Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugsėjo 11d. 14:40

„Spūsčių matuoklis“: ar „Waze“ gali išgelbėti nuo „Geležinio kamščio“ prakeiksmo?

Rytais Vilniuje suparalyžiuojamos visos gatvės: Geležinio Vilko, Savanorių pr., T.Narbuto, Ukmergės g. ir t.t. Nieko nuostabaus: juk didžioji automobilių dalis beveik tuo pačiu metu pajuda iš miesto pakraščių į centrą. Tad tose vietose, kur didieji srautai susitinka, eismas visai sustoja. Logiškas ir paprastas „butelio kaklelio“ principas.

Tarkime, 23 mln. gyventojų turintis Šanchajus šią problemą sprendžia tiesdamas net trijų–penkių aukštų magistralinius kelius bei linijas greitiesiems traukiniams. Vilnius, žinia, per kelerius metus vos po pėsčiųjų viaduką išbetonuoja. Arba simboliškai pratęsia A juostą. Bet esminių sisteminių sprendimų, leidžiančių (tarkime, viešuoju transportu) greitai patekti į centrą – nėra.

A.Gavėno nuotr./15min/Gazas eksperimentas: žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas
A.Gavėno nuotr./15min/Gazas eksperimentas: žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas

Bet gal yra būdų šiek tiek palengvinti rytines kančias ir neinvestuojant daug pinigų? Gal patys vairuotojai gali imtis priemonių, kurios padėtų sutaupyti nors minutę – sudeginti mažiau degalų ir pasilikti šiek tiek daugiau laiko rytinei kavai?

Dviejų automobilių startas tuo pačiu metu

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Kia Sportage“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Kia Sportage“

Su kolege Egle Girdenyte dviem automobiliais tuo pat metu (8.15 val. ryto) startavę nuo Vilniaus ribos ties Trakų Voke (Druskininkų kelyje šviečia didelis užrašas VILNIUS) bandėme pasiekti tą patį tikslą (Edukologijos žiedą) skirtingais maršrutais. Žinoma, prieš tai dėl viso pikto išgėrėme kavos ryto rūkuose. Štai kaip tai vyko:

Mintyse meldžiausi, kad nereikėtų važiuoti „Geležinio kamščio“ gatve praminta Geležinio Vilko gatve. Nes ji – neprognozuojama. Kartais juda pusėtinai, o kartais sustoja. Bet likimas buvo labai palankus, „Waze“ parinko kitą maršrutą.

Waze nuotr./Starto ir finišo taškai „Waze“ žemėlapyje
Waze nuotr./Starto ir finišo taškai „Waze“ žemėlapyje

Eksperimentas su „Waze“

Eglei maršrutą diktavo intuicija. Man – dar ir išmanioji programėlė „Waze“. Eksperimento tikslai, kaip jūs puikiai žinote, trys: išmatuoti eismo intensyvumo pokyčius, įvykusius per kelias savaites, įvardyti „kamščiatraukius“ (vietas, kuriose susiformuoja spūstys, kurios sutraukia kamščius, liaudiškai tariant) ir, svarbiausia, patikrinti, ar sutaupyti laiko spūstyse gali padėti dirbtinis intelektas.

Išmanioji programėlė „Waze“, kurią savo telefonuose turi daugelis, yra nemokama. Ji „mato“ ne tik visus „Google“ žemėlapius, bet ir yra savotiškas socialinis tinklas. Prisijungę prie „Waze“ vartotojai praneša apie įvairias kliūtis ir pavojus (pvz., avarijas, sustojusius automobilius, duobes) ir, be abejo, spūstis. Programėlė rodo vidutinį automobilių greitį lėčiausiuose ruožuose (jie žymimi raudona spalva). Taip pat vairuotojams primena leistiną maksimalų greitį. Jei važiuojate greičiau nei galima, perspėja, kad rizikuojate.

Kuo daugiau vartotojų prisijungia prie „Waze“, tuo tiksliau ji gali apskaičiuoti optimalų maršrutą.

Startas rūke

Taigi dėmesio, pradedame dvigubą eksperimentą! Startuoju pirmas su „Waze“, iš paskos važiuoja Eglė, kuri programėle nesinaudoja. Įsukti iš šalikelės į Leipalingio gatvę (kelias Druskininkai–Vilnius), kuria netrukus suksime į Vilnių iki susikirtimo su keliu, ateinančiu nuo Trakų, nėra taip paprasta. Eismas šioje vietoje intensyvus. Nes kai kurie gudruoliai čia atvažiuoja iš Trakų kelio ir, apsisukę intensyviame ruože, sutaupo kelias minutes.

Tiesa, apie 7.30 val. šioje vietoje (ties simboliniu Vilniaus ženklu) eismas apskritai buvo sustojęs, nes ties Trakų Vokės sankryža buvo susikūlę trys automobiliai.

Bet iki 8 val. spūstis kiek prasisklaidė. Todėl kelionė žemyn nuo kalno iki pat Aukštųjų Panerių pabaigos – visai pusėtina. Problemų kyla tik norint pasukti į dešinę ir užvažiuoti ant viaduko, vedančio į miestą pro Gariūnus (ties „Viada“ degaline). Painiavos čia kelia pirmoji eismo juosta: į ją grūdasi ir tie, kurie prieš viaduką suks į Minską, ir tie, kuriems sukti reikės dar už 50 metrų (į Vilnių, Kauną, Panevėžį ir t.t.).

Na, bet iš esmės tai smulkena. Pakako poros minučių, kelių džentelmeniškų vairuotojų, ir mano automobilis jau švilpia pro Gariūnų sankryžą. Pasikalbame su „Waze“ balsu ir judame į darbą pasišvilpaudami. Vėliau, žemyn nuo Gariūnų kalno per Nerį, taip pat jokių didelių bėdų: automobilių daug, bet situacija valdoma.

Dirbtinio intelekto sprendimas: lemtingas posūkis per Karoliniškes

Turbūt nieko nuostabaus, kad programėlė siūlo sukti į Vakarinį aplinkkelį, o ne važiuoti tiesiai pro Oslo g. piltuvėlį.

Sukame. Veidrodėlyje matau, kad Eglė važiuoja iš paskos. Keista. Moteriška intuicija – tokia pat stipri kaip „Waze“.

Tačiau netrukus išryškėja ir programėlės privalumai. Jis iškart siūlo sukti į dešinę per Karoliniškes ir pro TV bokštą veda į Laisvės pr. Jis – beveik tuščias. Akivaizdu, kad „Waze“ pamatavo ir suskaičiavo, kad važiuoti Pilaitės pr. būtų neracionalu. Jau esame rašę, kad ties Kelių policijos pastatu galima strigti ilgam.

„Waze“ pasiūlymas sukti per Karoliniškes
„Waze“ pasiūlymas sukti per Karoliniškes

Taigi 40 km/val. judame apytušte L.Asanavičiūtės gatve tuo metu, kai Eglė važiuoja į Pilaitės pr. spūstis.

Stringame tik ties Spaudos rūmais – posūkis iš Laisvės pr. į Narbuto gatvę visad buvo labai problematiškas. Tačiau aplenkėme Pilaitės pr. pragarą – ši mintis tikrai džiugina. Tikėtina, kad Eglė atsiliks nuo mūsų mažiausiai keliomis minutėmis, jei ne daugiau. Nes toliau, link Edukologijos universiteto, jau važiuosime tuo pačiu keliu (nes kito pasirinkimo nėra).

Leidžiamės nuo T.Narbuto g. kalno link Žvėryno. Na ir įšokame į pačią didžiausią transporto organizavimo nesąmonę – atkarpą tarp „Narbuto ežero“ ir Edukologijos žiedo. Čia – visai prastai. Jau esu rašęs, bet pasikartosiu. Edukologijos žiedas net ir po kosmetinių pertvarkymų nepraleidžia tiek automobilių, kiek reikėtų. Todėl susidaro spūstis iki pat Policijos departamento. Dėl šios priežasties per užsikimšusią Narbuto/Saltoniškių gatvių sankryžą per vieną žalio šviesoforo fazę pravažiuoja vos 3–4 automobiliai. O geltonas „vaflis“ (suliniuotas geltonas „korys“), ant kurio draudžiama sustoti, atrodo taip:

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./T.Narbuto ir Saltoniškių g. sankryža
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./T.Narbuto ir Saltoniškių g. sankryža

Rezultatas: laimėtos 6 minutės

Dėmesio, skelbiame rezultatus. Rugpjūčio pabaigoje, kai spūsčių nebuvo, šį atstumą įveikėme per 20 min 51 sek. Dabar Eglė, tą patį maršrutą pasirinkusi intuityviai – per 40 min ir 2 sek. Taigi kelionė truko beveik dvigubai ilgiau! Labiausiai stabdė Pilaitės pr. ir mano minėta zona ties Policijos departamentu. Vienintelis išsigelbėjimas – mero R.Šimašiaus pažadas, kad Edukologijos universiteto žiedinė sankryža bus rekonstruota iš esmės.

O ar padėjo „Waze“ sutaupyti laiko? Ar pakaks jo kavos puodeliui išgerti, atvykus rytą į darbą anksčiau? Tikrai taip. „Waze“ pasiūlymu kirtęs kampą per Karoliniškes, sutaupiau beveik 6 minutes. Šį maršrutą įveikiau per 34 min ir 14 sek.

Trečiadienį skaitykite Eglės Girdenytės reportažą iš ciklo „Spūsčių matuoklis“: kaip sekėsi važiuoti į Vilniaus centrą iš Naujosios Vilnios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Seimas Vyriausybei siunčia „norų sąrašą“ už 611 milijonų eurų

Vardai

Lietuva į paskutinę kelionę išlydėjo Eimuntą Nekrošių: teatro legenda amžiams grįžta į Šiluvą

24sek

Specialistai įvertino sąmokslo teoriją: kas atsakingas už „Žalgirio“ 5 sek. vagystę?

Verslas

15min studijoje – finansų ministras: ar visiems norams pakaks pinigų kitąmet?

15min iš Maskvos 24sek

Kodėl „Žalgiris“ galėjo ir turėjo pribaigti CSKA

Verslas

Prie bendrovės „Achema“ piketavę darbuotojai: mums meluoja

Gyvenimas

Socialinio projekto „Ypatingas grožis“ sumanytoja: pamatęs nuotraukas, nė vienas nelieka abejingas

Pasaulis kišenėje

12 patarimų tiems, kurie vyksta į Egiptą

Liepkalnio slidinėjimo trasą nuklojo dirbtinis sniegas

Verslas

Šiemet neapsimoka remontuoti buto ir automobilio: sąskaitą gavus kitąmet, sugrįš iki 400 eurų

24sek

NKL įdomieji skaičiai: vyriausi, jauniausi, aukščiausi ir žemiausi

Aktualu

Mirė Rusijos karinės žvalgybos tarnybos GRU vadovas I.Korobovas

Išrinkite geriausias 2018 metų knygas

Vardai

Internautus pavergusio karališko kadro paslaptis atskleista: kas taip visus prajuokino?

Verslas

Už reklamą „Luminor“ skirta 150 tūkst. eurų bauda

Mokslas.IT

Per „Facebook“ pardavė dukrą – gavo 500 karvių ir 3 automobilius

Gazas

„Mercedes-Benz G63 AMG“: rojus salone, pragaras – po variklio gaubtu

Mokėk kortele visur

Aktualu

Už sūnaus nužudymą nuteista M.Kaziukaitytė prašo išteisinimo

Tik 15min Gazas

Antanas Juknevičius Prancūzijoje patyrė nuotykių: teko „vaidinti“ žandarą

Naujienos

Gazas

Druskininkuose startuos šeštasis „Greituminio slalomo čempionato“ etapas – tiesioginė transliacija tik per 15min

Verslas

Vyriausybė prašo Seimo leidimo skolintis, kad gynybos finansavimas pasiektų 2 proc.

Vardai

„Poliarizuotų stiklų“ lyderis Š.Mačiulis Vilniuje pristatys geriausių dainų vinilo plokštelę

Sportas

Paralyžiuotai olimpinei čempionei – 150 tūkst. eurų draudimas

Aktualu

Tauragės ligoninės gydytoja: „Naujagimio išgelbėti nebuvo įmanoma“

Maistas

Prancūziška klasika: iš Lotaringijos kilęs kišas su kumpiu

24sek

Po istorinės rėmimo sutarties M.Kalniečio ekipos biudžetas pranoks „Žalgirio“

Sportas

Rusijoje skaudų antausį gavusiam Čekijos rinktinės strategui parodytos durys

Aktualu

Latvijos vyriausybė pritarė keturių sraigtasparnių „Black Hawk“ pirkimui

Aktualu

J.Petrauskienė: negalime rūšiuoti mokytojų į svarbius ir mažiau svarbius

Kultūra

Ambulatorija: istorija apie praėjusį laiką

Aktualu

NMA vadovaus Tomas Orlickas

Vardai

Mirė Dianos meilužis: buvęs princo Charleso draugas nepasiryžo palikti žmonos dėl princesės

24sek

Žalgiriečiai Turkijoje įsikūrė įspūdingame sporto komplekse

Gazas

Naujas ženklas Vilniuje sukėlė daug klausimų: kaip dabar statyti automobilius?

Deuce

Solidu – Laurynas Grigelis užtikrintai nugalėjo vieną iš turnyro favoritų

Aktualu

Rusijos nacionalinės gvardijos vadovas kviečia opozicijos lyderį A.Navalną į dvikovą

„Valstiečių“ bei jų koalicijos partnerių balsais Seimas svarstymo stadijoje pritarė įstatymo projektui, kuris gali užkirsti kelią valstybės jau vykdomoms atliekų deginimo jėgainių statyboms.

Šių projektų stabdymas Lietuvai atneštų šimtus milijonų eurų nuostolių, reikėtų grąžinti milijoninę Europos paramą, o valstybė patirtų reputacinę žalą. Kita vertus, tokie sprendimai būtų itin naudingi privačiam verslui. 

Aktualu

Seime – pritarimas įstatymui, leisiančiam stabdyti valstybinius atliekų deginimo jėgainių projektus

Sportas

Diego Maradona teisinasi, kodėl per pasaulio čempionatą atrodė apsvaigęs

Aktualu

MOSTA: nauja priėmimo į aukštąsias mokyklas tvarka nenaudinga jaunuoliams

Vardai

Ypatingos

03:39
07:48

Gera keliauti kartu

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas