-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Siūloma bausti keleivius už važiavimą girto žmogaus vairuojamoje mašinoje

Seimo narys socialdemokratas Juras Požela užregistravo įstatymo projektą, kuriuo siekiama drausti keleiviams važiuoti transporto priemone, vairuojama neblaivaus ar nuo narkotinių medžiagų apsvaigusio asmens. Už įstatymo nuostatos nesilaikymą prasikaltusiems būtų numatyta administracinė atsakomybė ir grėstų nuo 86 iki 144 EUR siekianti bauda.
Vairuotojų blaivumo patikrinimas Panevėžyje
Asociatyvi nuotr.: policininkas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Lietuvos Respublikos Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse atsakomybė už vairavimą išgėrus šiuo metu numatyta tik vairuotojams. Minėtas projektas papildytų 16-ąjį Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo straipsnį, kuriame nurodytos keleivių pareigos, bei jį lydintį LR administracinių teisės pažeidimų kodekso 133 straipsnį.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Juras Požela
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Juras Požela

Projekto iniciatorius parlamentaras J. Požela pasakodamas apie šią pataisą teigė, jog kovoje prieš neblaivius vairuotojus privalome galvoti apie įvairesnes priemones, galinčias padėti išsaugoti žmonių gyvybes.

„Lietuvos keliuose mirštančių žmonių skaičius vis dar išlieka labai didelis. Vien per praėjusius metus žuvo 265 ir buvo sužeisti arti 4 tūkst. žmonių. Apmaudžiausia, kai tokios skaudžios nelaimės įvyksta būtent dėl neblaivių vairuotojų kaltės. Privalome ieškoti daugiau šios problemos sprendimo būdų”, – įsitikinęs Seimo narys Juras Požela.

Socialdemokratas tvirtina, jog vien bausmių vairuotojams griežtinimas nepanašu, jog visuomet duoda pakankamų rezultatų, todėl esą būtini ir kiti draudimai.

Galbūt vien mintis apie galimą baudą sulaikys keleivį nuo sprendimo sėstis šalia girto vairuotojo

„Žinoma, atsakomybės už vairavimą išgėrus yra ir privalo būti vienas iš pagrindinių prevencijos įrankių. Vis dėlto, jeigu per metus už KET pažeidimus baudžiami virš 12 tūkst. neblaivių vairuotojų, tai, manau patys galite nuspręsti, ar tokia priemonė yra pakankama, ar vis tik reikėtų galvoti apie naujų ribojimų įvedimą“, – kalbėjo socialdemokratas.

Įstatymo projekto aiškinamajame rašte dėstoma, jog priėmus šias pataisas turėtų sumažėti įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės skaičius, taip pat ir žuvusių bei nukentėjusių asmenų skaičius eismo įvykiuose, kuriuos sukėlė neblaivieji.

„Kalbame apie žmonių gyvybių išsaugojimą. Galbūt vien mintis apie galimą baudą sulaikys keleivį nuo sprendimo sėstis šalia girto vairuotojo. Galbūt tai suvokiantis asmuo nuo vairavimo sustabdys net ir patį išgėrusį vairuotoją. Juk jeigu žmogus nusprendžia būti vežamas išgėrusio ir taip rizikuoti ne tik savo, bet ir aplinkinių gyvybėmis, jam irgi tenka dalis kaltės už potencialią tragediją.“, – sakė J. Požela. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius