už 1 eurą per mėnesį.

Daugiau saugumo priemonių

Nebegerėjanti eismo įvykių statistika paskatino imtis ir drastiškesnių priemonių eismo saugumui užtikrinti. Nuo šių metų pradžios įsigaliojusiame naujame administracinių nusižengimų kodekse – nemažai vairuotojus drausminančių naujovių, o už kai kuriuos nusižengimus jiems gresia jau baudžiamoji atsakomybė.

Pavyzdžiui, neblaiviems vairuotojams, kurių kraujyje alkoholio kiekis viršija 1,5 promilės, gresia kalėjimas ir 1000 eurų viršijančios baudos.

Dar viena naujovė, kuri turėtų sumažinti vairuotojų norą rizikuoti, – griežtesnės baudos už lenkimą ten, kur šis manevras draudžiamas. Vairuotojams, kurie pastebėti lenkiantys ten, kur kelias pažymėtas ištisine linija ir lenkti draudžiančiais ženklais, sankryžose, per pėsčiųjų perėjas, geležinkelių pervažas, gresia ne tik bauda, bet ir mažiausiai 3 mėnesiams atimamas vairuotojo pažymėjimas.

Be to, vairuotojams, iš kurių atimta teisė vairuoti, nebeliko galimybės susigrąžinti pažymėjimą anksčiau laiko.

Keliuose atsiras ir daugiau naujovių. Jau pradedamos diegti daugiafunkcinės eismo pažeidimų kontrolės ir stebėjimo sistemos, kurios fiksuos vilkikų svorį, automobilių greitį, nustatys, ar automobilis yra apdraustas ir turi galiojančią techninę apžiūrą. Šiuo metu įgyvendinant bandomąjį projektą diegiami trys tokie punktai, o iki 2020 metų jų turėtų būti 20.

Be to, iki šių metų pabaigos bus įrengti pirmieji 25 vidutinio greičio kontrolės ruožai, o iki 2020-ųjų šis skaičius padidės iki šimto. Pavojingose atkarpose bus matuojama, kokiu vidutiniu greičiu automobiliai įveikia numatytą ruožą, o viršijus vidutinį leistiną greitį grės baudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius