Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dešimtoji „Honda Civic“ karta grįžta prie sportiškų šaknų

Šaltinis: Specialiai 15min iš Barselonos
1
A A

Automobiliams kelis tūkstančius eurų galintiems skirti žmonėms penktos-septintos kartų „Honda Civic“ asocijuojasi su sportišku mažu hečbeku, kuris yra patikimas, pigiai išlaikomas, tačiau nepasižymi komfortu. Automobilius už keliolika tūkstančių eurų įsigyjantiems žmonėms devintos kartos „Civic“ yra brangus, bet patikimas, komfortiškas ir ne ypač sportiškas. Kur link suka dešimtoji karta?

Komfortas, grįžtantis sportiškumas, praktiškumas. Brangumas paaiškės vėliau, tačiau vargu ar jis bus pigesnis nei ankstesnė „Civic“ karta, kaina prilygusi šios klasės pirmūnui „Golf“: apie geriau sukomplektuotą automobilį be 20 tūkst. eurų neverta net svajoti.

„Civic“ visada buvo kitoks hečbekas nei dauguma: gamintojas stengdavosi pabrėžti jo sportiškumą, pasiekiamą net ir dyzeliniuose modeliuose. Jo dizaino elementai išsiskirdavo iš minios bei nepasendavo praėjus keleriems metams: daugelis šiandien puikiai pamena ir vertina „kosminį“ aštuntos kartos „Civic“, tačiau ar kas nors taip kalba apie dešimties metų amžiaus „Opel Astra“?

Nors „Civic“ ir išskirtinis, tačiau subalansuotas visam pasauliui. Ankstesni jo modeliai turėdavo hečbeko, sedano, universalo, kupė versijas ir netgi sportiškus „Type-R“. Kiekvienam žemynui būdavo kuriami skirtingi modeliai: pavyzdžiui, Europai skirtas „Civic“ kupė būdavo kitoks, nei JAV rinkai skirtas analogišką kėbulo tipą turintis „Civic“. O dešimtosios kartos „Civic“ gamintojas nutarė pritaikyti visam pasauliui: taip pat atrodantis hečbekas bus parduodamas tiek JAV, tiek Europoje, tiek Japonijoje.

„Honda“ nuotr./Dešimtos kartos „Honda Civic“ bandymai Barselonoje
„Honda“ nuotr./Dešimtos kartos „Honda Civic“ bandymai Barselonoje

Grįžęs sportiškumas

Negalima sakyti, kad devintos kartos „Civic“ buvo nuobodumo viršūnė, tačiau galingiausias ten montuotas variklis išvystė vos 142 AG. Sportiškas su tiek galios gali būti nebent „Honda Jazz“, tačiau tik ne 4,37 metro ilgio ir 1,3 t svorio hečbekas.

Naujasis yra kitoks. Vien variklių pasirinkimas nuteikia džiugiai: arba 3 cilindrų bazinis varikliukas su 129 AG, arba 4 cilindrų smagi jėgainė, išvystanti 182 AG. Sukimo momentas atitinkamai 200 ir 240 Nm, o orą abiem motorams tiekia turbina. Dar šiemet pardavimų salonuose pasirodys „Civic“ su dyzeline jėgaine ir visų entuziastų džiaugsmas – „Type-R“ versija, kuri jau buvo parodyta Ženevos automobilių parodoje.

„Honda“ nuotr./Dešimtos kartos „Honda Civic“ bandymai Barselonoje
„Honda“ nuotr./Dešimtos kartos „Honda Civic“ bandymai Barselonoje

Pavarų dėžių pasirinkimas taip pat patenkins išrankiausius: su abiem šiuo metu prieinamais varikliais komplektuojamos tiek mechaninės (6 laipsnių), tiek automatinės (bepakopės) pavarų dėžės. Tačiau pastaroji yra kiek nuvilianti: 182 AG išvystantį aštriabriaunį variklį ji smarkiai atbukina. Ne tik dėl to, kad didžiausias pasiekiamas sukimo momentas su automatine pavarų dėže yra 20 Nm mažesnis – jos reakcija yra negreita, o varikliui suktis iki pat ribotuvo ji taip pat neleidžia.

Tad jeigu širdį traukia galingesnė jėgainė, nerekomenduočiau jos „poruoti“ su automatine pavarų dėže – prarasite daug „Civic“ suteikiamo malonumo. O „Honda“ su silpnesniu varikliu vienodai važiuoja tiek su mechanine, tiek su automatine pavarų dėžėmis.

Sportiškumą pabrėžia ir daugiausia prie „Civic“ kūrimo prisidėję inžinieriai. Naujosios kartos hečbeko svorio balansas buvo pastumtas labiau į galą – dabar jis yra 61:39. Pats svorio centras tapo 34 mm žemesnis – toks rezultatas dėl pakeistos degalų bako vietos ir žemesnės vairuotojo sėdėjimo pozicijos. Dėl naudojamo lengvesnio ir tvirtesnio plieno bei aliuminio „Civic“ kėbulas tapo 16 kg lengvesniu, o pakaba „numetė“ 8 kilogramus.

Kurdama visiškai naujus variklius, „Honda“ liko ištikima mažuosius „Civic“ išgarsinusioms jėgainėms, pasižyminčioms aukštu suspaudimo laipsniu ir dideliu maksimalių sūkių skaičiumi. Siekiant išvengti variklio gedimų, motorams su turbinomis paprastai mažinamas suspaudimo laipsnis. Patobulinusi aušinimo sistemą, „Honda“ pasiekė, kad 1,5 l variklyje suspaudimo laipsnis būtų net 10,6:1 – tai nepasiekiami skaičiai daugeliui gamintojų. O to nauda – didesnė išgaunama galia prie aukštesnių variklio apsisukimų. Kaip ir priklauso „Honda“ automobiliams.

X kartos „Honda Civic 1.5 VTEC Turbo“ techniniai duomenys
Variklis 1.5 VTEC Turbo
Darbinis tūris 4 cilindrų, 1,5 l
Didžiausia galia 182 AG prie 5 500 aps./min.
Didžiausias sukimo momentas 240 Nm prie 1 900–5 000 aps./min.
Pavarų dėžė Mechaninė, 6 laipsnių
Priekinė pakaba „McPherson“ svirtys
Užpakalinė pakaba Daugiasvirtė
Įsibėgėjimas 0–100 km/val. 8,2–8,4 sek. (priklausomai nuo komplektacijos)
Didžiausias greitis 220 km/val.
Degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / vidutinės) 7,4 / 4,9 / 5,8 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 133 g/km
Tuščio automobilio masė 1 307–1 397 kg (priklausomai nuo komplektacijos)
Didžiausia leistina masė 1 760–1 820 kg (priklausomai nuo komplektacijos)
Ilgis / plotis / aukštis 4 518 / 1 799 / 1 434 mm
Ratų bazė 2 697 mm
Bagažinės talpa (atlenktos sėdynės, iki bag. uždangalo) 420–478 l (priklausomai nuo komplektacijos)
Bagažinės talpa (nulenktos sėdynės, iki stogo) 1 187–1 267 (priklausomai nuo komplektacijos)
Padangos 235/45 R17
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas