Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 22 d.: 2018 395 443 32
2017 296 352 18
Publikuota: 2015 sausio 24d. 21:29

Pradedančiojo vairuotojo dienoraštis I: kas girtesnis – vyras ar moteris?

Patobulintas kelio ženklas
15min.lt skaitytojos Ramunės nuotrauka / Patobulintas kelio ženklas

Jeigu vyras ir moteris išgeria tokį patį kiekį alkoholio, kuris yra girtesnis? Ir kiek reikia palaukti išgėrus, prieš sėdant prie vairo? Kada policininkui gali sakyti, kad negėrei, o skalavai dantis? Tokie klausimai pirmosiomis vairavimo pamokomis rodosi įdomiausi, tačiau mūsų instruktorius tik numoja ranka: „Ką čia skaičiuojat, jums pirmus dvejus metus nė kiek negalima.“ O aš manau, kad išgėrusiam prie vairo sėsti negerai nei pirmaisiais, nei n-aisiais vairavimo metais.

Aš esu 15min.lt žurnalistė Jurgita Lapienytė. Pradėjau mokytis vairuoti ir apie tai, ką reiškia būti naujoku kelyje, pasakosiu ir jums. Pirmieji įspūdžiai – apie vairavimą išgėrus, pigų langų skystį ir kodėl vairavimo teorijos verta mokytis ne eksternu.

Kas girtesnis – vyras ar moteris?

Jeigu jūs esate 60 kilogramų sverianti moteris ir vakarieniaudama išgėrėte 2 taures vyno, reikės 4 valandų, kad jūsų kraujyje nebeliktų alkoholio. 

Jeigu esate 80 kilogramų taip pat dviem taurėmis vyno pasivaišinęs vyras, prie vairo sėsti galėsite po trijų valandų.

Tad kas girtesnis – vyras ar moteris? Jeigu teste bus toks klausimas, rašykite, kad moteris, mums pataria instruktorius. 

Apskaičiuokite patys: pasirinkite jums reikalingą lentelę, joje susiraskite savo svorį, o kairėje – alkoholio kiekį, kurį išgėrėte. Išgertas kiekis (Y) gali būti lygus 1 vienetui: stikliukui (~45 g) degtinės, romo, brendžio, džino ir t.t. (~30-50% stiprumo); bokalui (0,33l) alaus, sidro (~5% stiprumo), taurei (~100 g) vyno (~10 -15% stiprumo).  

Alkoholis vyrų organizme
 
Alkoholis moterų organizme
 

Mums sėdint ir skaičiuojant, o kaip būtų tuo atveju, jeigu vyras ir moteris sveria tiek pat, instruktorius tik numoja ranka ir perjungia kitą skaidrę: „Jums visai negalima, tai nėra ką čia ir skaičiuot.“

Pirmuosius dvejus vairavimo metus vairuotojams leistina 0 promilių alkoholio koncentracija kraujyje. Tačiau įkliūti už girtumą, pasirodo, policininkui galima ir negėrus nė lašo. Skamba kaip bandymas išsisukti iš situacijos, tačiau, pasirodo, kad „pripūsti“ gali stikliuko ir rankoje nelaikęs.

„Jeigu langų skysčio pirkai turguje, tai jis kvepia kaip prastas samagonas“, – patirtimi su mumis pasidalijo vyresnis bendramokslis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Jam pritarė ir instruktorius, pasakojęs istoriją, kaip dėl spiritu kvepiančio langų skysčio vienas vyras „pripūtė“ 0,01 promilės. Po 5 minučių „girtumas“, tiesa, jau buvo dingęs.

Todėl instruktorius mums patarė tokiu atveju prašyti pasinaudoti alkotesteriu dar kartą po 10–15 minučių nuo „girtumo“ pripažinimo. Šimtąją promilės dalį alkotesteris gali parodyti ir tuomet, jeigu naudojote burnos skalavimo skystį.

Dar vienas jo patarimas – nepirkti pačio pigiausio, spiritu atsiduodančio langų skysčio: „automobilyje išsėdėti neįmanoma“. O mano palinkėjimas ir tuo pačiu pasižadėjimas kitiems eismo dalyviams – nesėsti prie vairo išgėrus. Ne tik dėl to, kad nereiktų raudonuoti meluojant apie gudobelių ekstraktą, bet ir dėl to, kad mūsų keliai būtų saugesni.

Baimė pradėti

Viena mano draugė mano pasiryžimą sėsti prie vairo sutiko itin entuziastingai: „Ir tu nebijai!“ Ji pasakojo, kad net buvo užsirašiusi į kursus, tačiau nueiti į juos taip ir neišdrįso.

Aišku, kad bijau. Bet aš ir šiaip mašinų bijau – jų vairuotojai mėgsta pagąsdinti, kad nesustos ir nepraleis tavęs, kai kuriems patinka tyčia įsukti į balą, kad aptaškytų tavo šviesias kelnes, jie kalba telefonu ir visi kažkur skuba it akis išdegę.

Todėl pasižadu dar vieną dalyką – jeigu labai nesiseks vairuoti, tai ir nevairuosiu. Toliau važinėsiu bambančiais troleibusais, tik jau geriau išmanydama eismo taisykles, taigi ir atpažindama vairuotojus, kurie jas taip laisvai interpretuoja.

„Regitros“ nuotr./Vairuotojas
„Regitros“ nuotr./Vairuotojas

Kol kas prie vairo dar nesėdau – lankau teorijos kursus, kurie vyks maždaug pusantro mėnesio, du kartus per savaitę. Jų, jeigu neturite laiko ir noro, galite ir nelankyti, – išmokite teoriją savarankiškai ir žinias tikrinkite iškart „Regitroje“. Tačiau kursai turi savų privalumų.

Pamokos disciplinuoja

Man didžiausias jų yra disciplina – yra laikas ir vieta mokymuisi, o, mokydamasi savarankiškai, bent jau aš, gyvenu stiliumi „ai, pirma pavalgysiu-tik vieną seriją-dar valandą ir mokysiuos-galva nebeveikia, geriau rytoj“. Jeigu jūs esate disciplinuotas žmogus, kursai gali būti naudingi dėl instruktoriaus patarimų – jis ne tik papasakos jums apie kelio ženklus, bet ir pateiks įvairių situacijų sprendimų.

Didžiausias minusas – kursai yra klaikiai nuobodūs, nes, bent jau kol kas, viskas yra savaime suprantama: ženklai – aiškūs ir logiški, kelių eismo taisyklės – nesvetimos, ir tik pamokymai, kaip gudrauti, parduodant mašiną ir vengiant mokesčių, ar „nepripūsti“, prabudina kelioms minutėms.

Tai nereiškia, kad mokytis lengva ir aš po penkių minučių atsimenu tuos visus logiškus ir ir aiškius kelio ženklus ar taisykles. Tačiau, sakoma, kad lašas po lašo ir akmenį pratašo, todėl tikiuosi, kad, pasikartojusi visą kelio „logiką“ n kartų, ją ir atsiminsiu. Nors žurnalisto atmintis yra itin smarkiai šlubuojanti – kai galvoj toks informacijos šiukšlynas, sunku kažką gero ir beatrasti.

Bet pirmąsias pamokas išmokau: negerti alkoholio prieš vairuojant ir nepirkti pigaus langų skysčio iš turgaus.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas