Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ford Focus“ išlaikė automobilių mados egzaminą

Pusantro milijono – tiek „Ford Focus“ yra pagaminama kiekvienais metais. Kas pusę minutės vienoje iš 8 visame pasaulyje išmėtytų „Ford“ gamyklų nuo konvejerio nurieda po vieną fokusą. Nenuostabu, kad kiekvieną šio modelio atnaujinimą amerikiečiai pažymi kaip išskirtinį įvykį, tad šviežiausio „Ford Focus“ pristatymui visame pasaulyje kompanija skyrė daug dėmesio.
Atnaujintas „Ford Focus“
Atnaujintas „Ford Focus“ / Gamintojo nuotr.

Vienas didžiausių Pietų Ispanijos miestų Malaga kuriam laikui tapo „Focus“ sostine. Šio miesto oro uoste galima matyti kelias dešimtis išrikiuotų „Ford Focus“ modelių, kuriuos kiekvieną dieną paima ir grąžina vis kitų Europos šalių žurnalistai. Lietuviams, latviams, estams, serbams, ukrainiečiams ir kitiems Rytų Europos žurnalistams bandymų dienos atėjo šią savaitę.

Konkurencija segmente

Vertinti šio segmento automobilius nėra paprasta vien dėl beprotiškos konkurencijos. „Golf“, „Civic“, „Megane“, „Astra“, „Leon“, „Corolla“ (bei „Auris“) – dauguma skaitančių šias eilutes kažkada vairavo vieną tų automobilių. 

Visi jie savo važiavimo savybėmis yra labai panašūs. Atsitiktinius žmones užrištomis akimis pravežus penkiais aukščiau paminėtais automobiliais, devyni iš dešimties negalėtų tiksliai įvardinti nei vieno, kuriuo buvo vežamas. 

Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“

Visi šie automobiliai turi didelį ekonomiškų variklių pasirinkimą, gerą santykį tarp valdymo savybių ir komforto, keletą skirtingų kėbulų bei krūvą technologijų. Ir visi yra gaminami milijoniniu tiražu.

„Civic“ universalas yra puikus automobilis, tačiau gerai sukomplektuotas jis kainuoja daugiau nei trys butai Kupiškyje

Kokie pastebimi skirtumai tarp šių automobilių? Smulkmenos, dizainas ir kaina. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ modeliai turi puikią navigacinę sistemą, o „Renault“ – nelabai. „Civic“ universalas yra fantastiškai atrodantis automobilis, tačiau gerai sukomplektuotas jis kainuoja daugiau nei trys butai Kupiškyje. „SEAT Leon“ yra agresyviai atrodantis automobilis, tačiau jo šoniniai veidrodėliai yra mažesni už tuos, kuriuos moterys nešiojasi rankinėse. „Toyota Auris“ taip pat yra neblogas automobilis, tik pasakodamas apie jį pradedi žiovauti. 

Jeigu išties automobilio pirkėjas daugiausia vadovaujasi emocijomis, tai kodėl mažai kas perka „Alfa Romeo Giulietta“? Lietuviai jau žino, kad išvažiavęs pro salono duris automobilis praranda ketvirtį savo kainos. Apie „Alfa Romeo“ dauguma „žino“ ir kitą dalyką – nuvažiavus už kampo, automobilyje pradės mirksėti įspėjamosios lemputės, įsijungs valytuvai ir užges variklis. Nekokia emocija yra stovėti prie automobilio ir laukti autovežio, ar ne? Nemažai lietuvių tą „žino“ ir apie prancūziškus automobilius.

Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“

„Apple“ nuskriausti

Atnaujintas „Ford Focus“ gavo keletą technologijų, iki šiol naudotų tik aukštesnės klasės automobiliuose. Arba tokių, kurias konkurentai jau seniai turėjo, tik „Ford“ sugebėjo jas padaryti geresnėmis.

„Ford“ supras, kai pasakysite „Play Depeche Mode“

Pavyzdžiui, balso atpažinimo sistema – daugelyje automobilių su ja susikalbėti įmanoma tik televizijos žinių vedėjams. „Ford“ SYNC sistema, kurta kartu su „Microsoft“, be problemų suprato ne tik lietuvišką, bet ir slavišką ar ispanišką akcentus. „Navigate to Madrid“, „Read text message“, „Play Depeche Mode“ – tokias frazes ir dar tūkstančius panašių „Focus“ supranta, iššifruoja ir įvykdo. 

Sistema kurta su „Microsoft“, tad konkurencinių produktų naudotojai pasijaus truputį užmiršti – „iPhone“ telefonuose neveikia SMS žinučių sinchronizavimas, tad automobilis jų neperskaitys. Žinoma, Lietuvoje tokia funkcija reikalinga ne daugiau nei dar viena nauja politinė partija, nes anglakalbio automobilio kompiuterio perskaitytus lietuviškus žodžius suprasti lengva tiek pat kiek ir žemaičių kalbą.

Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“

Kitas įdomus technologinis dalykas susijęs su saugumu – automatinis stabdymas. Atnaujintu „Ford Focus“ mieste sunku būtų įvažiuoti į užpakalį kitam automobiliui. Priekyje važiuojančiam staigiau stabtelėjus, automobilis pradeda žviegti ir prietaisų skydelyje įsižiebia akinanti raudona spalva, o į tai nesureagavus (kas įmanoma turbūt tik lavonui), automatiškai numinamas stabdžio pedalas. Tai nėra naujiena „Volvo“ automobiliuose, tačiau „Ford“ konkurencinėje aplinkoje – visiška šviežiena.

„Focus“ taip pat turi funkciją, kuri kainuoja porą tūkstančių ir yra panaudojama 2 kartus. Sunku atspėti? Tai – automatinis parkavimas. Vieną kartą automobilio savininkas jį išbando tam, kad įsitikintų jog tai veikia, o antrą kartą – kad parodytų tai savo draugui. Tačiau praktiškai 90 proc. vairuotojų automobilį pastatyti gali dvigubai greičiau nei tą atlieka automatinio parkingo sistema.

Iš tikro „Ford“ yra pirmas automobilių gamintojas, kuris per prezentaciją nepabrėžė šios sistemos kaip didžiausios, esminės ir prabangiausios inovacijos, kuri radikaliai pakeičia visą automobilį. Su tuo ir sveikinu – žmonės kreipia dėmesį į naudingus, o ne bereikšmius dalykus.

Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“

Benzininiai varikliai grįžta į madą

Jeigu prieš 15 metų prasidėjo dyzelinių motorų revoliucija ir kiekvienas save gerbiantis gamintojas turėjo TDI, TdCi, Cdi etiketę ant užpakalio nešiojantį automobilį. Ne, šios raidės nėra derinamos prie automobilio modelio pavadinimo – jos reiškia juodus dūmus iš duslintuvo.

„Ford Focus“ yra tas automobilis, kuriam benzininis 182 AG variklis tiesiog dera prie veido

4 cilindrų atmosferiniai benzininiai varikliai pamažu tapo Šustausko Kauno mero kėdėje atitikmeniu ir buvo reikalingi tik tam, kad būtų ką įkišti po kapotu pačioje pigiausioje automobilio versijoje. Šiandien situacija radikaliai kitokia.

„Volkswagen“ grupė turi fantastiškas jėgaines su turbina ir kompresoriumi, pavadintas TSI. „Volvo“ taip pat pasitelkė turbinos ir kompresoriaus derinį bei sukūrė „Drive-E“, o „Ford“ apsiėjo tik su turbina, tačiau iššoko aukščiau už konkurentus. Amerikiečių sukurtas „Ecoboost“ variklis jau tris metus iš eilės pripažįstamas geriausiu pasaulyje.

Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“
Gamintojo nuotr./Atnaujintas „Ford Focus“

„Focus“ komplektuojamas su keliomis „Ecoboost“ variklio versijomis. Pati įdomiausia yra, žinoma, pati galingiausia – 182 AG išvystantis 1,5 l darbinio tūrio variklis. Tiek užtenka, kad „Focus“ iki 100 km/val. pagreitėtų per 8 sekundes, o Ispanijos serpantinuose būtų įmanoma visur važiuoti trečia pavara. Jau prie 1600 aps./min. šis variklis yra labai „gyvas“ ir pasiekia maksimalų sukimo momentą – 270 Nm. 

Vis tiek gundotės dyzeliniu „Focus“? Pamirškite. „Ford Focus“ yra tas automobilis, kuriam benzininis 182 AG variklis tiesiog dera prie veido.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius