Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Per dešimt metų eismo įvykį patiria kas šeštas lietuvis

Per dešimtį metų po vieną eismo įvykį Lietuvoje yra patyręs kas šeštas šalies vairuotojas, po du – kas trisdešimtas, o vienas iš šimto šešiasdešimties vairuotojų per šį laikotarpį yra padaręs po tris ir daugiau avarijų.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Per dešimt metų vairuotojai vidutiniškai pakeitė po du ar tris automobilius, parodė ne gyvybės draudimo bendrovės BTA ne mažiau kaip dešimties metų stažą turinčių vairuotojų duomenų tyrimas.

Didelį vairavimo stažą turinčių vyrų ir moterų avaringumas nelabai skiriasi.

„Atlikę ne mažiau dešimties metų vairavimo stažą turinčių vairuotojų duomenų tyrimą, pastebėjome, jog kas šeštas vairuotojas per dešimt metų yra papuolęs bent į vieną eismo įvykį. Po du eismo įvykius turėjo kur kas mažiau – vienas iš trisdešimties vairuotojų. Gal šiek tiek nustebino faktas, kad didelį vairavimo stažą turinčių vyrų ir moterų avaringumas nelabai skiriasi, tačiau išryškėjo tam tikros avaringumo tendencijos pagal vairuotojų amžių,“ – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Pavojingiausi yra 45-55 metų vairuotojai

BTA duomenys atskleidžia, kad per dešimt metų tiek vyrai, tiek moterys Lietuvoje turėjo beveik identišką eismo įvykių kiekį.

Per dešimtį metų Lietuvoje eismo įvykių išvengė apie 78 proc. šalies vairuotojų. Iš likusių daugiausiai padarė po vieną avariją – kiek daugiau nei 17 proc., po dvi – beveik 4 proc., o tie, kurių sąskaitoje daugiau nei 3 avarijos, nesudaro nei vieno procento.

BTA tyrimo duomenimis, daugiausiai avarijų per dešimt metų Lietuvoje padarė vairuotojai, kuriems šiuo metu yra 45-55 metai. Net penktadalis šios amžiaus grupės atstovų turėjo po vieną eismo įvykį, daugiau kaip 4 proc. – po du eismo įvykius, ir beveik 1 proc. – tris arba daugiau įvykių. Vis tik pati avaringiausia amžiaus grupė – jaunuoliai, todėl būtent jiems draudimas kainuoja brangiausiai. Šiame tyrime tai neatsispindi, kadangi jaunuoliai dar neturi dešimt metų vairavimo patirties.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Automobilius keičia ne tik po avarijų

Nagrinėjant BTA duomenis, matyti, kad transporto priemones šalies vairuotojai, nepriklausomai nuo patirtų eismo įvykių, yra pratę atnaujinti 2-3 kartus per dešimt metų. Du automobilius per šį laikotarpį pakeičia 26 proc., tris – 23 proc. lietuvių vairuotojų.

Pasak specialisto, pasitaiko ir tokių, kurie automobilius keičia bene kasmet. Remiantis tyrimu, galima teigti, kad apie 15 proc. per dešimt metų turėjo šešis ar net daugiau skirtingų automobilių. A.Žiukelio teigimu, pagrindinė priežastis – pakankamai senas šalies autoparkas.

Reikšmės gali turėti ir tai, kad vieni tiesiog nori važinėti nauju automobiliu ir gali sau tai leisti, kiti galbūt dažnai patiria po kritinį eismo įvykį, po kurio keisti automobilį būtina, treti niekaip neišsirenka ir nuolat ieško sau tinkamos transporto priemonės.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Kartais tokios paieškos vyksta nusipirkus naują automobilį bei jame atradus sunkiai iškart identifikuojamus trūkumus, automobilį remontuoti brangu, tad transporto priemonės savininkai bando atsikratyti „bėdos“. A.Žiukelio pastebėjimu, yra ir kita dalis vairuotojų, kurie dešimt metų vis dar vairuoja tą patį automobilį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius