TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki sausio 17 d.: 2018 125 135 10
2017 84 104 6
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Pamatykite, kaip veikia „Volkswagen“ sistema, galinti išgelbėti gyvybę

„Volkswagen“ sistema „Emergency Assist“
„Volkswagen“ sistema „Emergency Assist“
Šaltinis: 15min
2
A A

„Volkswagen“ šiemet pristatė unikalią sistemą „Emergency Assist“. Ji – dar vienas žingsnis visiškai autonominio automobilio link. Jis nėra didelis, tačiau jo žengti nedrįso nė vienas kitas automobilių gamintojas.

Šiandien jau daug automobilių gali žaisti ping pongą eismo juostoje: vairuotojui neliečiant vairo, automobilis šonuose įmontuotomis kameromis pastebi eismo juostos ribas ir pakoreguoja vairo padėtį taip, kad tarp jų išliktų. Vairuotojui neliečiant vairo 10 sekundžių ar ilgiau (laikas priklauso nuo automobilių gamintojo), sistema išsijungia ir automobilis pradeda važiuoti tiesiai, nekreipdamas dėmesio į jokius kelio žymėjimus.

„Volkswagen“ patobulino šią sistemą: vairuotojui neliečiant vairo ilgesnį laiką, automobilis pats sustoja ir įjungia avarinę šviesos signalizaciją.

Kokia to nauda? Dalį eismo įvykių sukelia būtent vairuotojų sveikatos problemos: užmigimas prie vairo, priepuolis ar kita. Prieš visiškai sustodamas, „Volkswagen“ automobilis dar įspėja stipriu garsiniu signalu bei keliskart atlieka staigius stabdymus – taip tikimasi pažadinti užmigusį vairuotoją. Jeigu šis užmigo kietai arba patyrė sveikatos sutrikimų, dėl kurių tapo neveiksnus, automatiškai sustojantis automobilis išgelbėja nuo nuvažiavimo nuo kelio ar kaktomušos.

Sistema veikia tik tuomet, kai įjungta greičio palaikymo sistema (cruise control), tad mieste jos nauda abejotina, tačiau užmiestyje ji gali išsaugoti ne vieną gyvybę.

Visi „Volkswagen“ modeliai turi pirmos kartos „Emergency Assist“ versiją – ji sustabdo automobilį toje eismo juostoje, kurioje šis važiavo iki tol. Naujasis „Volkswagen“ flagmanas „Arteon“ turi antros kartos sistemą, kuri automobilį sustabdo tik pačioje dešiniausioje eismo juostoje – jeigu vairuotojas tapo neveiksnus važiuodamas antroje ar trečioje juostoje, „Arteon“ su šia sistema automatiškai persirikiuos į pirmąją.

Kaip veikia ši sistema, galite pamatyti žemiau esančiame vaizdo siužete.

VIDEO: Pamatykite, kaip veikia užmiegančius vairuotojus sauganti sistema
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas