Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 21 d.: 2018 395 443 32
2017 296 352 18
Publikuota: 2017 spalio 19d. 10:37

Perspėja: netinkamos ar nudėvėtos padangos draudimą pavers negaliojančiu

Sniegas Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Sniegas Vilniuje

Vėluojantys pasikeisti sezonines padangas arba važinėjantys su nudėvėtois smarkiau nei leidžiama įstatymų rizikuoja ne tik savo automobiliu, bet ir piniginės turiniu.

Draudikai perspėja, kad sukėlus avariją automobiliu, kurio padangos netinkamos naudoti esamu metų laiku arba nudėvėtos smarkiau nei leidžiama gali neteikti civilinės atsakomybės draudimo apsaugos, kitaip tariant, padarytą žalą turės atlyginti savarankiškai.

Lietuvoje yra du padangų sezonai: nuo balandžio 1 iki lapkričio 9 d. leidžiama eksploatuoti vasarinėmis padangomis „apautus“ lengvuosius automobilius, o nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. jie privalo turėti žiemines. Dygliuotas padangas galima naudoti nuo lapkričio 1 iki balandžio 9 d.

Mažiausias leistinas padangų protektorius vasaros sezono metu yra 1,6 mm, o žiemos sezonu – 3 mm.

„Padangų naudojimas Lietuvoje yra reglamentuotas įstatymu – policijos pareigūnai turi teisę nubausti netinkamas padangas turinčio automobilio vairuotoją. Tais pačiais įstatymais vadovaujasi ir draudimo bendrovės, tad jeigu eismo įvykį sukelia netinkamomis padangomis „apautas“ automobilis, kurio neturėtų būti gatvėje, jo savininkas išmokos gali negauti net ir turėdamas „Kasko“ draudimą“, – įspėjo draudimo bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimundas Bieliauskas.

Kada negalioja draudimas

Draudimas negalioja tada, kai eismo įvykio priežastimi yra eksploatacijai netinkamos arba draudžiamos padangos. Pavyzdžiui, jeigu eismo įvykis nutinka sningant lapkričio 12 dieną ir jį sukėlęs automobilis yra su vasaros sezonui skirtomis padangomis, arba jeigu jo žieminių padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3 mm.

Mažiausias leistinas padangų protektorius vasaros sezono metu yra 1,6 mm, o žiemos sezonu – 3 mm.

Jeigu avariją sukelia netinkamomis padangomis „apautas“, tačiau privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą turinčio automobilio vairuotojas, nukentėjusiam eismo įvykyje žmogui žala bus kompensuota. Visgi draudimo bendrovė vėliau tą pačią sumą atgaus iš kaltininko.

Vairuoti skirtingas padangas turintį automobilį leidžiama taip pat ne visada. Įstatyme numatyta, jog vienodos padangos turi būti tik ant vienos ašies, tad jeigu ant priekinių ratlankių sumontuotos vieno modelio padangos, o ant galinių – kito, automobilis atitinka Kelių eismo taisyklių reikalavimus. Tačiau jeigu skiriasi ant vienos ašies esančios padangos, tokiai transporto priemonei gali būti panaikintas techninės apžiūros galiojimas, o sukelto įvykio metu draudimas negaliotų.

Net jeigu ant automobilio ašių sumontuotos skirtingų modelių padangos, visos privalo atitikti sezoną: lapkričio 10-kovo 31 d. jos turi būti žieminės ir turėti snaigės arba M+S žymėjimą, o balandžio 10-spalio 31 d. negali būti dygliuotos.

„Jeigu nutiktų įvykis, neturintis priežastinio ryšio su padangų būkle, į jas nekreipsime dėmesio. Pavyzdžiui, jeigu pavagiamos automobilio detalės, „Kasko“ draudimas nuostolius atlygins, arba jeigu stovėjimo vietoje stovintį automobilį aplamdys kita transporto priemonė, nukentėjusysis išmoką iš kaltininko civilinės atsakomybės draudiko gaus“, – aiškino draudimo ekspertas.

Bauda – 30-40 eurų

Prarandama draudimo apsauga – tik viena iš problemų, su kuriomis susiduria netinkamas padangas turintį automobilį eksploatuojantys vairuotojai. Už netvarkingo automobilio naudojimą policijos pareigūnai gali ne tik skirti 30-40 eurų siekiančią baudą, bet ir panaikinti techninės apžiūros galiojimą.

​​​​​​​

Policijos pareigūnai po lapkričio 10-osios kiekvienais metais rengia reidus, kurių metu tikrinamos automobilių padangos – ar tinkamas jų sezoniškumas, ar pakankamas protektoriaus rašto gylis, taip pat atitikimas kitiems reikalavimams: padangos neturi liesti kėbulo ar pakabos detalių, neriboti ratų apsisukimo kampų ir neišsikišti už kėbulo ribų.

„Žmonių, tyčia rizikuojančių savo ir kitų sveikata bei turtu, nėra daug, o pamokymai jiems paprastai nėra suprantami. Tačiau yra dalis žmonių, kurie tiesiog pamiršta pakeisti padangas ar nepastebi, kad jų naudojamos – labai susidėvėjusios. Važinėdami ramiai kiekvieną dieną, jie to net nepastebi, tačiau prireikus staigiai stabdyti stebisi, kodėl automobilio greitis mažėja taip lėtai“, – pasakojo R.Bieliauskas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas