Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 06 17, 08:40

Elektrinio „Toyota“ visureigio bandymai Nassero Al-Attiyah asmeninėje trasoje: teko nerti ir vandenį

Gavęs išskirtinį „Toyota“ kvietimą atskristi į Nassero Al-Attiyah „racing camp“ (treniruočių stovyklą) neabejojau nė akimirkos. Nes tikslas dvigubas. Pamatyti neseniai Dakare kalbinto tituluoto lenktynininko citadelę (70 km nuo Barselonos) ir, žinoma, kovinėmis sąlygomis išbandyti naująjį „Toyota“ elektromobilį – bZ4X.
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje
Elektromobilio prototipo Toyota bZ4X testai „Nasser racing camp“ stovykloje / Toyota ir Ž.Pekarsko nuotr.

Šitas tekstas bus neilgas, bet konkretus, nes dar laukia ir paruošto gamybai automobilio testai. Šį kartą bandėme „preproduction“ prototipą. Taigi apie elektros sąnaudas ir būsimą kainą nėra ko kalbėti. Tik akivaizdu, kad ji bus artima VW ID.4. Tad atkreipsiu jūsų dėmesį į šio automobilio esmę.

Svarbiausias dalykas, kuri nustebino, kad „Toyota“, ilgai kalbėjusi apie hibridus ir vandenilinius automobilius, staiga šovė į dešimtuką – pasiūlė rinkai elektrinį visureigį. Taip, tikrą visureigį, galintį plaukti per balas arba murkdytis purve. Ir visa tai teko galimybė išbandyti pačiomis realiausiomis sąlygomis.

Pradėkime nuo to, ką reiškia modelio pavadinimas bZ4X. Juk galima liežuvį nusilaužti, o ir įsiminti jį nėra lengva. bZ – tai kryptis į nulinę emisiją „beyond zero“. Tačiau nepamirškime, kad elektromobilis nėra švarus pats savaime, jį gaminant lieka didelis teršalų pėdsakas. Emisija tampa nuline jau vėliau, jį įkraunant „žalia“ elektra.

4 – tai automobilio dydis. Jo kėbulo ilgis ir ratų bazė – šiek tiek ilgesni net už visureigio RAV4 (4690 ir 2850 mm). Tai reiškia, kad, nepaisant baterijos, viduje pakankamai vietos keturiems suaugusiems, bet galima dar ir vieną vaiką įsodinti galinėje sėdynėje.

O tokias galimybes stumdyti agregatus kaip patogiau, suteikia visiškai nauja gamybos platforma – eTNGA.

X reikšmę nuspėti nesunku. Tai – visų varančiųjų ratų sistemos simbolis. Kitaip tariant, modeliai, kurie nebus varomi abiem „tiltais“, bus be X raidės. Iš viso „Toyota“ planuoja pristatyti aštuonis elektromobilių modelius, kurie tikrai ne visi bus visureigiai – laukite sedanų ir hečbekų.

Kadangi gilesnių išvadų važiuojant prototipu daryti negalima, pasakysiu dvi. Pirma, kad pirmieji modeliai pasirodys su tradiciniu vairu dar šiemet, o nuo 2023 m. kaip papildomas pasirinkimas bus siūlomas ir netradicinis (nupjautas) vairas su drive by wire sistema. Ji yra visiškai elektroninė, o ne mechaninė. O tai reiškia, kad ji, priklausomai nuo greičio, leidžia keisti perdavimo momentą. Prie šios sistemos reikės priprasti, nes vairas bus pasukamas nedideliu kampu – juk nėra paprasta sukti 360 laipsnių tokį „sportinį“ vairą.

Ir kitas labai svarbus pastebėjimas. Taip, tai yra pirmas tikras visureigis. Jis puikiai elgiasi ir Nassero ralio trasoje, automatinės įkalnės ir nuokalnės sistemos fiksuotu greičiu idealiai įveikia kliūtis. Tas pats nutinka ir pakabinus automobilį įstrižai ant priekinio ir galinio rato. Tarpašinio diferencialo čia nėra, bet šiais laikais viską puikiai sprendžia elektronika.

Įspūdį paliko galimybė nerti elektromobiliu į 50 cm gylio balą – jo baterija puikiai apsaugota nuo purvo ir drėgmės. Taip pat kitas bandymas. Įvažiuoji į visišką dumblą (automobilis apautas vasarinėmis padangomis) ir specialiai užklimpsti. Tuomet įjungi bekelės režimą, akceleruoji ir švelniai dirbi vairu. Nepatikėsite, šitas bZ4X ima ir išlipa iš peklos. Pabrėšiu, vėlgi sumanaus elektronikos ir abiejų ašių elektros variklių dėka.

Daugiau duomenų paskelbsime po oficialių testų. Kol kas gamintojas skelbia, kad montuoja į šį visureigį 71,4 kWh ličio jonų bateriją. Ji leidžia (teoriškai) su AWD versija nuvažiuoti 470 km, o su FWD (priekiniai varantieji) – 516 km.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas