Dabar populiaru
Publikuota: 2015 sausio 28d. 18:01

Atnaujintas „Honda CR-V“: gerą automobilį tobulinti sudėtinga

Atnaujintas „Honda CR-V“
„Honda“ nuotr. / Atnaujintas „Honda CR-V“

2015-uosius „Honda“ skelbia atsinaujinimo metais – šiemet Europoje pasirodys atšviežinta visa „Honda“ modelių gama, įskaitant ir naujus modelius kaip NSX. Atsinaujinimo metus „Honda“ pradėjo nuo CR-V „feislifto“, kuris žurnalistams buvo pristatytas Barselonoje, o greitu metu atkeliaus ir į viso pasaulio automobilių atstovybes.

2014-aisiais iš viso pasaulio salonų išvažiavo pusė milijono „Honda CR-V“ visureigių – toks skaičius pavertė „Honda“ modelį perkamiausiu pasaulyje SUV klasės automobiliu. Logiška, kad gero produkto labai gerinti nebūtina, tad CR-V atnaujinimas toli gražu nėra radikalus: pakeistos žibintų formos, pagerinta garso izoliacija, atnaujinta variklių bei pavarų dėžių gama, prisiliesta prie vairo mechanizmo ir pakabos bei pridėta naujų funkcijų, kurios pasiekiamos pačiupinėjus automobilio salone esantį ekraną.

Svarbiausia naujiena – variklis 

Kad ir kokie bebūtų CR-V patobulinimai, svarbiausi yra du ir niekas nedrįstų pasakyti kitaip: variklis ir pavarų dėžė. Naujas į „Honda“ montuojamas motoras – 1,6 l darbinio tūrio dyzelinis, išvystantis 160 AG. 

„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“
„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“

Istorija kartojasi. Prieš du dešimtmečius „Honda“ garsėjo mažo darbinio tūrio, tačiau galingais motorais, kurių sūkiai galėdavo pasiekti begalybę – ne veltui to meto civicai įgavo žoliapjovių pravardes. Į dyzelių traukinį „Honda“ įšoko pavėlavusi keliais dešimtmečiais ir atsilikdama nuo konkurentų, tačiau ir čia taiko tą patį principą – mažas darbinis tūris, daug galios.

Pavyksta? Abejoti sunku. Šimto „arklių“ vienam litrui darbinio tūrio kartelė dar visai neseniai buvo nepasiekiama daugeliui benzininių variklių. Prieš keliolika metų automobilių gamintojai prisiminė tokį dalyką kaip turbina ir pradėjo jas montuoti prie daugumos variklių, kas lėmė drastišką galios prieaugį mažo darbinio tūrio varikliams. Prieš keletą metų prisimintos kitos technologijos – dvi (arba net trys – pvz. BMW 550d) turbinos vienam varikliui ar turbinos ir kompresoriaus derinys. Būtent pirmąjį variantą ir pasirinko „Honda“.

Naujasis į „Honda“ montuojamas variklis yra 1,6 l darbinio tūrio, turi dvi turbinas, 160 AG ir 350 Nm. Neblogi skaičiai, bet galėčiau prognozuoti pirmus dešimt komentarų po šiuo straipsniu – „sulūš po trijų metų, nesąmonė, patikimumo nulis, kur ritasi pasaulis, BMW geriau, jiems tik benzus gamint, žoliapjovių nebūna dyzelinių“ ir t.t. 

Patikimumo dilema čia atsiranda, bet nejaugi manote, kad šimtai aukščiausios klasės „Honda“ inžinierių apie tai negalvojo? Tiek asmeninė patirtis „Honda“ automobiliuose, tiek kolegų nuotykiai su šio gamintojo modeliais neleidžia abejoti vienu svarbiausių automobilio gerumą nusakančių savybių – patikimumu. 

„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“
„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“

Kitas reikalas – pavarų dėžė. Kol dauguma gamintojų flirtuoja su aštuonių ar septynių laipsnių transmisijomis, „Honda“ vieną pavarą prašoko peršoko ir sukūrė 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Kuri veikia puikiai, bet CR-V su ja tampa kiek nuobodžiu.

Kad ir kokiu greičiu bevažiuotum, CR-V su devynių laipsnių automatine transmisija variklio sūkiai bus labai maži. Ji 9 pavarą naudoja tik greičiui nuo 120 km/val., o tada apsisukimai tesiekia apie 1600 aps./min. Tai skaičius, kurį degalų ekonomijos šalininkai palydi gausiais aplodismentais.

Tai gali sukelti šiokių tokių nemalonumų – pavyzdžiui, staigiau numynus akceleratorių, pavarų dėžė kartais perjungia dviem ar net trimis pavaromis žemyn. Laiko tai užtrunka minimaliai, tačiau pavarų dėžei tai – papildomas darbas. Net ir nestipriai spustelėjus akceleratorių, pavara vis tiek yra mažinama, o tai - darbas. Naujoji 9 laipsnių transmisija pavaras perjunginėja labai sparčiai, tačiau tą daro kone pusantro karto dažniau už eilinę 6 ar 7 laipsnių pavarų dėžę. 

„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“
„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“

Kas čia negerai? Patikimumas. Neabejoju, kad ši pavarų dėžė be intervencijos į jos vidų apsieis mažiausiai 300 tūkst. km – tiek laiko užteks tik keisti alyvą. Nepaneigsi, kad dėl aktyvaus darbo jos detalės dyla sparčiau, o tai po kokių 150 tūkst. km gali atsiliepti pavarų perjunginėjimo greičiui bei lengvumui. 

„Honda“ nuotr./„Honda CR-V“
„Honda“ nuotr./„Honda CR-V“

Visais kitais aspektais tai – nerealus išradimas. Tą įrodo ir degalų sąnaudos – tą patį variklį turinčiu CR-V tuo pačiu maršrutu teko pravažiuoti su mechanine 6 laipsnių ir naująja automatine 9 laipsnių pavarų dėžėmis. Neskubant ir judant miesto sąlygomis, mechaninė yra kiek ekonomiškesnė, tačiau lietuviškomis sąlygomis „automato“ ekonomija nepalieka abejonių. Geriausiai tą galima pastebėti važiuojant didesniu greičiu – važiuojant 120 km/val. „automatu“ aprūpintas CR-V pasitenkina vos daugiau nei šešiais litrais degalų šimtui kilometrų. Mechaninės pavarų dėžės apetitas viršija aštuonis.

7 coliai

7 colių arba 17,5 cm skersmens ekrane, sumontuotame atnaujinto „Honda CR-V“ salone, galima rasti ne vieną naujovę. Labiausiai „Honda“ didžiuojasi „Mirror Link“ funkcija – telefone matomas vaizdas gali būti atvaizduotas tame pačiame 7 colių ekrane: pradedant interneto tinklalapiais, baigiant žaidimais.

Kita su 7 coliais susijusi naujovė – navigacija. „Honda“ pripažino, kad automobilių kompanija nėra pati geriausia navigacijos kūrėja (kada tai ateis į galvą baisiausią navigaciją pasaulyje turintiems „Lexus“?). Atnaujintame CR-V – „Garmin“ navigacija, kuriai priekaištų neturi niekas. 

Kitas revoliucinis su navigacija susijęs sprendimas – „Honda“ 5 metus tieks nemokamus navigacijos atnaujinimus. Bent kartą turėjusiems automobilyje įmontuotą navigaciją ir bandžiusiems ją atnaujinti žmonėms tai gali skambėti kaip kvietimas į rojų. Automobilinės navigacijos dėl retų ir daug kainuojančių atnaujinimų neretai laikomos nereikalingu atributu, tačiau „Honda“ to pritaikyti jau negalima.

„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“
„Honda“ nuotr./Atnaujintas „Honda CR-V“

„Autopilotas“

Atrodytų, dviračio čia nebeišrasi – tempomatas yra tempomatas (kai kalbininkai negirdi, šitą daiktą vadiname „autopilotu“). „Honda“ dviračio iš naujo neišrado, bet jo sėdynę padarė minkštesnę. 

Daug automobilių turi ne paprastus, aktyvius tempomatus – jie seka priekyje važiuojantį automobilį ir šiam staigiai stabdant, jūsų mašina taip pat pradeda lėtėti – taip išlaikomas saugus atstumas. Naudojant tokį tempomatą, autostradose atsiranda vienas nervinantis dalykas – staigiai persirikiuojantys vairuotojai.

Elementarus pavyzdys: 120 km/val. greičiu judate antra eismo juosta. Pirmoje 90 km/val. važiuoja vilkikas, jam iš paskos 105 km/val. – lengvasis automobilis. 105 km/val. greičiu judantis lengvasis automobilis sumąsto apvažiuoti vilkiką ir užlenda tiesiai prieš jus, taip priversdamas aktyvų tempomatą staigiai stabdyti. Tai ne pats maloniausias procesas vairuojant automobilį, tad „Honda“ sumąstė jį palengvinti – CR-V sumontuoti davikliai stebi ne tik toje pačioje eismo juostoje važiuojančių transporto priemonių greitį, bet ir judančias gretimose juostose. Užfiksavus, kad gretimoje juostoje stipriai skiriasi dviejų automobilių važiavimo greitis ir prognozuojant, kad vienas jų tuoj persirikiuos, „autopilotas“ stabdymą atlieka palengva ir iš anksto. 

Ar tokia funkcija veikia efektyviai, įsitikinti sunku – per kelias valandas bandomųjų važiavimų tokios eismo sąlygos nepasitaikė. Tačiau tai dar labiau priartino CR-V prie to, kur link eina dauguma automobilių – visiškai autonominio važiavimo be vairuotojo įsikišimo.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas