Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Adrenalino mašina – „Polaris RZR XP 900“

Šeši kilogramai vienai arklio galiai. Tai „Volkswagen Golf GTI“ ir daugumos kitų „karštų hečbekų“ svorio ir galios santykis. Bagyje, kuriam kelias nereikalingas, toks galios ir svorio santykis - labai įspūdingas.
„Polaris RZR XP 900“ bagis
„Polaris RZR XP 900“ bagis / Gamintojo nuotr.

Tačiau šio bagio esmė glūdi ten, kur skaičiai nieko nelemia. Lekiant vos 50 km/h greičiu specialiai įrengtoje trasoje šalmu paslėpta galva gamina tiek adrenalino, kiek važiuojant įprastais automobiliais pasigaminti tiesiog neįmanoma.

Pradėkime nuo pradžių

„Polaris“ surengtoje bandymų stovykloje turėjau progos išbandyti visus jų gaminamus keturračius – nuo elektra varomo iki nuotraukose matomo „monstriuko“. Reikia pasakyti, pavadinimas „keturratis“ tinka ne visoms jų gaminamoms transporto priemonėms. Išbandėme ir šešiaračius, ir visureigius su keturiais vikšrais, ir šešiavietes bekelės mašinas. Taigi, nuo šiol juos vadinsime motovisureigiais. Toks pavadinimas tinka geriausiai.

Bandymų grafikas sudarytas žmonių, ant pečių nešiojančių ne kopūstus. Pradėjome nuo silpnų ir ne tokių pavojingų motovisureigių (tarp kurių ir varomas elektra), perėjome prie sunkiausią bekelę įveikti galinčių vikšrinių ir pabaigėme tikrais sportiniais bagiais, kurie, rodos, per išmetimo vamzdį išmeta ne tik CO2, bet ir didžiulį kiekį adrenalino.

Paprasta konstrukcija

„Polaris RZR XP 900“ receptas labai paprastas: minimalus svoris, galingas, bet lengvas variklis, puikiai veikianti pakaba ir protinga visų keturių varomų ratų sistema. Dar šiek tiek saugumo įrangos - rėmas virš galvos. Viskas.

Rėminės konstrukcijos bagyje variklis sumontuotas žemai automobilio centre. Nedidelis dviejų cilindrų keturtaktis DOCH 875 cm3 skysčiu aušinamas motoras pasiekia 88 AG. Primename, kad 539 kg sveriančiam automobiliui tai reiškia 6,1 kg vienai arklio galiai. Nejuokingi skaičiai.

Gamintojo nuotr./Polaris RZR XP 900 bagis

Važiuojant ramiai, visa galia atitenka galiniams ratams. Tačiau elektroninė sistema pajutus didesnį nei 4 proc. priekinių ir galinių ratų sukimosi greičių skirtumą jungia priekinius ratus ir bagį paverčia tikru 4x4. Tas persijungimas pastebimas tik "popieriuose". Važiuojant beveik nepastebi kada varo du, kada keturi ratai. Aišku viena – „varo“ gerai.

Pavarų dėžė itin paprasta. P, N, R, L, H pavaros reiškia stovėjimo, neutralią, atbulinę, lėtą ir greitą. Paskutinės dvi skiriasi tuo, kad lėta pavara tinkama ropoti sudėtingomis dangomis, o greitis ribojamas ties 20 km/h. H pavara reiškia „high amounts of fun“ (didelis kiekis malonumo - angl.) Turbūt...

Apie interjerą neturiu ko papasakoti. Jo nėra. Plastikinis vairas, pavarų perjungimo svirtis, spidometras ir du pedalai. Tiesa, yra dar pirštinių dėtuvė, kurioje tilps nebent skardinė suteikiančio sparnus.

Apie adrenaliną, pagaliau

Maunamės šalmą, pirštines, segamės diržą ir lekiame. Pirmas jausmas – aš nieko galingesnio nesu vairavęs. Nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno apima baimė – visi keturi ratai ima suktis, spidometras rodo nesąmoningus skaičius, mišką užpildo garsus motociklinio variklio garsas. Pamatęs techninius šio „Polaris RZR XP“ duomenis negalėjau patikėti, kad susidūriau vos su 88 arkliais.

Bet baimė greitai baigėsi, rankos ir kojos perprato algoritmus kaip galią išnaudoti nekeliant sau pavojaus. Keli posūkiai ir supratau, kad nėra ko bijoti – bagį "statome skersą", spaudžiame iki dugno ir vairuojame. Tikras driftas vidury miško.

Nepapasakojau apie trasas. Motovisureigių entuziastui priklausančiame miške Estijoje įrengtos trasos visiems skoniams – siauri statūs ir medžių šaknimis išvagoti miško keliukai, didžiausi purvynai, kuriuose nulipęs nuo motovisureigio gali įsmigti iki bambos, greiti, duobėti, molingi ir platūs keliai, ir, mano mėgiamiausia, žvyro ir molio žiedinė trasa. Gal 1 km ilgio trasoje iš šio „RZR XP“ išspaudžiau viską ką galėjau.

Tiesioje trasos atkarpoje bagis išvysto gal 100 km/h greitį. Ant žvyro. Įvažiuoti į pirmą posūkį reikia gerai pasiruošus. Spaudžiu stabdžius, statau bagį skersai ir nuolat prasukdamas ratus įlekiu į duobėtą trasos atkarpą. Ji išmalta gal metro skersmens duobėmis, kurias įveikiu beveik ore. Apie 35 cm pakabos eiga leidžia važiuojant teisingu greičiu jas peršokti. Vienas ratas vienoje duobėje, kitas kitoje, trečias ore, ketvirtas velniai žino kur.

Po duobių, klastingas posūkis į dešinę ties pelke. Per greitai čia atlėkti nesinori, vienoje pusėje gal 80 proc. įkalnė (labiau panaši į sieną), kitoje – pelkė. Arba prisitrenkti, arba priburbuliuoti... Tarp kalno ir pelkės esanti atkarpa vėl pilna duobių, tik šį kartą gerokai mažesnių. Nori nenori užpakalis kilnojasi nuo sėdynės, o stuburas skaičiuoja visus iki vieno šuoliukus. Čia praverstų sportiniai saugos diržai priveržiantys kūną prie sėdynės kaip su „Super Glue“. Motociklininkams ne taip baisu – duobes gali pervažiuoti atsistojęs.

Gamintojo nuotr./Polaris RZR XP 900 bagis

Tada staigus kairys ir ilgas pakilimas į kalną. Čia – „gazas dugnas“. Dėl mažos RZR masės jis šauna kaip raketa. Lėktų dar greičiau, jei sekantis posūkis nebūtų toks staigus. Po jo – įdomiausia trasos dalis. Tramplinai.

Nežinia, ar sudarinėdamas trasą šeimininkas turėjo galvoje tramplinus, bet kitaip šių kalnelių nepavadinsi. Ir aš čia pirmą kartą gyvenime visais keturiais ratais pakilau į orą. Nusileidęs ant žemės nespėju to suvokti, nes staiga įvyksta mano antrasis gyvenime „žemė – oras – žemė“ žygis. Įsimintina, bet nuo džiaugsmo ašarų susilaikau.

Tramplinai baigiasi, staigus posūkis į kairę ir atsiduriu ten, iš kur pradėjau. Įveikiau gal penkis ratus šiuo bagiu, prieš tai dar tris ne tokiu galingu RZR 800. Būčiau įveikęs dar tiek pat, tačiau nusimontavo galinė padanga. Mus instruktavęs vyrukas pasakoja, kad ruošdamasis lenktynėms padangas montuoja naudodamas klijus. Kitaip nespėsi keisti ratų.

Išvados

Nulipęs nuo šios adrenalino ir gerų emocijų mašinos negaliu patikėti, kad šis, rodos, plastikinis miniatiūriniais ratukais apmautas „du ant dviejų“ dydžio mašiniukas sugebėjo tai padaryti. Greitis, slydimai šonu, šuoliukai jam – neįtikėtinai lengvos užduotys. Jis – mano dienos herojus.

Važiuodamas namo sukau galvą. Ar už šį „Polaris RZR XP 900“ prašoma beveik 70 tūkstančių litų suma yra per didelė ar per maža. Didelė, nes tai daiktas, kuriuo nieko kito nenuveiksi. Nenuvažiuosi į „Maximą“, neparveši vaikų iš mokyklos, galiausiai nenupjausi kieme žolės. Bet šisdis linksta prie „maža“. Panašaus žaisliuko, kuris jau prie 20 km/h gamina kibirus adrenalino su žiburiu nerasi. Na gerai, yra dar vienas didelis bet.

Nuotykis, ačiū Dievui baigęsis gerai

Galingas ir lengvas automobilis, aukštokas svorio centras, staigūs posūkiai... Jaučiate kur link viskas krypsta? Taip, juo lengva apvirsti. Mūsų pasivažinėjimo metu būtent tai ir įvyko. Kolega kiek per dideliu greičiu įvažiavo į posūkį, nepavykęs bagio „gelbėjimas“ vairu baigėsi skrydžiu į pelkę. Pusė bagio atsidūrė po vandeniu. Ačiū Dievui, kad vairuotojas buvo kitoje pusėje... Taip, sušlapo, išsigando, bet tai menkniekis palyginus su tuo, kaip viskas galėjo baigtis...

Tokia ir pamoka – kaip ir su visa technika, su šiuo žaisliuku reikia elgtis itin atsargiai. Šis bagis – nėra labai rafinuotas. Jo stabdžiai dirba principu veikia/neveikia, jo vairas į vairuotojo rankas perduoda tik informaciją apie tai, kad jis yra apvalus. Tai negadina nuotaikos važiavimų metu, tačiau pavojingą ribą labai lengva pasiekti. Reikia mėgautis su atsargumu.

Techniniai „Polaris RZR XP 900“ duomenys:

Variklis: „Polaris ProStar 900“, 875 cm3, 88 AG
Ilgis/plotis/aukštis: 2753/1626/1854
Svoris: 539 kg
Prošvaisa: 33 cm
Pakabos eiga: 35 cm
Kuro bakas: 27,4 l
Ratlankiai: 12 colių
Stabdžiai: diskiniai
Transmisija: automatinė pavarų dėžė, „On Demand True All-Wheel Drive“ keturių varomų ratų sistema

Šiek tiek vaizdo

VIDEO: Polaris RZR XP 900 at Glamis Sand Dunes

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius