Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys saugaus eismo taisyklės pagal Antaną Juknevičių: greitis, padangos, matomumas

Orams šąlant, dienoms trumpėjant ir lietingų dienų skaičiui augant, ekspertai sutinka – keliuose darosi vis pavojingiau. Baltijos šalių rekordininkas Dakaro raliuose Antanas Juknevičius nedvejodamas sutinka – vairuodami žiemą ir rudenį privalome būti pasiruošę bet kam.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Kelyje daugėjant purvo ir sunkėjant vairavimo sąlygomis lenktynininkas Šiaulių darbo rinkos mokymo centre surengė „AZO Auto rudens vairavimo akademiją“, kurios metu dalyviai turėjo galimybę patobulinti vairavimo įgūdžius ekstremaliomis sąlygomis.

Svarbiausi kriterijai saugiam eismui

Pliaupiant jau įprastu vaizdu tapusiam rudeniniam lietui, renginys prasidėjo patyrusio bekelės vilko Antano Juknevičiaus paskaita varžybose ir kasdienybėje patirtas pavojingas situacijas.

Daugiausia įvykių įvyksta tuomet, kai yra tamsu, o oras darganotas.

„Banalu, bet mes visada sakome, kad reikia perkrauti programą, nes tu nebegali važiuoti taip, kaip važiuoji vasarą. Pradėkime nuo to, kad matomumas yra labai svarbu. Pirmiausia viskas įvyksta ne dėl slidžios kelio dangos, o dėl to, kad matomumas suprastėja. Daugiausia įvykių įvyksta tuomet, kai yra tamsu, o oras darganotas. Žiemą ryte tamsu, vakare irgi. Nenuvalyti stiklai, purvas, prasti valytuvai – visi šie kriterijai turi įtakos matomumui. Tai yra pirmas dalykas, į ką reikia atkreipti dėmesį. Jei matomumas yra geras, tai tu anksčiau pradedi daryti veiksmus įvykus kažkokiai situacijai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Taip pat labai svarbu yra padangos. Tačiau svarbiausia įvertinti greitį. Asfaltas žiemą šaltas, padangos irgi šaltos, kelias drėgnas. Sąlygos važiuoti yra blogos.

Tiesiog pasistenkime nepapulti į tokias situacijas, kuriose reikėtų ekstremalaus vairavimo įgūdžių.

Jei vasarą paspausite stabdį ir automobilis sustos kaip įkaltas, tai rudenį, žiemą kai slidu ir šalta, stabdymo kelias didėja. Siūlau įsitikinti, kad aplinkui nėra kitų eismo dalyvių ar kažkokių kliūčių ir pabandyti kirsti per stabdžius. Pamatysite, kaip stoja automobilis, suprasite, kaip pasikeitė stabdymo kelias. Suvoksite, kad reikia mažinti greitį.

Svarbiausia yra nepapulti į tokia situacijas, kuriose reikėtų tokių žinių, kokias turi lenktynininkai. Mes neišmokysime kiekvieno važiuoti saugiau ir suvaldyti automobilį. Nenoriu patarinėti, kaip reikėtų valdyti automobilį, nes paskui kas nors įvažiuos į griovį ir sakys, kad Juknevičius aiškino, kaip reikia vairuoti. Tiesiog pasistenkime nepapulti į tokias situacijas, kuriose reikėtų ekstremalaus vairavimo įgūdžių. Aišku, jei turite galimybę, žiemą nuvažiuokite į kokią nuošalią aikštelę ir pabandykite slydimą, tačiau geriausia yra tiesiog sumažinti greitį ir išvengti ekstremalių situacijų kelyje. Jei padangos bus geros, matomumas puikus, o jūsų greitis saugus – į tokias situacijas nepapulsite“, – sakė Dakaro lenktynininkas Antanas Juknevičius.

VIDEO: Antanas Juknevičius apie saugaus eismo principus

Pamokos bekelėje

Renginio dalyviai patys kartu su instruktoriumi, bekelės vilku Audriumi Sutkumi išbandė savo sugebėjimus specialiame autodrome Šiaulių darbo rinkos mokymo centre.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Antano bekelės monstro „Overdrive Hilux“ dizainą atkartojančiu, „Toyota“ centro Panevėžyje UAB „Auresa“ paruoštu visureigiu „Toyota“ buvo imituojamos ekstremalios situacijos, kuriuose žalą sau ir aplinkiniams galima sumažinti pasirinkus tinkamus automobilio valdymo judesius.

Pats ekstremalaus vairavimo instruktoriaus duoną Jungtiniuose Arabų Emyratuose krimtęs A.Juknevičius susirinkusiems gyvai demonstravo situacijas, su kuriomis dažniausiai kelyje susiduria vairuotojai, o po „AZO Auto“ renginio teigė, kad nesudvejodamas pritartų, jei tokios pamokos būtų privalomos ir visiems norintiems gauti vairuotojo pažymėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius