Dabar populiaru
Publikuota: 2014 gruodžio 10d. 15:02

Stasys Brundza svarsto, kad avarijų skaičių šalies keliuose didina ir draudimo bendrovės

Stasys Brundza
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Stasys Brundza

Seimo narys, buvęs lenktynininkas Stasys Brundza įsitikinęs, kad reikia keisti kai kuriuos Lietuvoje galiojančius ir draudimo įmonių veiklą reglamentuojančius teisės aktus. Anot jo, draudikų veikla kai kuriais atvejais didina avaringumą Lietuvoje.

S.Brundza išskyrė pagrindinę problemą – žmogus, nukentėjęs po avarijos, gali pasirinkti, ar tvarkyti automobilį servise, ar atgauti draudimo bendrovės suskaičiuotą remonto vertę.

„Kai žmogus gauna pinigus už avariją patyrusią geležį, tačiau tie pinigai nenueina geležiai tvarkyti, nėra gerai“, – spaudos konferencijoje pristatydamas jo siūlomus įstatymų pakeitimus kalbėjo Seimo narys.

Jo teigimu, po avarijos nukentėjęs automobilis privalo būti remontuojamas servise ir draudimo bendrovė turi atsiskaityti būtent su servisu, o ne pervesti pinigus žmogui. Žmonės neretai giriasi, kad uždirba patyrę avarijas – draudimo bendrovės jiems perveda už patirtą žalą priteistą atlygį, o jie automobilio neremontuoja išvis arba suremontuoja prastai.

Čia kalbama tik apie žmogaus, kuriam automobilio remontą kompensuoja civilinės atsakomybės draudimas, rūpesčius. O ką daryti avarijos kaltininkui?

Policija turi tirti daugumą avarijų

Policijos pareigūnai šiuo metu į nemažą dalį eismo įvykių nevyksta – jų įsikišimo neprireikia ten, kur nenukentėjo žmonės ir yra aiškus avarijos kaltininkas. Po tokių avarijų jų dalyviai tik užpildo eismo įvykio deklaraciją ir išsiskirsto savais keliais, nors automobiliai gali būti stipriai pažeisti. 

Įstatymu yra reglamentuota, kada automobilis negali judėti sava eiga – jeigu pažeisti „lonžeronai“, statramsčiai ar kitos konstrukcinės mašinos dalys

„Įstatymu yra reglamentuota, kada automobilis negali judėti sava eiga – jeigu pažeisti „lonžeronai“, statramsčiai ar kitos konstrukcinės mašinos dalys. Tačiau šito niekas nekontroliuoja“, – sakė S.Brundza.

Jis siūlo, kad policija tirtų daugiau eismo įvykių nei dabar. Jeigu žmogui kyla įtarimas, kad bent vieno avarijos dalyvio automobiliui yra pažeisti konstrukciniai elementai, dėl kurių jis negali važiuoti, turėtų būti kviečiama policija ir toks automobilis privalo nedelsiant prarasti techninę apžiūrą. Jį suremontavus, reikėtų iš naujo pereiti ekspertizę ir techninę apžiūrą – tik tada avarijoje stipriai sumaitotai transporto priemonei būtų leidžiama vėl dalyvauti eisme.

S.Brundza pritarė, kad griežtesni reikalavimai turėtų ir neigiamų pasekmių – gali brangti civilinės atsakomybės draudimas, policija turėtų daugiau darbo, tačiau geroji pusė viską atpirktų. Dabar avarijos kaltininko automobilio remonto iš esmės nereglamentuoja jokia įstaiga, tad po tokių pataisų keliuose sumažėtų „karstų ant ratų“.

Seimo narys pridūrė, kad nemaža problema – Lietuvoje iš užsienio pusėmis atvežami automobiliai. Jie čia sulipdomi ir parduodami tarsi nepatyrę jokio eismo įvykio. Po didesnės avarijos tokie automobiliai skyla pusiau, o jų keleiviams galimybė išgyventi sumažėja iki minimumo.

Nori kontroliuoti servisų darbą

Buvęs lenktynininkas, didžiausios Lietuvoje „Cadillac“ automobilių kolekcijos savininkas spaudos konferencijos metu svarstė, ar kiekvienas automobilių servisas gali tinkamai suremontuoti po avarijos nukentėjusią transporto priemonę. Jeigu pažeidimai tik kosmetiniai, pakeisti žibintus ar buferius gali bet koks servisas ar verslo liudijimą turintis mechanikas, tačiau kai remonto sąmata išauga iki kėbulo geometrijos atstatymo, kokybiškai tokius darbus atlikti gali mažai kas.

„Reikia kalbėti apie servisų sertifikavimą. Kėbulo geometrijos tiksliai atstatyti neturint tinkamos įrangos neįmanoma“, – teigė S.Brundza. Priėmus tokias pataisas, automobilio kėbulo geometrijos taisymus galėtų daryti tik tam tikrą įrangą turintis servisas.

Jo manymu, automobilių servisų rinkoje oligopolija neįsigaliotų – čia nepradėtų vyrauti keli dideli servisų tinklai. Lietuvoje yra daugiau kaip milijonas transporto priemonių, tad darbo užtektų visiems, tik ne visi galėtų atlikti bet kokius darbus.

„Vokietijoje 8-9 proc. avarijų įvyksta dėl techninių nesklandumų automobiliuose, tačiau Lietuvoje – praktiškai nulis. Kodėl? Nes visų avarijų kaltininkai – vairuotojai, nepasirinkę saugaus greičio, o automobilio kaltės nebūna“, – teigė S.Brundza.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Kelionės po pasaulį Vilhelmui sudėliojo planus: sukūrė unikalų verslą – stebisi net Anglijos NT profesionalai

Verslas

Geresnis susisiekimas su Ispanija lietuvius gundo ten pirkti būstą

15min iš Ploješčio Sportas

Rumunijos žiniasklaida įvertino pergalę prieš Lietuvą: „Neturėjote jokių šansų“

Interviu 24sek

Andrejus Kirilenka: „Atleiskite, geriausias rungtynes sužaisdavau prieš Lietuvą“

Pasaulis kišenėje

Savaitgalio kelionė aplink Gardos ežerą – vaizdai atima žadą net ir blogu oru

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

Aktualu

Kandidatai be grimo: P.Auštrevičius – apie tris pirties taisykles ir dainą „Už Petrą“

Atsarginiai: skandalas čempionų namuose, M.Jordano stilius ir tvanas Klivlende

Neišsiųsti CV Kultūra

Germanas Skoris: apie trūkstamą Meistrą ir Margaritą, (trūkstamą) Vilniaus senamiestį ir lietuviško garso gimimą

Vardai

Popscenos princesė Monique Vilniuje pristatė po ilgų kūrybinių išgyvenimų gimusį albumą

Gyvenimas

Misija (ne)įmanoma: kaip surasti antrąją pusę brandžiame amžiuje

Vardai

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: „Stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko“

„KOK World GP in Vilnius“ turnyro kovų ringo merginos

Sportas

Lietuvos futbolui – dar vienas N.Kesmino kirtis: „Moralinė nekrofilija – kas galėjo pagalvoti?“

Vardai

Peliukas Mikis švenčia 90 metų jubiliejų: kaip vietoj triušio Osvaldo „gimė“ ši animacijos legenda?

Maistas

Knygos „Prancūzijos virtuvė“ autorės receptas: bananiniai avižiniai blynai su linų sėmenimis

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: „Mercedes-Benz A“, jau nebijantis briedžio testo

Vardai

Profesorius Alfredas Bumblauskas švenčia 62-ąjį gimtadienį

Sportas

Bušido kovos: pergalingas S.Maslobojevo sugrįžimas, 5 nokautai ir turko akibrokštas, kokio nėra buvę

15min iš Ploješčio Sportas

Dūrį Rumunijoje apibendrinęs E.Jankauskas: „Ši lyga mums akivaizdžiai per kieta“

Naujienos

Gyvenimas

Kelionės po pasaulį Vilhelmui sudėliojo planus: sukūrė unikalų verslą – stebisi net Anglijos NT profesionalai

Aktualu

Dėl lėktuvo gedimo D.Grybauskaitė neišskrido į Latvijos Nepriklausomybės 100-mečio iškilmes

Verslas

Geresnis susisiekimas su Ispanija lietuvius gundo ten pirkti būstą

Sportas

S.Maslobojevas po kovos buvo atviras: „Kai tenka kovoti Lietuvoje, negaliu užmigti“

15min iš Ploješčio Sportas

Rumunijos žiniasklaida įvertino pergalę prieš Lietuvą: „Neturėjote jokių šansų“

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

Interviu 24sek

Andrejus Kirilenka: „Atleiskite, geriausias rungtynes sužaisdavau prieš Lietuvą“

Atsarginiai: skandalas čempionų namuose, M.Jordano stilius ir tvanas Klivlende

Pasaulis kišenėje

Savaitgalio kelionė aplink Gardos ežerą – vaizdai atima žadą net ir blogu oru

Aktualu

Kandidatai be grimo: P.Auštrevičius – apie tris pirties taisykles ir dainą „Už Petrą“

Aktualu

Šalčininkuose nuteisti policininko tėvų turtą deginę ir aliejų į šulinį pylę vyrai

Neišsiųsti CV Kultūra

Germanas Skoris: apie trūkstamą Meistrą ir Margaritą, (trūkstamą) Vilniaus senamiestį ir lietuviško garso gimimą

Vardai

Popscenos princesė Monique Vilniuje pristatė po ilgų kūrybinių išgyvenimų gimusį albumą

Gyvenimas

Misija (ne)įmanoma: kaip surasti antrąją pusę brandžiame amžiuje

Vardai

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: „Stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko“

Vardai

Peliukas Mikis švenčia 90 metų jubiliejų: kaip vietoj triušio Osvaldo „gimė“ ši animacijos legenda?

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: „Mercedes-Benz A“, jau nebijantis briedžio testo

Maistas

Nuoširdi Kalėdų dovana, kurią gaminant įsitrauks visa šeima, o išlaidauti neprireiks

Sportas

Lietuvos futbolui – dar vienas N.Kesmino kirtis: „Moralinė nekrofilija – kas galėjo pagalvoti?“

„KOK World GP in Vilnius“ turnyro kovų ringo merginos

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas