Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dacia Lodgy“ testas – geriausias naujas automobilis

Pradėkime pasakojimą apie geriausią naują automobilį Lietuvoje. Tikrai geresnį už „Volkswagen Golf“, kurio mes dar neišbandėme. Geresnį ir už „Mazda 6“, kuris praėjusį mėnesį buvo labiausiai lizinguojamas automobilis Lietuvoje. Šių automobilių pirkėjai klydo.
„Dacia Lodgy“
„Dacia Lodgy“ / Gamintojo nuotr.

Naujasis „Dacia Lodgy“ geresnis ir už bet kokį automobilį, kurį galima nusipirkti už startinę „Dacia“ kainą – 32 999 Lt. Įskaitant E60 serijos 5 klasės BMW, kurio trokšta pusė Lietuvos. Sudominau? Tuomet pasigilinkime.

Kilmės šalis – Rumunija

Prieš eilę metų „Renault“ nusprendė investuoti daug pinigų į naują gamyklą Rumunijoje. Kaip tarė taip padarė. Nuo konvejerio pradėjo riedėti „Dacia Logan“ automobiliai, kuriuos kolegos apibūdino daugiau mažiau vienodai – šlykštus, pigiai atrodantis, bet suręstas kaip Trakų pilis (pelėsiais ir kerpėm apaugus, bet stovi dar vis). Taip pat, apie vairavimą šį bei tą išmanantys Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai dievagojosi, kad „Logan“ turi geriausią važiuoklę rinkoje. Įskaitant 7 klasės BMW.

Naujuosius „Dacia“ automobilius pirko, oj kaip pirko. Kas prie namų, kas prie ūkio. Įmonės juos pirko ir dėl itin mažos kainos. Ypač, kai pasirodė „Logan Van“ modifikacija, kurioje tilpo, turbūt, du europadėklai su gėrybėmis.

Gamintojo nuotr./Naujasis Dacia Logan
Gamintojo nuotr./Naujasis „Dacia Logan“

Susivokę, kad sėdi ant pinigų maišo, „Renault“ pradėjo kepti naujus „Dacia“ gamą papildžiusius modelius. Atsirado pigus „Sandero“ hečbekas. Nieko įspūdingo. Ir tuomet – bomba. Vos trisdešimtį tūkstančių litų kainuojantis „Duster“ visureigis. Na, taip, su keturių varomų ratų sistema, neblogu dyzeliniu varikliu ir keliais mygtukais (langų atidarymui, muzikai) jis kainavo jau apie 70 tūkst. Tokių niekas nepirko, bet tūkstančiai stojo į eilę prie „basų“ „Duster“.

Iki šių metų rudens „Dacia“ gama tokia ir buvo – sedanas, hečbekas, universalas, visureigis ir komercinis daiktas. Ko trūksta? Trūksta miniveno, talpinančio septynis keleivius (tokie dabar madoje) arba penkis keleivius ir keturis veislinius retriverius bagažinėje. Gimė „Dacia Lodgy“.

„Dacia Lodgy“

Visų pirma, klystate, jei manote, kad ir šis „Dacia“ automobilis yra pagamintas Rumunijoje. Ne Rumunijoje, o – dar geriau – Maroke. Čia „Renault“ pastatė visiškai naują gamyklą. Spėjame, darbo jėga čia pigi, o ir už didžiulio fabriko šildymą nereikia mokėti…

„Jis sukurtas ant visiškai naujos „Dacia“ platformos. Ji labai lengva. Autobusiuko dydžio „Lodgy“ važiuoja kaip „Megane“. Turėkite galvoje, kad lengvą platformą ir pagaminti pigiau, automobilio kuro sąnaudos mažesnės.“, – pasakoja „Dacia“ automobilius parduodančio „Sostena“ salono vadovas.

Keletas žodžių apie automobilio dizainą. Taip, jis atrodo kaip autobusas, bet tokia jo esmė. Būti šeimos autobusu. Tačiau sutikite, jo žibintai „draugiški“, priekinės dalies dizainas sudaro tvirto automobilio įspūdį. Kiek ilgokas siluetas pasibaigia simpatiškais žibintais, kurie apgaubia bagažo skyriaus dangtį. Keistai atrodo tik palyginti maži ratukai automobilio kampuose. Bet pažiūrėkime praktiškai – automobilio ratų bazė ilga, jis bus patogesnis ir geriau valdomas. Taip pat, 15 colių padangos kainuoja dvigubai pigiau už 17 colių padangas.

Salone vietos labai daug. Labai. Klaikaus kietumo medžiagos suręstos taip, kad labai į akis nekristų. Rankomis liečiami paviršiai – vairas, pavarų svirtis, aptraukti oda. Užrištomis akimis jų neatskirtum nuo brangesnių „Renault“ modelių. Na, o kalbant apie likusias dalis… Čia reikia kalbėti apie jų ilgaamžiškumą, bet ne apie kokybę. Bendrai, minkštų plastikų čia nėra.

Gamintojo nuotr./Dacia Lodgy
Gamintojo nuotr./„Dacia Lodgy“

Bičiulis, išlipdamas per automobilio duris, net supyko – kodėl tokio pigaus automobilio durelės užsidaro taip tyliai, gražiai. O kodėl ne? Kokybiškas plastikas čia niekuo dėtas. Tai puikiai iliustruoja visą šio automobilio logiką – ten, kur galima pagaminti pigiai, taip ir padaryta. Bet esminės vietos galėtų patikimumo testuose sudaryti stiprią konkurenciją AK47 kulkosvaidžiui.

Mano bandomame automobilyje buvo sumontuota LG pagaminta multimedijos sistema su USB jungtimi, „Bluetooth“ ir GPS navigacija. Archajiškame automobilyje švytintis didelis liečiamas ekranas atrodė labai keistai. bet veikė tikrai puikiai. Na, išskyrus tai, kad „Bluetooth“ pagalba nepavyko įvykdyti nei vieno pokalbio telefonu. Atrodė, kad pašnekovas slepiasi kažkur po priekinio rato guoliu – pabandykite rankove užsidengti burną ir pasakyti keletą žodžių. Toks garsas. Bet, pasirodo, reikėjo pagalbos kreiptis į sistemos „Settings“ meniu ir ieškoti pagarsinimų.

Keisčiausias „Dacia Lodgy“ elektroninis prietaisas – greičio ribotuvas. Nesuprantu jo esmės. Ant vairo sumontuoti plius minus mygtukai sufleruoja, kad gali nusistatyti maksimalų greitį. Ok, radarų stebimame mieste tai gal ir aktualu, bet man tai asocijuojasi su visišku nesaugumu. Negalima iš vairuotojo atimti galios, kurios gali prireikti avariniu momentu.

Paprastai, tokios sistemos montuojamos kartu su automatine greičio palaikymo sistema. Bet šios čia – nė kvapo. Labai gaila, nes kelioniniam automobiliui, kurio sėdėjimo pozicija nėra ideali, jos labai reikėtų. Esu tikras, kad iki kokios Varšuvos nuvažiuočiau tik po penkių sustojimų. Kitaip – į Lenkijos sostinę atvykčiau paralyžiuotomis galūnėmis.

Karieta kelyje

Riedame į gatves. Tikrai, kaip ponas „Sostena“ centre ir sakė, „Lodgy“ yra labai energingas automobilis. Po variklio dangčiu – 1,5 litro ??? Ag galios „Renault“ dyzelis. Tas pats, kurį galima rasti ne tik „Renault“, bet ir „Nissan“ automobiliuose („Qashqai“, „Juke“, NV200). Ekonomiškas, energingas variklis. „Nissan“ paminėjau ne veltui – praėjusiais metais tokiu motoru aprūpintu „Qashqai“ automobiliu apvažiavome visą Lietuvą vienu degalų baku. Ir dar liko.

Panašaus dydžio NV200 su šiuo varikliu dirba labai ekonomiškai, bet dėl ne inžinieriai akivaizdžiai ne iki galo suderino jį su mechanine pavarų dėže. Rumunams, tai yra marokiečiams pasisekė geriau. „Lodgy“ su šešių pavarų dėže važiuoja sklandžiai. Pavaros ilgos – tai suteikia ekonomijos užmiestyje ir nenervina mieste, kai prie 50 km/h reikia jungti penktą pavarą. Tikrai, nėra prie ko prisikabinti.

Gamintojo nuotr./Dacia Lodgy
Gamintojo nuotr./„Dacia Lodgy“

Apie važiuoklę išvis sunku kažką pasakyti. Faktas – ji yra. Amortizuoja duobes, saugo nuo svyravimų ir daro dar eilę gerų darbų. Penkias minutes galvojau ką daugiau apie ją pasakyti, bet nesugalvojau. Tai leiskite man pereiti prie svarbesnių dalykų.

Metro devyniasdešimt ūgio vairuotojams šis automobilis netinkamas. Niekaip nepavyks patogiai įsitaisyti. Sėdynę atsistūmus iki galo, atlošą pasilenkus stačiai į priekį (kaip ralyje), vairas atsiduria ten kur reikia. Viršutinė kūno dalis džiaugiasi. Bet kojos tikrąja to žodžio prasme, verkia. Tai nėra lengvojo automobilio sėdėsena.

Bet be jokių įkalbinėjimų mielai sėsčiau ant galinės „Duster“ sėdynės. Ten vietos kojoms – daugiau nei XXL dydžio džinsuose. Esu tikras, koją ant kojos čia susidėtų ir Sabonis. Dar Deivį ant kelių pasisodintų…

Kodėl „Lodgy“ – geriausias automobilis pasaulyje

Visų pirma, niekada gyvenime nepirkčiau „Dacia Lodgy“ automobilio. Nė už ką. Nebent tai būtų gyvybės ar mirties klausimas. Labai paprasta priežastis – jis nešneka su vairuotoju. Man, automobiliams gyvenime skyrus didelę dalį savo laiko, norisi automobiliuose gerokai daugiau, nei maža kaina, talpus salonas ir t.t.

Bet. Milijonai žmonių nesupranta tokio dalyko, kaip pokalbis su automobiliu. Jiems jis – mažiau svarbus už kokybišką dulkių siurblį. Tokių žmonių tikrai daug! Statistika – milijonas parduotų „Logan“ sedanų. Vadinasi, tai geras automobilis, be jokių abejonių.

O tuo tarpu „Lodgy“, kuris yra talpesnis, gražesnis, kokybiškesnis ir toks pats pigus, neabejotinai yra geriausias pasirinkimas nekalbančių automobilių pasaulyje. Jis nieko nedaro blogai. Visai neseniai daugiavaikės šeimos pasirinkimas apsiribodavo penkių metų „Sharan“, trijų metų „Voyager“ ar spraudimusi į apgaulingai didelį, bet toli gražu ne septynvietį „Grand Scenic“.

Nepykite, BMW ir „Civic“ fanai, bet reta namų šeimininkė nori pirkti brangias padangas, ieškoti pavargusiems dyzeliniams varikliams purkštukų „juodojoje rinkoje“ ar rūpintis brangiais KASKO draudimais. Ekonominiais skaičiavimais užsiimančios šeimos galvos sutiks – pigus nusipirkti, talpus, pigiai aptarnaujamas ir mažai kuro eikvojantis automobilis yra logiškas pirkinys. Ir logiškų pasirinkimų pasaulyje geresnio pirkinio nerasite.

Manau, metų automobilio rinkimų rezultatų neverta laukti.

Gamintojo nuotr./Dacia Lodgy
Gamintojo nuotr./„Dacia Lodgy“

P.S. Esu tikras, kad savo pardavimais „Dacia Lodgy“ nustebins visus. Stipriausias argumentas – jis, drauge su „Duster“, taps pirmaisiais Didžiojoje Britanijoje parduodamais „Dacia“ markės automobiliais. Kaip jau žinote, Didžioji Britanija yra antra pagal dydį Vakarų Europos naujų automobilių rinka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius