-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Gražiausias šių laikų „Opelis“ – „Astra GTC“

Galbūt šiai minčiai įtakos turėjo ir bandymams pasirinkta vieta. Gūdų lietuvišką rudenį ištrūkus į Maljorką, tegu ir dviem paroms, galvoje sukasi kur kas pozityvesnės mintys. Nors, saulėtos dienos geltonumo naujoji „Astra GTC“ gali praskaidrinti net ir pačią niūriausią lietuviško rudens dieną.
„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje
„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje / Gamintojo nuotr.

Naujos kartos „Astra“ visoje Euopoje tapo tikru hitu. Per 22 mėnesius vokiečiai jau pardavė daugiau kaip 350 000 automobilių. Iki šiol buvo parduodami tik penkiaduriai hečbekai ir universalai „Sports Tourer“. Universalams, pasirodžiusiems tik šių metų pradžioje, teko beveik trečdalis šio kiekio.

Nuo šiol prie jų prisijungs dar viena „Astra“ versija – triduris kupė. Kitų metų pavasarį prekyboje pasirodys ir kabrioletas.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje

GTC („Grand Touring Coupe“) – nėra naujas trumpinys. Ankstesnė „Astra“ versija taip pat buvo parduodama ir kaip sportiška kupė. Jai teko 15 procentų ankstesnio modelio populiarumo – per penkerius gamybos metus (2005 – 2010 m.) parduota beveik pusė milijono tokių automobilių.

Įsimintina išorė, azartiška važiuoklė

Pirmą kartą „Astra GTC“ debiutavo kaip konceptinis automobilis. Praėjusį rudenį Paryžiaus parodoje parodytas „Opel GTC Paris“, kuris po metų beveik be jokių pakeitimų debiutavo kaip serijinis modelis.

Naujos kartos GTC kur kas labiau skiriasi nuo paprasto „Astra“ hečbeko, negu atrodo iš pirmo žvilgsnio. Išoriškai jie panašūs, tačiau bendrų išorės detalių tik trys – antena ant stogo, durų rankenėlės ir galinio vaizdo veidrodžiai. Visos kitos kėbulo detalės – visiškai naujos. Automobilis gerokai praplatėjo ir sumažėjo.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje

Sustojus pakelės kavinukėje puodelio espresso, apžiūrėti automobilio rinkosi ne tik jaunimas. Keista, tačiau pažvelgti, kas yra viduje, gviešėsi ir pagyvenusių vokiečių būrelis. Na žinoma, juk dažniausias „Porsche 911“ pirkėjas Vokietijoje – išėjęs į pensiją senelis. O GTC atrodo tarsi biudžetinis „Porsche“ analogas.

Palyginus su paprastu hečbeku pakaba pažeminta pusantro centimetro – kupė gerokai stabilesnė posūkiuose ir atrodo daug veržliau.

Tiesa, techniškai automobiliai daug panašesni – varikliai ir pavarų dėžės identiški, galinė pakaba tokia pati. Tik priekinė pakaba patobulinta – konstrukciškai ji tokia pat kaip „Insignia OPC“ ir skirta gerokai sportiškesniam važiavimui. Paprastas hečbekas posūkiuose negalės važiuoti taip pat greitai, kaip GTC.

Po keliasdešimties intensyviau pravažiuotų kilometrų kalnų keliais, šalia sėdintis kolega paprašė važiuoti ramiau – „pyragas nori lipti lauk“. Šis kupė valdomas tikrai azartiškai ir yra vertas kur kas galingesnio variklio. Beje, netrukus tokį ir gaus – gamybai jau paruošta sportinė OPC versija.

Automobilio kėbulo detalės originalios

Automobilio išorė originali, užtat viduje – viskas identiška hečbekui. Nerasite nei vieno skirtumo. Tik bagažinės tūris dešimčia litrų didesnis.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“ bandomieji važiavimai Maljorkoje

Vokiečiai teigia, kad GTC penkiavietis, tačiau realiai gale vietos užtenka tik dviems. Matomumas atgal pro galinį stiklą labiau simbolinis, tad ne itin patyrusiems vairuotojams rekomenduočiau automobilio parkavimo įrangą.

Didžiausias šio automobilio konkurentas, ko gero, bus „Renault Megane Coupe“ – abu automobiliai turi bendrų stilistinių sprendimų. Tačiau vokiečiai įvardija ir „Volkswagen Scirocco“.

Bazinė „Opel Astra GTC“ kaina su 1,4 l benzininiu varikliu su turbina kainuoja nuo 58 000 litų. Ta maždaug 3000 litų daugiau negu hečbekas analogišku varikliu.

Parodyta ir sportinė OPC versija

Bandymų Maljorkoje metu pirmą kartą viešai pademonstruota ir sportinė „Astra GTC OPC“ versija. Automobilyje sumontuotas 2,0 l benzininis variklis su turbina, kuris išvysto 280 AG ir 400 Nm.

Automobilis varomas priekiniais ratais, tačiau su priekinio diferencialo blokavimo mechanizmu. Vokiečiai žada, kad tai bus itin azartiškas automobilis. Sportiškesnė pakaba, patobulinti ir pritaikyti didesniems greičiams stabdžiai.

Šiek tiek agresyvesnė išvaizda, sportiškesnės sėdynės ir keletas sportiškų akcentų išorėje. Tai bus brangiausias „Astra“ šeimos automobilis, kuris prekyboje pasirodys po Naujųjų.

Techniniai „Opel Astra GTC 2.0 D“ duomenys

Variklis: dyzelinis 1956 cm3, 165 AG esant 4000 aps./min., 380 Nm esant 1750 – 2500 aps./min.

Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė

Matmenys: ilgis/plotis/aukštis 4466/1840/1482mm, ratų bazė 2695 mm

Bagažinės tūris: 380 – 1165 l

Svoris: 1393 kg

Kuro suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 5,7/4,3/4,8 l/100 km.

CO2 emisija: 127 g/km

Dinamika: 210 km/h 0-100 km/h per 8,9 sek.

Kaina: bandytos dyzelinės versijos nuo 76 300 Lt. (bazinė versija – nuo 58 100 Lt.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius