-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dacia Duster“: estetika prieš funkciją (funkcija laimi sausai)

Savaitgalį bandžiau „Dacia Duster“ visureigį. Prabangiausios komplektacijos – su ekonomišku dyzeliniu varikliu, oro kondicionieriumi, elektriniais langais, lietais ratlankiais ir t.t. Ir viso savaitgalio metu galvoje sukosi mintis – kam skirtas šis automobilis?
„Dacia Duster 4x4 1,5 dCi“
„Dacia Duster 4x4 1,5 dCi“ / Gamintojo nuotr.

Supratau, kad aš pats į šį klausimą neatsakysiu. Dusteris tikrai ne man. Taip, pasivažinėti juo labai smagu, bet rafinuotumo trūkumas man per didelis. Bet būtų smagu išklausyti kitų žmonių nuomones. Taigi, važiuoju į svečius.

Pas „krapštuką“

Važiuoju į Kauną, pas Vytautą. Jis automobilių remonto versle ne naujokas – pradėjęs karjerą dar Sovietiniais laikais Kauno „Autoservise“, šiuo metu užsiima sudėtingesnių automobilių remontu. Jo garaže išrikiuoti senoviniai „Mercedes-Benz“, japoniškas „Honda CRX“ ir keli dideli visureigiai. Vytą vadina „krapštuku“ – suremontuos visokias problemas, bet jo neskubink.

Gamintojo nuotr./Dacia Duster 4x4 1,5 dCi
Gamintojo nuotr./„Dacia Duster 4x4 1,5 dCi“

Pirmasis Vyto žodis pamačius „Duster“ – tai automobilis iš praėjusio dešimtmečio. Tarpai tarp kėbulo dalių, stiklų tvirtinimas ir panašūs reikalai – ant daugumos naujų automobilių to neišvysi. Trumpai jam papasakoju, kad „Dacia“ gaminami Rumunijoje, o kuriami su „Renault“ specialistų pagalba. Iš prancūzų pasiskolintas ir 1,5 litro turbodyzelinis variklis.

Po trumpo pasivažinėjimo nuomonė nepasikeičia – tai tikrai ne itin modernus automobilis. Čia puikiai tinka žodis „archajiškas“ – tai ne blogas dalykas. Jis tvirtai sudėtas, važiuoklė skaičiuoja visas kelio duobes ir šulinių dangčius, trenksmai puikiai girdimi, bet nevaro į neviltį. Kaip ir salone panaudotos plastmasinės detalės – jos atrodo pigiai, nėra malonios liesti, bet funkciją atlieka ir nepanašu, kad po ilgesnės eksploatacijos planuotų sulūžti.

Vyras pastebi, kad ergonomika galėtų būti ir geresnė. Reikalingiausių prietaisų „po ranka“ nėra: salono temperatūrą ir ventiliatorių reguliuojantys jungtukai nukišti į pačią apačią (reikia pasilenkti, kad pasiektum), elektra reguliuojamų langų mygtukai centrinėje konsolėje, šalia avarinio ir t.t. Ir sėdėjimo poziciją sunku surasti patogią. 1,90 ūgio vairuotojui arba vairas per toli, arba kojos labai sulenktos. Pavarų perjungimo svirtis taip pat per žemai.

Daug įvairiausių automobilių matęs Vytas nebus vienas iš „Duster“ pirkėjų. Jo neįtikino ir mano pastaba, kad šis „Duster“ yra pigiausias visais keturiais varomais ratais automobilis rinkoje. Vytas atsako: „Tada pirk ne keturiais, o dviem ratais varomą, bet geresnį“. Paliekame Vytą krapštytis toliau prie jo remontuojamų automobilių ir važiuojame toliau.

Pas bekelės meistrą

Prisimenu, kad vienas senas bičiulis paskutiniu metu galvą pametęs dėl visureigių. Važiuoju į Kėdainius pas jį į svečius. Mindaugas tikrai įvertins šio automobilio gabumus prastuose keliuose.

Šiuo metu Mindaugas turi du automobilius – „Toyota Hilux“ tikrai bekelei ir „Opel Astra“ universalą važinėti iš darbo į darbą ir iki „Maximos“. Pirmas jo komentaras išvydus „Duster“ – jis gražus. „Kaip toks pigus automobilis, jis tikrai gerai atrodo – raumeningas, tvirtai sudėtas ir nemažas“, – pastebi bičiulis.

Gamintojo nuotr./Dacia Duster 4x4 1,5 dCi
Gamintojo nuotr./„Dacia Duster 4x4 1,5 dCi“

„Paskutiniu metu visą savo laisvalaikį skiriu bekelei. Smagu – važiuoji kol užstringi, tada su draugų pakalba išsikapanoji ir važiuoji toliau. Namo parsivežu daug molio automobilyje ir kibirus geros nuotaikos. Bet ateina pirmadienis ir nenoriai sėdu į paprastą astrą. Nepatinka, pasigendu tvirto automobilio jausmo“, – sako jis.

Sėdame į „Duster“, važiuojame pasivažinėti žvyrkeliais. Šio modelio keturių varomų ratų sistema yra panaši į daugumos „parketinių“ visureigių. Paprastu rėžimu varo priekiniai ratai, esant reikalui įsijungia galiniai. Tiesa, „Duster“ turi jungiklį, kuris gali priverstinai įjungti tik dviejų ar tik visų keturių varomų ratų rėžimus. Jungiame paskutinį.

Mindaugo manymu, „Duster“ žvyrkelyje elgiasi itin gražiai. Jis nebarška, netarška, vairas ne per lengvas, vairuojant jaučiama puiki kontrolė. Čia praverčia ir didelis dyzelinio variklio sukimo momentas. Motoras, patikimai sukantis ratus, yra ir pakankamai ekonomiškas (apie 7 litrus šimtui).

Pastebiu, kad į posūkį atvažiavus kiek per greitai, slysta visi keturi ratai. Elektronika nesikiša, leidžia slysti visais keturiais. Keli mostai vairu ir vėl važiuojame tiesiai. Viena aišku – „Duster“ žvyrkelyje yra geras pasirinkimas. Jautiesi labai užtikrintai ir saugiai, o ir malonumas nemenkas.

Po pasivažinėjimo skelbiame aptarimą. Mindaugas pradeda pasakojimą komplimentais. Jis, skirtingai nei meistrelis Vytas, nepastebi jokių rumuniško automobilio trūkumų. Jo manymu, viskas sukurta ir pagaminta tvirtai, pakankamai kokybiškai. Su juo į tikrą bekelę jokiu būdu nelystų, bet kiekvieną dieną naudotų su malonumu. Tinka jam ir kaina – 72 tūkst. Jo manymu, verčiau pirkti naują „Duster“, nei trejų ketverių metų padėvėtą alternatyvą.

Geras tas, kuris tinka

Reikia pasakyti, kad kiekvienas automobilis, nors ir koks jis keistas ar nesuprantamas vieniems, yra puikus pasirinkimas kitiems. „Duster“ netiktų estetui – jis pamestų galvą dėl neišbaigtų smulkmenų. Bet puikiai tinka racionaliam pirkėjui. Svarbiausia prieš perkant – įsiklausyti paties, kokio automobilio reikia.

Tik „Duster“ pirkti reikėtų be įvairiausių žaisliukų. Tarkime bazinė jo kaina – vos 35 tūkst Lt. Taip, nebus nieko ko tikitės automobilyje. Nei elektra valdomų langų, nei kėbulo spalva nudažytų buferių, nei oro kondicionieriaus. O už 72 tūkst. gausite dyzelinį variklį, visų keturių varomų ratų sistemą, oro kondicionierių ir eilę kosmetinių „žaisliukų“. Rekomenduoju rinktis kompromisą – dyzelinį su 4x4 sistema, bet be „žaisliukų“. Toks turėtų kainuoti apie 55 tūkst.

Dėl nedidelės kainos „Dacia Duster“ jau pripildė įvairiausių kompanijų autoparkus – nuo ryšininkų, dujininkų iki geležinkeliečių. Jiems šis automobilis puikus įrankis. Estetika prieš funkciją. Funkcija šiuo atveju laimi sausai.

„Dacia Duster“ kainas rasite autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

VIDEO: Dacia Duster SUV 4x4 [ www.romasch.net ]
VIDEO: Dacia Duster test drive by autocar.co.uk
VIDEO: Dacia Duster Test - 4x4 SUV off road drive

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius