-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobiliu po Lietuvą: Bilionių piliakalnis gali padėti įminti Pilėnų paslaptis

Kur geriausia tiktų nukeliauti ilgąjį savaitgalį prieš Mindaugo karūnavimo dieną? Prie jūros? Gal kiek banalu. Tačiau, jei pakeliui užsuktumėte į vieną kitą istorinę Lietuvos vietą, nuo automagistralės Kaunas–Klaipėda pasiekiamą per penkioliką minučių, kelionė įgautų naują prasmę.

Archeologų mažai ištirtas Bilionių piliakalnis (I tūkst. – II tūkst. pradžia) Žemaitijoje yra viena iš kelių numanomų vietų, kuriose galėjo stovėti garsioji Pilėnų pilis. Apie radinius Bilionių piliakalnio apylinkėse skaitykite čia.

Vienas mažiausiai archeologų tyrinėtų ir, tikėtina, dar daugybę paslapčių slepiantis piliakalnis įsikūręs visai šalia Žemaičių plento, Šilalės raj. šalia Laukuvos. Bilionių piliakalnis (dar vadinamas Švedkalniu arba Šventkalniu) yra viena iš spėjamų Pilėnų lokalizacijos vietų (Pilėnų šturmas vyko 1336 m. vasario 25 d.).

Vietiniai gyventojai šią vietą vadina ir Pilionimis, taip dar labiau sustiprindami hipotezę, kad būtent čia galėjo degti Pilėnų didvyrių laužai.

Piliakalnis tikrai įspūdingas. Šalia – etnografinė sodyba, ežeras. Kaip 15min pasakojo šalia piliakalnio sutikti vietiniai žmonės, čia ne tik laužai kūrenami – retkarčiais vyksta net riterių pasirodymai, siekiant paminėti Pilėnų žygdarbį.

Piliakalnio aplinka sutvarkyta, čia netrūksta informacinių ženklų. Todėl ilgąjį Mindaugo karūnavimo savaitgalį čia lankytojų netrūko, nuolat sustodavo 2-3 automobiliai.

Iš tolo piliakalnis primena dvi vieną ant kitos pastatytas piramides. Vakarinė kalno dalis vadinama Švedkalniu, rytinė – Bliūdkalniu.

Lietuvoje suskaičiuojama apie 900 piliakalnių, o tokių sutvarkytų kaip Bilionių yra apie 100. Maždaug 20 visiškai sunykusių, kurių žinoma tik vieta.

Subaru xv e-boxer

  • Automobilis mišriu režimu kelyje Vilnius-Klaipėda su užsukimu į Bilionis vartojo 7,5 l/100 km benzino. Vilnius-Kaunas – 6,9 l/100 km.
  • Didžiausią įspūdį paliko tikslus vairavimas, pakaba, kuri puikiai dirba ir automagistralėje, ir važiuojant bekele. Iš tiesų tai vienas iš nedaugelio hibridinių SUV, turinčių AWD visų ratų sistemą. Jis puikiai tinka ir miestui, ir kaimo vietovei.
  • Kalbant apie tai, kas nepatiko – tai dinamika. Važiuoti su CVT pavara(liaudiškai – variatorium), kuri hibridui tinka geriausiai, reikia mokėti neperspausti, nes automobilis nelinkęs staigiai šokti iš vietos. Už tai turėtume būti „dėkingi“ ekologiniams reikalavimams. Nes galingų XT modifikacijų „Subaru“ nebegamina. Todėl važiavimas XV primena „Toyota“ hibridus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius