Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Atgal į ateitį – GAZAS.LT išbandė dar nepradėtą pardavinėti „Nissan Micra“ su kompresoriumi!

„Nissan Micra“ su DIG-S varikliu
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr. / „Nissan Micra“ su DIG-S varikliu
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Susikrovėme mantą ir prieš kelias savaites išvykome į Potsdamą. „Nissan“ kvietimu ten išbandėme dar nepradėtą pardavinėti „Micra“ su kompresoriumi apdovanotu DIG-S varikliu.

Priminsime, kad paskutinės kartos „Micra“ automobilį mes jau bandėme. Lakstėme juo Kopenhagos gatvėmis, bandėme variklį, pakabą, dvi skirtingas pavarų dėžes ir spaudėme visus įmanomus mygtukus. Mūsų įspūdžiai šiame straipsnyje.

Na o dabar koncentruokimės į naująjį DIG-S variklį.

Pirmas klausimas, kurį uždaviau pristatyme dalyvavusiems „Nissan“ inžinieriams – kodėl kompresorius? Juk iki šiol jis buvo naudojamas tik galinguose varikliuose (su keliomis išimtimis, kaip tarkime turbo-kompresorinis VW 1,4 TFSI motoras). O ir su kuro ekonomija, kas mažam miesto automobiliui ypatingai svarbu, kompresorius kažkaip nedera. Štai koks buvo inžinierių atsakymas.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Nissan Micra su DIG-S varikliu
„Nissan Micra“ DIG-S variklis

„Mes ne šiaip užmovėme kompresorių ant mažo trijų cilindrų variklio. Mes sukūrėme eilę technologijų, kad toks receptas veiktų. Visų pirma – sukūrėme specialią sankabą, kuri atjungia kompresorių esant mažiems sūkiams. Taip pat, variklis dirba „Miller“ ciklu – jo išmetimo ciklas yra ilgesnis už įsiurbimo. Naudojamas tiesioginis kuro įpurškimas. Variklio viduje naudojome eilę mažos trinties medžiagų. Taigi, visas technologijų kokteilis garantuoja mažiausias klasėje benzininio variklio CO2 emisijas ir ypač sklandų darbą“, – pasakoja prie šio variklio metų metus dirbęs „Nissan“ inžinierius.

Modernios miesto automobilio technologijos

Pabandysiu tai sudėlioti kiek aiškiau. Inžinierius turi galvoje sankabą, kuri sumontuota ant alkūninio veleno. Prie jos pajungtas dirželis, kuris suka „Eaton“ pagamintą kompresorių. Ši elektroniškai valdoma sankaba „pajungia“ kompresorių kai centrinis kompiuteris sako, kad jo reikia. Praktiškai tai įvyksta prie 1800 aps/min. nuspaudus greičio pedalą. Kompresorius veikia tol, kol reikia didesnės galios. Kruiziniu greičiu važiuojant autobanu jis snaudžia. Tai – teorija.

Praktiškai viskas vyksta labai panašiai kaip ir važiuojant automobiliu su turbina. Nuo žemų sūkių jaučiamas galios trūkumas, o pasiekus tam tikrus sūkius, puikiai jaučiamas kompresoriaus įsijungimo momentas. Jis sklandus, prie kėdės neprispaudžiantis. Tačiau tai ne iš tolo nepanašu į kitus mano bandytus automobilius su kompresoriais – ar tai būtų „Jaguar“, ar „Mercedes“. Tiesa, turėkime galvoje, kad abu jie – žymiai galingesni, o „Micra“ motoro maksimali galia – 98 AG. Čia joks ne „hot hatch“. Labai toli iki seniau gamintų „Micra“ su 1,6 litro varikliu.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Nissan Micra su DIG-S varikliu
„Eaton“ kompresorius iš arti

Šis variklis neabejotinai geresnis pasirinkimas „Micra“ pirkėjui nei 1,2 trijų cilindrų motoras be kompresoriaus. Jis vikresnis, greitesnis ir visaip kaip „esnis“. Deja, didesnė ir jo kaina (kainas „Nissan“ atstovai turėtų patvirtinti iki rugsėjo).

Vėl grįžkime prie teorijos. Popieriuose šis „Nissan“ kūrinys atrodo pritrenkiančiai – mažiausios klasėje emisijos (98 g. mechaninė, 105 g. automatinė), ypač mažos kuro sąnaudos (3,4 l/100 km), nemažas kiekis AG (98), dar didesnis sukimo momentas (142 Nm)! Savo galia jis prilygsta 1,5 litro keturių cilindrų varikliui, o ekonomija ir emisijomis – 1,2 litro tricilindriui. Bet...

Praktiniai bandymai

Sėdau už vairo pamiršęs visus jo teorinius pranašumus, koncentravausi į vairuotojo darbą. Ir tuomet „Micra“ iš technologinio šedevro virto tiesiog geru miesto automobiliu. Keistas jausmas. Žinai, kad vairuoji automobilį su kompresoriumi, o jautiesi toks pats „mirtingas“ kaip visi kiti eismo dalyviai. Turiu galvoje, kad variklio galios potencialo nesijaučia. Kompresorius įsijungia, išsijungia, vėl įsijungia – jokio skirtumo. Taigi, tie beveik 100 teorinių arklio galių praktikoje jaučiasi gal kaip 70-80.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Nissan Micra su DIG-S varikliu
„Nissan Micra“ su DIG-S varikliu

Nesupraskite klaidingai, viskas su „Micra“ yra gerai. Tai tikrai vykęs miesto automobilis – ekonomiškas, tylus, įdomaus dizaino. Bet negaliu nepastebėti ir jo trūkumų. Tarkime pavarų perjungimo svirtis prie dėžės pajungta turbūt gumelėmis – tikslų pavarų perjungimą pamirškite. Čia reikia pagalvoti. Taip pat – plastiko kokybė interjere. Mūsų bandytas modelis buvo pačios aukščiausios komplektacijos, net su odinėmis sėdynėmis. Bet prieš keleivį įrengtos daiktadėžės dangtis – turbūt pačios pigiausios plastmasės.

Įdomu, vienas iš „Micra“ rinkodaros komandos narių – buvęs „Volvo“ darbuotojas. Paklausiau jo, kaip jis vertina „Micra“ kokybę.

„Mechaniškai šis automobilis – nesugadinamas. Visi agregatai sukurti galvojant apie viso pasaulio klientus – juk ši „Micra“ parduodama visame pasaulyje, nuo Azijos iki Pietų Amerikos. Deja, įrengiant saloną teko imtis kompromisų stengiantis išlaikyti konkurencingą kainą. Bet jei salone rasite medžiagų, kurias nėra malonu liesti, jos visos yra ypač tvirtos!“, – pasakoje „Nissan“ rinkodaros specialistas.

Žodis perduodamas „hakeriams“

Po pasivažinėjimo šovė mintis. Jei visas variklio darbas, kompresoriaus įsijungimas kontroliuojamas kompiuterio, kodėl į jį neįsibrovus? Pagalvokite, jei geras „hakeris“ įsiveržia į tokių gigantų kaip „Google“ kompiuterius, gal jis sugebėtu „Micra“ kompiuteriui užduoti komandą „kompresorius visada įjungtas“. Spėjame tuomet šis automobilis būtų gerokai žvalesnis. Ir gal tuomet pagaliau pajaustumėm vairuojantys automobilį su kompresoriumi. Bent jau kolegos kartu bandę šį automobilį su manimi sutiko – „gera mintis“!

VIDEO: Nissan Micra DIG-S

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas