TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Akcija – elektromobilis „Nissan Leaf“ už pusę kainos*

„Nissan Leaf“ – pirmasis GAZAS.LT išbandytas elektromobilis
Gamintojo nuotr. / „Nissan Leaf“ – pirmasis GAZAS.LT išbandytas elektromobilis.
Šaltinis: 15min
0
A A

Prekybos centruose prie nuolaidų matome žvaigždutes, kurios žymi papildomas sąlygas. Jei Lietuvoje galiotų tokios pat elektromobilių kompensavimo schemos kaip Estijoje, o „Nissan“ nuspręstų mūsų šalyje pardavinėti „Leaf“ – pirmą masinės gamybos elektromobilį, jis kainuotų kaip naujas paprastas vidutinio dydžio hečbekas.

Jo kaina – apie 110 tūkst. Lt. Nemažai. Tačiau pridėkime, tiksliau, atimkime šalių, kuriose jis yra parduodamas, teikiamas lengvatas. Tarkime, Didžiojoje Britanijoje valstybė padengia beveik 20 tūkst. Lt įsigijimo kainos. Jau nekalbant apie lengvatas mokesčiams už įvažiavimą į miestus ir pan.

Dar geriau arčiau Lietuvos. Estija pirmiems 500 elektromobilių pirkėjų kompensuos net 60 tūkst. Lt. Taigi, „Nissan Leaf“ Estijoje kainuotų 50 tūkst. Lt. Panašiai kaip mažas pusėtinai sukomplektuotas hečbekas. Bet yra bet – šiuo metu „Leaf“ Estijoje neparduodamas. Vienintelis į šią lengvatą „telpantis“ automobilis šiuo metu yra „Mitsubishi MiEV“. Ir, rodos, „Mitsubishi“ išnaudos visą 500 lengvatų paketą. Gaila, nes manau, kad „Nissan“ siūlo geresnį produktą.

Kol kas nėra infrastruktūros

Kodėl „Leaf“ neparduodamas nei Lietuvoje, nei Estijoje? Pasak „Nissan“, trūksta vyriausybių iniciatyvos. Japonai tvirtai nusprendė nekišti nosies į tas rinkas, kuriose elektromobiliai yra nelaukiami. Turėkime galvoje, kad eksploatuojant elektra varomą automobilį reikia turėti, kur jį įkrauti. Tarkime, Portugalijoje ar Didžiojoje Britanijoje jau šiandien egzistuoja šioks toks įkrovimo stotelių tinkas. O kiek jų turime Lietuvoje? Galima jį įkrauti ir namuose iš paprasto 220 V elektros lizdo, tačiau tuomet būkite pasiruošę nejudinti automobilio geras dešimt valandų.

Tiesa, Baltijos šalys nesnaudžia. Lietuviai jau turi pagaminę kelis elektromobilius, o Latvijos kompanija „Eltus“ turi parengusi planą įkrovimo stotelėmis padengti pagrindinius greitkelius Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tai – „Green Highway Baltic“ projektas. Tačiau jis gali gali būti įgyvendintas tik su vyriausybių pagalba. Esame optimistai ir tikime, kad savo laiku šie projektai sulauks deramo dėmesio. Geriau vėliau nei niekada.

„Nissan Leaf“ nustebino

Bet kol Lietuvoje nėra įkrovimo stotelių tinklo, o keliu riedantis elektromobilis dar kelia nuostabą, patyrinėkime „Nissan Leaf“. Ar šis automobilis gali mus nuvežti į darbą, prekybos centrus, ar juo galima keliauti? Ar jis tinkamas vairuotojams, kurie automobilius laiko ne tik susisiekimo priemone? Ar jis gali teikti vairavimo džiaugsmą? Atsakymas į visus klausimus vienas – taip.

 

Po pasivažinėjimo „Nissan Leaf“ įspūdžių pakaktų 100 psl. knygai

 

Net lyginant jį su panašaus dydžio automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius, „Leaf“ atrodo išbaigtas. Keleiviai džiaugsis salono erdve – čia vietos pakaks penkiems suaugusiems keleiviams. Šeimos į jo bagažinę sutalpins visos savaitės pirkinius, o esant reikalui nulenkus galines sėdynes tilps ir slidės, ir koks nedidukas šaldytuvas. „Leaf“ turi visus hečbeko privalumus.

 

Automobilio salone gausu elektronikos. Yra ir klimato kontrolės sistema (ji, beje, karštą vasaros dieną dirbo puikiai), MP3 grojanti ir visokiausias laikmenas, nuo USB rakto iki „iPhone“ telefono, priimanti garso sistema, per „Bluetooth“ veikianti laisvų rankų įranga. Taip pat – greita navigacinė sistema. „Leaf“ pirkėjai negali rinktis iš jokio papildomos įrangos sąrašo. O kam jo reikia, kai jau bazinis įrangos lygis siūlo bene visus reikalingus privalumus?

„Žalias“ vairuotojas gali būti laimingas

GAZAS.LT „Leaf“ išbandė Potsdame, Vokietijoje. Turime sutikti su „Europos metų automobilio“ komisijos nariais, kurie jam suteikė geriausio Europos automobilio vardą. Kaip, beje, ir dar tuzino kitų konkursų rengėjai. Mes taip pat įvertinome jo siūlomą privalumų paketą.

Įjungiame „Leaf“. Užvesti nėra ko. „Leaf“ elektriniai varikliai stovint snaudžia, įsijungia tik paspaudus greičio pedalą. Pirmą kartą gyvenime jį paspaudžiame. Ir prasideda nuotykis. Tai visiškai naujas patyrimas, visiškai naujas pasaulis. Jokio garso, jokių mechaninių komponentų keliamo triukšmo. Valandos trukmės pasivažinėjimas praėjo kaip penkios minutės. Bet įspūdžių liko kaip perskaičius 100 psl. knygą.

Vos paspaudę greičio pedalą mes buvome sužavėti ypač sklandžiu važiavimu tiek mieste, tiek užmiestyje. Elektrinio variklio konstrukcija leidžia visą galią perduoti ratams vos pajudėjus iš vietos. Tai ypač paranku lenkiant. Tik mums, pripratusiems prie „paprastų“ automobilių, buvo labai keista, kad apie greitį galima spręsti tik pagal spidometrą. Šiaip jau važiuojant ir negirdint jokio garso iš variklio skyriaus ar išmetimo sistemos atrodo, kad važiuoji gerokai lėčiau nei rodo spidometras.

Gamintojo nuotr./„Nissan Leaf“ – pirmasis GAZAS.LT išbandytas elektromobilis
Gamintojo nuotr./„Nissan Leaf“ – pirmasis GAZAS.LT išbandytas elektromobilis

Maloniai keistas jausmas neapleidžia ir posūkiuose. Dėl žemo automobilio svorio centro (visi sunkūs agregatai ir akumuliatoriai sumontuoti automobilio dugne) „Leaf“ posūkiuose nevirsta, nelinguoja, įsikibęs laikosi pasirinktos trajektorijos. Nežinome, gal viršijus sukibimo ribą jis neatrodytų toks paklusnus. Bet šios ribos mes neieškojome. Viena yra išdykauti saugioje uždaroje trasoje, kita – mieste.

Ne, mes nepamiršome didžiausio elektromobilio trūkumo. Angliškai tai vadinama „Range Anxiety“ – ilgo atstumo baimė. Viso pasivažinėjimo metu akys stebėjo prietaisų skyde pateikiamą skaičių, kiek liko nuvažiuoti kilometrų. Tuomet galvoje automatiškai prasideda skaičiavimai, kiek mums liko iki kelionės pabaigos. Gal mieste apie tai ir galima pamiršti, tačiau įveikiant ilgesnes keliones tai tampa įkyriu žaidimu. Juk likti be elektros akumuliatoriuose toli gražu ne tas pats, kaip likti be degalų bake. Tai, mūsų galva, vienintelis „Leaf“ ir kitų elektromobilių trūkumas.

Tikime, kad jau netolimoje ateityje ir paskutinis trūkumas bus pašalintas. Ir kai bus – būsime pirmi eilėje prie elektromobilių. Kai tas laikas ateis, rinktis galėsime ne tik iš vieno „Nissan Leaf“. Bus ir kitų gamintojų pasiūlymų – „Renault“ baigia darbus prie „Fluence Z.E.“, BMW Didžiojoje Britanijoje baigia „MINI-e“ testus, „Volkswagen“ vis garsiau kalba apie puikius „Golf e-Motion“ bandymų rezultatus. Būkite tikri, jei gamintojai pasiūlys gerus elektra varomus automobilius, pirkėjų bus. Net ir Lietuvoje.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas