-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nematomi karai dėl vidutinio greičio matuoklių: kada Lietuvos keliuose atsiras žadėtos kameros?

2019 m. vasario 11 d. Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau – kelių direkcija, LAKD) atjungus dešimtmetį veikusius 139 stacionarius matuoklius, jos vadovas Vitalijus Andrejevas ramino, kad dėl to situacija keliuose neblogės. Nes ne tik matuokliai drausmina vairuotojus, be to, pagal planą vien pernai turėjo pradėti veikti dar 100 vidutinio greičio matuoklių prie anksčiau instaliuotų 50-ties (25-iose zonose po du). Vėliau – dar daugiau nei 100 vidutinio greičio ir 70 stacionarių.
Vidutinio greičio matuoklis
Vidutinio greičio matuoklis / Kelių policijos nuotr.

Planas – 330 greičio matuoklių

Kaip LAKD direktorius V.Andrejevas kalbėjo vos prieš kelis mėnesius, iki kito sezono (2021 m.), jei dėl teismo procesų nestrigs pirkimų procedūros, Lietuvos keliuose bus tiek greičio matuoklių, kiek ir buvo numatyta Vyriausybės programoje. T.y. 330 įrenginių visoje Lietuvoje.

Iš jų – 70 naujų momentinių (konkursas įvykęs), 50 jau dabar veikiančių sektorinių. Čia lyg ir viskas aišku.

Mūšis dėl 2,6 mln. Eur vertės 100 vidutinio greičio matuoklių

Dar 100 sektorinių greičio matuoklių Lietuvos keliuose turėjo atsirasti pernai. Bet taip nenutiko.

Jau 2019 m. rudenį buvo aišku, kad šiuos sektorinius greičio matuoklius matysime kaip ausis be veidrodžio.

Iš pradžių 2019 m. rugpjūčio 21 d. Latvijos ir Lietuvos kapitalo bendrovės „Belam LT“ prašymu teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė konkurso procedūras.

Pasak Kelių direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, ginčas kilo dėl to, ar naujieji greičio matuokliai turės būti integruoti į esamas sistemas.

„Tiekėjai parašė pretenziją, kad neva mes prašome integruoti (greičio matuoklius – BNS) į esamas sistemas. Pagal pirkimo sąlygas to nėra numatyta – galima į esamas sistemas integruoti, galima neintegruoti, priklausomai nuo to, kokią programinę įrangą pasirenka“, – tuomet BNS sakė V.Andrejevas.

Kelių direkcija tokį teismo sprendimą apskundė. Tad Vilniaus apygardos teismas spalio 21 dieną atmetė bendrovės „Belam LT“ prašymą pripažinti neteisėtais direkcijos veiksmus organizuojant konkursą.

O šių metų sausio 2 d. LAKD paskelbė, kad šį konkursą (dar 100 vidutinio greičio matuoklių už 2,6 mln. Eur) laimėjo ta pati bendrovė „Belam LT“.

Tačiau, deja... trukt už vadžių ir vėl iš pradžių: teismas konkursą sustabdė sausio 22 d., Lietuvos inžinerinių sprendimų įmonės „Fima“ prašymu. Pasirašyti sutartį su jo laimėtoju „Belam LT“ uždrausta.

Taigi „Belam LT“ ir „Fima“ dvikovos rezultatas 1:1. Bet ar dėl to keliuose bus saugiau?

Pesimistinė 2019 m. avaringumo statistika: matuoklių deficitas įtakos neturėjo?

2019 m. avaringumo statistika Lietuvos keliuose – pesimistinė. 2018 m. Lietuvoje užregistruoti 2926 eismo įvykiai, o 2019 m. – 3289. Padaugėjo ir žuvusių: nuo 173 iki 184. Sužeistųjų: nuo 3391 iki 3908.

Didžiausią dalį žuvusių 2019 m. sudarė vairuotojai – 76, pėstieji – 58, keleiviai – 37. Didžiausia dalis sužeistųjų – vairuotojai (1510), keleiviai – 1171, pėstieji – 850.

Pagal eismo įvykių rūšis, beveik pusė – automobilių susidūrimai (47,18 proc.). Užvažiavimai ant pėsčiųjų – 25,65 proc.

Policijos vadovai dažnai pabrėžia, kad ne tik greičio matuokliai kontroliuoja eismo dalyvius ir verčia juos laikytis KET, 15min skaitytojai, nenorintys matuoklių plėtros, mąsto panašiai:

Kas matuos greitį 2020 m.?

Be abejo, pareigūnai teisūs, nes greitį ir miestuose, ir valstybinės reikšmės keliuose matuoja „trikojai“ ir nežymėti policijos automobiliai. Taip pat jau anksčiau įrengti 50 sektorinių matuoklių.

Taigi apibendrinkime. Kokius naujus greičio matuoklius Lietuvos keliuose pamatysime jau šiais metais.

Pasak LAKD atstovo Evaldo Tamariūno, 2019 m. gruodžio mėn. sudaryta sutartis dėl 70 momentinių greičio matuoklių galioja. Projekto vertė – 3,1 mln. Eur. Naujieji matuokliai matuos ne tik greitį, bet ir tikrins techninės apžiūros galiojimą, civilinės atsakomybės draudimą, kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą.

LAKIS iliustr./Naujieji 70 momentinių išmaniųjų greičio matuoklių
LAKIS iliustr./Naujieji 70 momentinių išmaniųjų greičio matuoklių

Vidutinio greičio (sektorinių) greičio matuoklių pirkimai sunkiai juda iš mirties taško. Šiuo metu vykdomos dvi vidutinio greičio matavimo įrenginių pirkimo, procedūros:

  • Pirmoji paskelbta 2019 metais. Sutartis dėl 100 sektorinių greičio matuoklių įrenginių (50 ruožų) turėjo būti pasirašyta iki 2019 metų pabaigos, tačiau dėl tiekėjų pateiktų pretenzijų ir teismo laikinų apsaugos priemonių taikymo sutartis dar neįsigaliojusi. Dėl šio pirkimo sausio 22 d. teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones.

Kelių direkcija planuoja pabaigti pirkimų procedūras ir sutartis planuoja įgyvendinti šiais metais, komentavo E.Tamariūnas.

LAKD iliustr./Numatomų vidutinio greičio matuoklių žemėlapis (2019 m.)
LAKD iliustr./Numatomų vidutinio greičio matuoklių žemėlapis (2019 m.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius