Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saugos diržų galinėse sėdynėse nesisega 45 proc. keleivių

Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jei nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami galinėse sėdynėse, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada. Tokių keleivių, kurie automobilio gale visada segasi saugos diržus yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių.
Įvykio vietoje
Asociatyvinė nuotr./ Avarija / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Tokie rezultatai gauti didžiausiai šalies draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.

„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai arba išvis niekada, sėdėdami galinėse automobilio sėdynėse, nesisega saugos diržų. Nepaisant to, kad kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl, įsėdę į automobilį, visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai - laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos.

Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, t.y., jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės. 

„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų galinėse sėdynėse neužsisega 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys be saugos diržų. 

„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik priekinėse automobilio sėdynėse, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reiktų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas. 

Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad išvis nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, jau solidų - 10-20 metų vairavimo stažą turintys gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius