Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki lapkričio 19 d.: 2017 2991 3535 167
2016 2752 3249 161
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Per 10 minučių – pusšimtis KET pažeidėjų vienoje sankryžoje

Šaltinis: 15min
27
A A

Vilnius nėra miestas, kurio vairuotojus būtų galima vadinti drausmingais. Greičio viršijimas daugeliui įaugęs į kraują ir leistinu greičiu retas kuris juda. Tačiau yra dar viena taisyklė, kurios nesilaiko didelė dalis vilniečių. Tiksliau – maždaug pusė.

Ši taisyklė įsigaliojo mažiau nei prieš dvejus metus. Ji numato, kad vairuotojai, prieš sukdami į dešinę šviečiant raudonam šviesoforo signalui, kai prie jo primontuota žalia rodyklė, turi sustoti prieš „Stop“ liniją ar „Stop“ ženklą, o jei šių nėra – prieš šviesoforą ar pėsčiųjų perėją.

Vos įsigaliojus KET 76 punkto pakeitimui (jį rasite paspaudę čia), vairuotojai nedžiūgavo, o eismo ekspertai prognozavo, jog retas kuris taisyklės laikysis. Kaip yra iš tikrųjų, 15min patikrino šešiose skirtingose sostinės vietose.

Visose vietose skaičiavome automobilius, šviečiant raudonam signalui sukančius į dešinę. Taip pat kiek jų sustoja prie „Stop“ linijos.

Geležinio Vilko gatvės sankirtoje su Ukmergės g., atvažiuojant nuo Vingio parko, sukančiųjų į dešinę – itin daug. Per vieną raudono šviesoforo fazę sankryžą matavimo laikotarpiu įveikė vidutiniškai 15 transporto priemonių, iš kurių prie apsitrynusios „Stop“ linijos ar šviesoforo sustodavo vos trečdalis. Nemaža dalis to trečdalio buvo priversti sustoti, nes turėjo praleisti kita kryptimi atvažiuojantį eismo srautą.

Realesnį vaizdą galima gauti Antakalnio gatvėje, važiuojant nuo Saulėtekio ir sukant Šilo tilto link. Eismas Šilo gatve nėra didelis, tad atvažiuojantys nuo Antakalnio g. gali kone netrukdomi pasukti į dešinę. Beveik keturi iš penkių vairuotojų taip ir daro, o sustojimo prie „Stop“ linijos prievolę pamiršta.

Dažnai vietoje visiško sustojimo vairuotojai renkasi sulėtėjimą iki pėsčiojo greičio, tačiau tai nuo pažeidimo negelbsti: toks manevras vairuotojams kainuotų 28–86 eurus.

Kitose trijose matuotose sankryžose rezultatas – 30–40 proc. KET besilaikančių vairuotojų ir 60–70 proc. – KET pažeidėjų. Detalesni rezultatai – žemiau esančiame infografike.

VIDEO: Daugelis vairuotojų Vilniuje nepaiso taisyklių sukdami į dešinę
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas