Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sugriežtinti reikalavimai dviratininkams: sumažės avarijų ar dviratininkų?

Vilniuje (Liejyklos gatvėje) BMW partrenkė dviratininkę.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Vilniuje (Liejyklos gatvėje) BMW partrenkė dviratininkę.
Šaltinis: Žinių radijas
0
A A

Nuo liepos 1 dienos įsigaliojo reikalavimai dviratininkams ir dieną važinėti su šviesą atspindinčia liemene bei su įjungtais žibintais. Dviratininkų bendruomenė kritikuoja šį sprendimą, teigdama, kad taip Lietuva tampa vienintele šalimi pasaulyje su tokiais griežtais reikalavimais, o Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį į tai, kad tokios priemonės mažina žuvusių dviratininkų keliuose skaičių.

„Jei pažiūrėtume avaringumo statistiką, tai 2011 metais žuvo 26, 2012 – 32, o pernai, nuo liepos mėnesio, žuvo žymiai mažiau dviratininkų – žuvo 18 dviratininkų, iš jų 14 – užmiesčio keliuose, kur dviratininkų pastebimumas yra gana blogas. Kai nuo liepos 1 dienos dviratininkai pradėjo dažniau vilkėti liemenes, žuvusiųjų skaičius gerokai sumažėjo“, – pagrindinį argumentą Žinių radijo laidoje „Ryto espresso“ antradienį išsakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Pasak jo, dauguma dviratininkų žūsta dieną, o vairuotojai jų tiesiog nepastebi. V.Pumputis taip pat atkreipė dėmesį, kad dviratininkai nebūtinai turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę, kad tai gali būti ir ryškūs drabužiai – svarbu, kad dviratininkas būtų matomas. Be to, šis reikalavimas netaikomas važiuojant dviračių takais.

2011 metais žuvo 26, 2012 – 32, o pernai metais, nuo liepos mėnesio, žuvo žymiai mažiau dviratininkų – žuvo 18 dviratininkų, iš jų 14 – užmiesčio keliuose, kur dviratininkų pastebimumas yra pakankamai blogas, – sakė V.Pumputis.

„Reikalavimas numatytas, jeigu važiuoja keliu važiuojamąja kelio dalimi. Jei važiuoja dviračių taku, kur nors kitur, kur pritaikyta dviračių eismui, tikrai to reikalavimo nėra“, – kalbėjo jis.

Dviratininkai nepatenkinti

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius teigia, kad nėra tikslių duomenų, ar šios priemonės sumažintų avaringumą. Be to, pasak jo, problema yra neatidūs vairuotojai, o ne nematomi dviratininkai:

„Pagrindinė problema yra saugaus greičio nesilaikymas, tai yra, kai dviratininkas lenkiamas kelyje nesaugiu greičiu, taip pat neblaivūs, neatidūs vairuotojai. Turime daug atvejų, kai ir ryškiai matomus dviratininkus partrenkia“, – laidoje sakė L.Vainius. 

Jo teigimu, tokie pertekliniai reikalavimai dviratininkams sumažins dviračių populiarumą.

„Pats tokio reikalavimo paskelbimas turi neigiamą poveikį, nes parodo, kad važiuoti dviračiu yra ne paprasta, lengva ir smagu, o tarsi pavojinga, kažkoks išskirtinis dalykas, kad netgi reikia dienos metu vieninteliems pasaulyje įsijungti šviesas, važiuoti su liemenėmis ir panašiai“, – kalbėjo L.Vainius.

Lietuva turi prastą tinklą

Pagrindinė problema yra saugaus greičio nesilaikymas, taip pat neblaivūs, neatidūs vairuotojai. Turime daug atvejų, kai ir ryškiai matomus dviratininkus partrenkia, – sakė L.Vainius. 

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad dabar dviratininkai bus teisiškai labiau pažeidžiami – įvykus eismo įvykiui, bus kreipiamas dėmesys į tokius dalykus kaip liemenės ar dviračių žibintai.

V.Pumputis pabrėžė, kad Lietuva, palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, turi itin prastą dviračių tinklą, todėl ir priemonės čia esą turi būti griežtesnės nei kitose šalyse.

Pasak jo, naujųjų taisyklių nesilaikantiems dviratininkams nakties metu gresia baudos nuo 80 iki 140 litų, dienos metu – apie 40 litų.

Vilniuje itin išpopuliarėjus oranžiniams dviračiams važiniejantieji jais jaudintis neturėtų – šie dviračiai turi žibintus, tad rūpintis liemenėmis dviratininkams nereikės.

Žinių radijas
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas