Dabar populiaru
Publikuota: 2015 rugsėjo 28d. 10:31

Prasideda rūko sezonas: kurios valandos pavojingiausios?

Avarija rūke
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Avarija rūke

Spalį prasideda rūko sezonas, kuris dažniausiai tęsiasi iki gruodžio mėnesio. Atslinkus rūkui, vairuotojams sunku gerai matyti kelią, pastebėti kitus automobilius ar laiku sureaguoti į posūkį. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, esant šioms oro sąlygoms pastebimas avarijų augimas. Prastas matomumas ypač pavojingas važiuojantiems 3 ir 6 valandą ryto. Eismo įvykių užfiksuojama 10 proc. daugiau nei įprastai.

„Dėl rūko smarkiai sumažėja vairuotojų galimybė gerai matyti kelią. Jiems sunku įžvelgti tolimus objektus bei laiku pastebėti kelio ženklus ar posūkius. Mūsų duomenimis, tokios oro sąlygos pavojingiausios ankstyvą rytą į kelią išsiruošusiems vairuotojams. Statistika rodo, kad esant prastam matomumui, avaringumas išauga tarp 3 ir 4 bei 6 ir 7 valandos ryto.

Statistika rodo, kad esant prastam matomumui, avaringumas išauga tarp 3 ir 4 bei 6 ir 7 valandos ryto

Šiuo laiku kelyje automobilių nėra daug, eismas neintensyvus, todėl vairuotojai ir apsigauna. Manydami, jog kelias tuščias, jie nepaiso prastų oro sąlygų ir vairuoja taip, lyg rūko nebūtų. Dažniausiai vairuotojai suklysta nesitikėdami tokiu metu išvysti kitos transporto priemonės, o per rūką jos nepamatę pakliūva į nelaimę“, – komentuoja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Per rūką – žala už 700 eurų

Susidarius rūkui į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai dažniausiai skundžiasi transporto priemonės apgadinimu. Tokie pareiškimai sudaro net 65 procentus kreipimųsi.

Trečdalis per rūką nutikusių įvykių – atsitrenkimas į medį, stulpą ar kelio ženklą. Susidarius rūkui žmonės partrenkiami retai ir tokie įvykiai sudaro apytiksliai 1 procentą visų incidentų. Vidutiniškai per rūką į eismo įvykius patekę vairuotojai patiria 700 eurų žalą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke

Kokį greitį pasirinkti nurodo stulpeliai

Susidarius rūkui, BTA ekspertas A. Žiukelis vairuotojams pataria smarkiai apriboti greitį ir važiuoti taip, kad pamačius kliūtį būtų įmanoma staigiai sustabdyti automobilį. Užmiesčio kelyje kelio kraštą žymintys stulpeliai įprastai būna sustatyti kas 50 metrų. Jeigu vairuotojas važiuodamas nemato toliau nei atstumas nuo vieno iki kito stulpelio, rekomenduojama gerokai sumažinti greitį. Jeigu matomas vos vienas stulpelis, tuomet matomumas yra 50 metrų arba daugiau.

Tokiu atveju patariama važiuoti iki 50 kilometrų per valandą. Važiuojant tokiu greičiu, vairuotojas turi galimybę pastebėjęs kliūtį sustabdyti automobilį iki jos. Jeigu matomi du stulpeliai, galima važiuoti iki 70 kilometrų per valandą. Jeigu matomi trys ar daugiau stulpelių, galima važiuoti ir leistinu užmiestyje greičiu.

Tačiau ekspertas pataria būti nuovokiems ir įvertinti rūko keliamą grėsmę, tad visuomet sulėtinti greitį. Į tiršto rūko ruožą įvažiuoti būtina itin atsargiai. Kai kurie vairuotojai į jį tiesiog įlekia, nors nėra įsitikinę, kad kelias tuščias. Esant labai prastam matomumui, patartina sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke

Būtina pasirūpinti langais

Atėjus rudeniui, vairuotojams rekomenduojama pasitikrinti, ar veikia galinio lango šildymas bei stebėti, kaip šyla veidrodėliai. Pastebėjus defektų, būtina juos sutvarkyti ir taip apsisaugoti nuo galimos nelaimės.

Vairuotojams nederėtų važiuoti aprasojusiais langais. Jeigu jie aprasoję iš išorės, reiktų juos nuvalyti, jeigu rasoja iš vidaus, derėtų luktelti, kol automobilio ventiliatorius juos nupūs. Mašinoje turintiems kondicionierių, patartina jį įjungti, nes šis prietaisas sausina orą, tad langai taps švarūs daug greičiau.

Vairuotojai turėtų pasitikrinti, kaip veikia jų valytuvai. Senus ir blogai valančius vertėtų pakeisti naujais.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarija rūke

Priešrūkiniai žibintai – ne tik dėl grožio

Esant prastam matomumui, vairuotojams patariama prisiminti, kad automobilyje įmontuoti priešrūkiniai žibintai. Jie reikalingi ne tik matomumui pagerinti, tačiau ir siekiant būti pastebėtam kitų vairuotojų. Rekomenduojama naudoti ir priekinius, ir galinius priešrūkinius žibintus.

Žinant, jog netrukus reikės atlikti posūkį, A. Žiukelis pataria įjungti posūkio signalus anksčiau nei įprasta. Taip padidėja tikimybė, kad kiti vairuotojai transporto priemonę pamatys greičiau. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

24sek

Šaras nusivylęs skubėjo palikti Miuncheną: „Visos rungtynės buvo blogos“

24sek

Buvęs NBA supertalentas palaužė „Žalgirį“ Miunchene

Aktualu

Kodėl tiek daug šalių keičia požiūrį į kanapes?

24sek

Rekordinį mačą sužaidęs L.Westermannas bedė pirštu į didžiausią „Žalgirio“ problemą

Aktualu

D.Trumpas paskelbė, kas taps J.Kelly įpėdiniu

Buvau geras Gyvenimas

200 jaunuolių Kaune aplankė 100 senolių: 82-ejų Irena svajoja atsikratyti lazdos

Aktualu

Skaitytojos informacija: moters pasivaikščiojimas vakariniu aplinkkeliu baigėsi greitojoje

Aktualu

„Brexit“ be susitarimo: ką prarastų Europos Sąjunga?

24sek

Lietuviškame Miunchene – rekordinės „Žalgirio“ sirgalių pajėgos ir pranešėjo siurprizas

Aktualu

Išrinkite fotokonkurso „Jogailaičių paveldas greta mūsų“ nugalėtoją

Verslas

ES paramos mažėjimas: kalti per maži mokesčiai ir atlyginimai

Vardai

„Kelyje į žvaigždes“ išgarsėjusi Berneen vieši Lietuvoje: vakarėlyje akį traukė ryškiu įvaizdžiu

Vardai

Vandalai nuplėšė Agnetos Kleizienės kalėdines dekoracijas: „Gaila, kad grinčai gyvena visose šalyse“

Pasaulis kišenėje

Nuošaliame Tenerifės paplūdimyje – hipių gyvenimas pagal savas taisykles

Gyvenimas

Daina, kuri padės užmigti per 8 minutes ir sumažins nerimą iki 65 proc.

Vardai

143 kg svėrusi Rima Antonovienė: „Pasakiau sau – geriau jau mirsiu sportuodama, nei lašinių kalėjime“

Vardai

Maltiečiams talkinęs M.Katleris prakalbo apie savo ateitį: „Galbūt 40-ies būsiu niekam nebeįdomus“

Gazas

Automobilis internetu: ar tai realu?

Sportas

Julija Jefimova plaukioja, bet ne čempionate

24sek

Lukas Lekavičius su „Panathinaikos“ aplenkė „Žalgirį“

Naujienos

24sek

Šaras nusivylęs skubėjo palikti Miuncheną: „Visos rungtynės buvo blogos“

24sek

Buvęs NBA supertalentas palaužė „Žalgirį“ Miunchene

Aktualu

Kodėl tiek daug šalių keičia požiūrį į kanapes?

24sek

Rekordinį mačą sužaidęs L.Westermannas bedė pirštu į didžiausią „Žalgirio“ problemą

Aktualu

D.Trumpas paskelbė, kas taps J.Kelly įpėdiniu

Buvau geras Gyvenimas

200 jaunuolių Kaune aplankė 100 senolių: 82-ejų Irena svajoja atsikratyti lazdos

Aktualu

Skaitytojos informacija: moters pasivaikščiojimas vakariniu aplinkkeliu baigėsi greitojoje

Aktualu

„Brexit“ be susitarimo: ką prarastų Europos Sąjunga?

24sek

Lietuviškame Miunchene – rekordinės „Žalgirio“ sirgalių pajėgos ir pranešėjo siurprizas

Aktualu

Išrinkite fotokonkurso „Jogailaičių paveldas greta mūsų“ nugalėtoją

Verslas

ES paramos mažėjimas: kalti per maži mokesčiai ir atlyginimai

Vardai

„Kelyje į žvaigždes“ išgarsėjusi Berneen vieši Lietuvoje: vakarėlyje akį traukė ryškiu įvaizdžiu

Vardai

Vandalai nuplėšė Agnetos Kleizienės kalėdines dekoracijas: „Gaila, kad grinčai gyvena visose šalyse“

Pasaulis kišenėje

Nuošaliame Tenerifės paplūdimyje – hipių gyvenimas pagal savas taisykles

Gyvenimas

Daina, kuri padės užmigti per 8 minutes ir sumažins nerimą iki 65 proc.

Vardai

143 kg svėrusi Rima Antonovienė: „Pasakiau sau – geriau jau mirsiu sportuodama, nei lašinių kalėjime“

Vardai

Maltiečiams talkinęs M.Katleris prakalbo apie savo ateitį: „Galbūt 40-ies būsiu niekam nebeįdomus“

Gazas

Automobilis internetu: ar tai realu?

Sportas

Julija Jefimova plaukioja, bet ne čempionate

24sek

Lukas Lekavičius su „Panathinaikos“ aplenkė „Žalgirį“

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas