Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Autobild“ testas: kompaktiniai SUV automobiliai su ekonomiškais varikliais

Kompaktinio „Honda“ SUV modelio versijų gama papildyta nauju nariu. Vertinant praktiškumą, naudingumą ir pinigus, šaunusis CR-V lig šiol buvo „Kia Sportage“ šešėlyje. Ar naujas į CR-V montuojamas bazinis dyzelinis variklis padės pakeisti esamą situaciją?
„Honda CR-V“
„Honda CR-V“ / „Honda“ nuotr

Dailus, taupus, nebrangus ir dar praktiškas. Ne, mielos mamos, mes kalbame ne apie tobulą žentą. Šįkart visos mūsų kalbos apie „Kia Sportage“ – kompaktinį SUV automobilį, kuris susiduria su racionalesnės išvaizdos CR-V. 

Tačiau neskubėkime! Ir ne tik renkantis žentą. Net ir ieškant SUV automobilio verta pažvelgti į kitą fasado pusę. Tai leis pamatyti giliau pasislėpusias stipriąsias ir silpnąsias abiejų modelių savybes.

Kėbulas: CR-V akivaizdžiai erdvesnis

Visų pirma erdvesnės yra visos sėdimos vietos. Antra – gerokai didesnė bagažinė. CR-V salone mes drybsome atsipalaidavę ir ilgų kelionių metu laisvai išsėdime ant minkštais apmušalais aptrauktų sėdynių, o štai „Kia“ automobilyje ankšta sėdint tiek priekyje, tiek gale. 

Visų šeimynų vežiotojų širdis užkariaus naujausi „Honda“ galinių sėdynių sulankstymo mechanizmas. Vienu rankenėlės, esančios krovinių skyriaus šone, truktelėjimu pakeliama sėdynės apatinė dalis. O nulenkus atramas galvai, sėdynės atlošas nusileidžia žemyn. Taip krovininės dalies tūris padidėja iki 1669 litrų ir sudaro beveik lygų bagažinės pagrindą. „Kia“ automobilio bagažinė taip pat didinama vienu rankos judesiu, nors sudėti daiktus tikrai pakaks ir siūlomo 1335 l tūrio. Bagažinės pagrindas yra šiek tiek kilstelėtas.

„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone
„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone

Varikliai: du taupiai degalūs naudojantys dyzeliai

Kadangi šis „Honda CR-V“ varomas naujutėlio, taupaus 1,6 litro dyzelinio motoro, daugiau dėmesio skyrėme abiejų testo dalyvių varikliams. Džiugiai konstatuojame, kad 120 AG CR-V „širdelė“ dirba itin tolygiai, išvengdama dyzeliniams varikliams būdingo gaudimo. „Kia“ tikrai turi ko pasimokyti! Ypač važinėjant mieste, kai vėjas ir riedėjimo triukšmas dar nenustelbia variklio garso. Tuomet korėjietiškas 1,7 litro motoras riaumoja kur kas grubiau ir negailestingiau.

Tuo pat metu 115 AG „Kia“ variklis atlieka savo darbą ne taip noriai. Pripažinkime, nė vienas priekiniais ratais varomas SUV automobilis netinka demonstruoti sportinį charakterį. Ir šiuo atveju dinaminių savybių skirtumas nėra toks jau didelis. Nepaisant trumpų atokvėpio akimirkų, „Honda“ automobilis, didinant apsukas, atrodo esantis žvalesnis, stipresnis ir tiesiog labiau koncentruotas. Pasiekęs vos 2000 apsukų, jis siūlo stiprų 300 Nm sukimo momentą. „Kia“ tokiu atveju pasitenkina 260 Nm – tačiau toks sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1250 sūkių.

Kadangi į abu automobilius nebemontuojama brangi ir, visų pirma, sunki visų ratų pavaros sistema, galime džiaugtis gerais ekonomiškumo rodikliais. „Kia“ „apetitas“ siekia tik 6,3 l/100 km, tačiau ir čia nugali „Honda“, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 5,9 l/100 km. Savo dešinę koją patikimai kontroliuojantis vairuotojas CR-V automobiliu, nesustodamas degalinėse, laisvai įveiks 1000 km atstumą.

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Saugumas: CR-V stabdo akivaizdžiai geriau

Japonų inžinieriai skiria akivaizdžiai daugiau dėmesio saugiam važiavimui, nei jų kolegos korėjiečiai. Pavyzdžiui, ekstremalaus stabdymo atveju, 100 km/val. greičiu važiuojantis japoniškas SUV visiškai sustos trim metrais anksčiau nei „Kia“ automobilis. 

Ir šiaip CR-V važiuoja saugiau nei „Sportage“. Be įprastos įrangos (saugos oro pagalvės ir ESP sistema), gamintojai nesuteikia galimybės reikšmingai papildyti „Sportage“ saugumo įrangos. Korėjietiško SUV kainininke nurodyta tik pagalbinė automobilio statymo sistema. Bandytame CR-V automatiškai įsijungiantys ir išsijungiantys tolimųjų šviesų žibintai buvo standartinės įrangos elementai. O štai „Sportage“ pirkėjai lieka nieko nepešę: tokia žibintų funkcija jiems net nesiūloma. Taip pat „Kia“ įrangoje veltui ieškosime „CityStop“, įspėjimo apie juostos keitimą ir aktyvios pastovaus greičio palaikymo sistemos. O „Honda“ klientams visa tai siūloma nemokamai.

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Išlaidos: pagal kainą ir garantiją pirmauja „Kia“

Korėjiečio valanda išmuša, kai kalba ima sukti apie pinigus. „Sportage“ kainuoja 22 640 litų pigiau, be to, po kelerių metų jo išliekamoji vertė yra didesnė, o ir jo išlaikymas pigesnis. Nors „Honda“ nereikalauja spekuliacinių kainų, jis neturi jokių šansų laimėti, kai vertinamos išlaidos. Trejų metų garantija, kuria paprastai paperka pirkėjus „Honda“ SUV, taip pat nublanksta prieš „Kia“ septynerių metų priežiūros bei garantijų paketą ir tampa tik vidutinišku pasiūlymu. Taigi tas, kuris žvilgčioja tik į litus ir centus, tikrai bus patenkintas pasirinkęs „Sportage“. Visi kiti mieliau važinės „Honda“ SUV automobiliu.

Kriterijus

„Honda CR-V 1.6 D-TEC“

„KIA Sportage 1.7 CRDi“

Degalų sąnaudos (l/100 km)

5,9

6,3

0-100 km/val. (sek.)

11,7

12,2

100-0 km/val. (m)

35,6

38,6

Kaina (Lt)

98330

75690

„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone
„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone

Techniniai gamintojo duomenys

„Honda“

„Kia“

Durų/vietų salone sk.

5/5

5/5

Variklis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3)

1597

1685

Galia kW (AG) esant aps./min.

88 (120)/4000

85 (115)/4000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)

300/2000

260/1250

Maks. greitis (km/h)

182

173

Pavarų dėžė

6 mech.

6 mech.

Varantieji ratai

priekiniai

priekiniai

Testuoto automobilio padangos

225/60 R18 H

235/55 R18 H

Testuoto automobilio padangų modelis

Michelin Latitude  Sport

Hankook Optimo K415

Automobilio keliamas triukšmas dB

72

73

Degalų bako talpa (l)

58

55

Tempiamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg)

1700/600

1200/750

Bagažinės talpa (l)

589–1669

465–1353

Ilgis/plotis/aukštis (mm)

4570/1820/1685

4440/1855/2090

Degalų sąnaudos (l/100 km)*

5/4,5/4,7

6,6/5/5,6

* – mieste/užmiestyje/vidutinės

Lietuvos žurnalistų aut/„Honda CR-V“
Lietuvos žurnalistų aut/„Honda CR-V“

Testuota

„Honda“

„Kia“

Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s)

3,7

3,9

0–100 km/h (s)

11,7

12,2

0–130 km/h (s)

21,7

22,0

Elastingumas 60–100 km/h (s)

8,4/11,3 s (4/5 pavara)

8,2/10,7 s (4/5 pavara)

80–120 km/h (s)

11,9/15,4 s (5/6 pavara)

12,0/16,5 s (5/6 pavara)

Automobilio masė/kraulumas (kg)

1591/509

1541/399

Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.)

59/41

60/40

Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m)

11,3/11,6

10,9/11,1

Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m)

36,3

39,0

važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m)

35,6

38,6

Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB)

59

61

važiuojant 100 km/h (dB)

66

67

važiuojant 130 km/h (dB)

71

71

Degalų sąnaudos (l/100 km)

5,9

6,3

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km)

980

860

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Kainos/įranga

„Honda“

„Kia“

Modelis

CR-V Lifestyle 1.6 i-DTEC

Sportage EX 1.7 CRDi

Oro pagalvių skaičius

6

6

ESP sistema

S

S

Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt)

–/S

–/S

Automatinis pavarų perjungimas (Lt)

CD grotuvas/garsiakalbių skaičius

S/7

S/6

Šildomos priekinės sėdynės (Lt)

S

S

Pastovaus greičio palaikymo sistema (Lt)

S

S

Lengvojo lydinio diskai (Lt)

S

S

Odinis salonas (Lt)

S

3300

Navigacijos sistema (Lt)

S

4400*

Ksenoniniai žibintai (Lt)

S

2000

„Metallic“ dažai (Lt)

S

1000 Lt

Kaina (Lt)

98 330

75 690

S – serijinė įranga, * – paketo kaina

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Eksploataciniai duomenys

„Honda“

„Kia“

Techninė priežiūra km/metai

Nenustatyta*/1

30 000/2

Priežiūros išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km

4900

3636

Garantija (m.)/ridos apribojimas (km)

3/100 000

7/150 000

Prarūdijimo garantija (m.)

12

12

Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis**

2892/4

2183/4

* – intervalą nustato automobilio diagnostinė sistema
** – „Lietuvos draudimo“ duomenys

„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone
„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone

Kėbulas

Maks.

„Honda“

„Kia“

Erdvumas priekyje

20

18

16

Erdvumas gale

20

17

14

Erdvumo pojūtis

10

8

6

Bagažinės tūris

20

18

12

Kintamumas

10

4

3

Kraulumas

10

8

5

Buksyruojamas svoris

5

3

1

Matomumas

15

10

8

Kokybės įspūdis

20

15

15

Funkcionalumas

10

7

7

Saugumo įranga

10

6

4

Tarpinis rezultatas

150

114

91

„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone
„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone

Pavara

Maks.

„Honda“

„Kia“

Įsibėgėjimas

15

7

7

Elastingumas

20

15

15

Maksimalus greitis

5

3

2

Važiavimo kultūra

15

11

10

Sukimo momentas

10

7

6

Pavarų dėžė

20

15

14

Degalų sąnaudos testuojant

30

29

28

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku

10

6

5

Tarpinis rezultatas

125

93

87

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Komfortas

Maks.

„Honda“

„Kia“

Įlipimas

5

5

4

Sėdėsena

15

11

11

Priekinės sėdynės

20

14

14

Galinės sėdynės

10

6

7

Prietaisų skydelis

10

6

8

Pakaba

25

17

17

Triukšmas salone

10

7

6

Subjektyvus triukšmingumo vertinimas

15

11

9

Komforto įranga

15

13

14

Multimedija/jungtys

10

7

7

Pagalbinės sistemos

5

3

1

Kondicionieriaus veikimas

10

6

6

Tarpinis rezultatas

150

106

104

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Valdymas

Maks.

„Honda“

„Kia“

Važiavimo užtikrintumas

20

16

16

Elektroninė pagalba vairuojant

15

11

11

Važiavimas tiesiąja

10

10

10

Važiavimas įveikiant posūkius

20

14

13

Vairo sistema

20

15

12

Trauka

10

7

8

Apsisukimo spindulys

10

5

6

Stabdžiai

20

16

10

Tarpinis rezultatas

125

94

86

 

„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone
„Nippon Auto“ nuotr./„Honda CR-V“ pristatymas „Nippon Auto“ salone

Ekologija

Maks.

„Honda“

„Kia“

Išoriniai matmenys

10

4

4

Automobilio masė

10

7

7

CO2 tarša

10

9

9

Išmetamų teršalų kiekis

5

5

4

Automobilio keliamas triukšmas

5

3

2

Ekologiška įranga

10

4

0

Tarpinis rezultatas

50

32

26

Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas

600

439

394

„Kia” nuotr./„Kia Sportage“
„Kia” nuotr./„Kia Sportage“

Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje

Maks.

„Honda“

„Kia“

Kaina

50

30

40

Nuvertėjimas

20

8

12

Techninis aptarnavimas

10

5

7

Garantija

10

5

10

Draudimas

10

7

9

Tarpinis rezultatas

100

55

76

Galutinis įvertinimas

700

494

470

„Honda CR-V“

  • Pavarų svirtis pasiekiama lengvai, o štai prietaisų valdymas šiek tiek painus
  • Žalioji banga: CR-V aprūpintas automatine „start-stop“ sistema
  • Galinės sėdynės sulankstomos truktelėjus už šios bagažinėje esančios rankenėlės. Automobilio gale vietos netrūksta

„Kia Sportage“

  • Tvarkinga vairuotojo darbo vieta su dideliu ekranu, solidi apdaila
  • Ant vairo esančiu mygtuku galima aktyvuoti valdymą balsu
  • Paprasta: patraukus kilpą nulenkiamos galinių sėdynių nugarėlės. Kia gale nėra taip erdvu, kaip „Honda“ automobilyje

Vieta

1. „Honda“

2. „Kia“

Kaina litais

98 330

75 690

Vieno testo balo kaina litais

199,05

161,04

Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas

1.

2.

Išvada

Paprastos „Honda CR-V“ linijos slepia gerai apgalvotą konstrukciją. Salone jauku, automobilis važiuoja maloniai, o taupus dyzelinis variklis patikimai saugo piniginę. Štai kodėl mes jam atleidžiame už didesnę nei „Kia Sportage“ pardavimo kainą. Gražių formų korėjietis pirmiausia sublizga mažesne kaina ir itin ilga garantija. Deja, pagal visus kitus testo vertinimo kriterijus jam tenka nusileisti kolegai iš Japonijos.

1 „Honda CR-V 1.6 i-DTEC“ 500 taškų

CR-V automobilis surenka 500 taškų. Jis juos pelno erdvaus ir funkcionalaus salono bei, visų pirma, naujojo bazinio dyzelinio variklio dėka. 1,6 litro variklis yra pakankamai galingas, maloniai dirba ir sunaudoja mažiau nei 6 litrus degalų 100 km kelio. Tai atitinka laiko dvasią.

2 „Kia Sportage 1.7 CRDi“ 472 taškai

Nepaisant nepriekaištingo išlaidų balanso, „Kia“ automobiliui tenka pralaimėti. Priimtiną kainą ir super garantijas atsveria mažesnis salonas, šiek tiek šiurkštesnis ir labiau ištroškęs variklis ir, pagaliau, silpnesni stabdžiai. Šiandien jau nebeužtenka būti vien tik pigesniam.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius