-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar „Macan“ išliko „Porsche“ tarp visureigių ir visureigiu tarp „Porsche“?

Dyzelinio variklio nebėra, dabar „Porsche Macan“ turi keturių cilindrų benzininį variklį, kuris turėtų taupyti degalus. Ar šis SUV dėl tokių pokyčių prarado savo žavesį?
Paryžiuje pristatytas naujasis „Porsche Macan“
„Porsche Macan“ / Porsche nuotr.

„Porsche“ tik su keturiais cilindrais? Kaip tuomet skamba variklio garsas? Tai sužinojus šio prekės ženklo gerbėjams pasišiauš plaukai. Kaip pašiurps ir „Boxster“, kuris kovoja su įvaizdžio trūkumais, nes jo varikliui nebūdingas malonus garsas ir galia.

„Macan“ su baziniu benzininiu varikliu, kuris taip mėgstamas Kinijoje: tik keturi cilindrai, „tik“ dviejų litrų darbinio tūrio variklis, „tik“ 245 AG beveik dvi tonas sveriančiam visureigiui – gal geriau nusipirkti tą patį seną Audi Q5, kuris yra su ta pačia technika. Ar tai namų šeimininkių „Porsche“? Taip anksčiau buvo pajuokiami pseudo sportiniai automobiliai, kurie buvo ne „Porsche“ ir kurių variklis turėjo tik keturis cilindrus.

Koks dabar yra „Macan“ variklio garsas? Joks. Šnabdesys ir jokio įspūdžio. Kiti „Porsche“ modeliai griaudėja tartum velnias laukan iš pragaro veržtųsi, tačiau apie „Macan“ to nepasakysi. Gamintojai, kurie turėjo pasirūpinti variklio garsu tuomet, matyt, buvo atostogose. Gaila, nes vaizdas nekoks.

Naujojo "Porsche Macan" techninius duomenis rasite čia.

Automobilio galinėje dalyje esanti šviesų juosta pabrėžia giminystę su didesniu „Cayenne“ modeliu, viduje yra iš „Panamera“ pasiskolinta informacijos ir pramogų sistema ir „Porsche 911 GT“ vairas. Jis turi pasukamą mygtuką važiavimo režimui pasirinkti. Gal ši detalė galėtų iškviesti tikrąją Cufenhauzeno dvasią?

Tai pavyksta padaryti, nes „Macan“ išlieka visureigiu, kurį galima pasimatuoti. Tiesa, kaip dvi tonas sveriantį žieminį paltą, bet kuris puikiai tinka.

Geros sportinės sėdynės, nepriekaištinga ergonomika iki pat šie tiek perkrautos centrinės konsolės. Tik štai ant galinių sėdynių vietos mažoka – BMW X3 arba „Mercedes GLC“ jos siūlo daugiau.

Bet „Macan“ yra įvaldęs vieną triuką – juo važiuojant susidaro įspūdis, kad po kiekvieno įveikto kilometro jis numeta po vieną svarą (0,5 kg), ir pradedi tikėti, kad vairuoji sportinį automobilį. Puiki, aštri kaip skustuvas valdymo sistema, švelniai kartus pneumatinės važiuoklės suderinimas, subalansuota visų varančiųjų ratų pakaba, kuri variklio sukimo momentu tiesiog žongliruoja tarp ratų.

Na, pasižaiskime: su „Porsche“ įvairuojame į staigų posūkį ir padangos ima cypti. Greitai įveikiant posūkį „Macan“ pasukamumas, deja, nepakankamas. Griebiamės mygtuko ir įjungiame sportinį režimą. Automobilis vėl atgauna sukibimą su keliu, spustelime daugiau „gazo“ ir „Macan“ vėl tampa paklusnus. Tik įdomu, ar gale sėdintiems keleiviams nereikėtų pasiūlyti popierinių maišelių, kokie paprastai būna lėktuvuose.

Puiki naujojo „Macan“ pavarų dėžė vėl nustato tempą. Dvigubos sankabos transmisija (PDK) kompensuoja tai, ko trūksta varikliui. Ji benzininį variklį pažadina tartum būgno dūžis. Pasiekus 180 km/val. mažoka galios? Kietai perjungiamos pavaros užtikrina daugybę nepakartojamų sportinių akimirkų.

O dabar – sprinto rungtis prasiblaškymui? Padedamas „Launch Control“ sistemos mūsų testo automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sekundės (greičiau, nei nurodo gamintojai).

Tokie sprinto rezultatai turėtų išvyti piktąsias dvasias, kurios mažajame „Macan“ nekviestos važiuoja kartu – jausmas toks, kad norisi užduoti tik vienintelį klausimą: „Porsche, ar tau dar negana?“.

Mieste visos dvasios tyli, kaip ir autobane, kai važiuojama greičiu iki 180 km/val. O po to automobilis ima aršiai kovoti su oro pasipriešinimu ir atrodo, kad junti, kaip dyzelinu varomi universalai tiesiog prilimpa prie „Macan“ bagažinės dangčio. Tačiau taip nėra, nes tai tik mūsų vaizduotės dariniai, nes piktos mintys knibždėte knibžda mūsų pasąmonėje.

Kas tikrai būdinga tikram „Porsche“, tai – didelės kainos. Versijos su baziniu varikliu degalų sąnaudos mūsų testo metu siekė 11,1 litro 100 km kelio. Taip atsitinka, jei prekės ženklas atsisako dyzelinio variklio. O bestseleris netenka mėgstamiausio trilitrio dyzelio. Tuomet beveik visi nustemba: tik keturių cilindrų variklis?

Tikslius modelio įvertinimo balus rasite ča.

Išvada

Gera žinia: „Macan“ išliko „Porsche“ tarp visureigių ir visureigis tarp „Porsche“ markės automobilių. Tačiau „Porsche“ gamintojui netekti dyzelinio variklio buvo gerokai skausmingiau nei kitiems. Uoliam ir daug pastangų dedančiam baziniam benzininiam varikliui gerokai trūksta V6 variklio gabumų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius