Dabar populiaru
Publikuota: 2013 spalio 19d. 17:44

Hibridinis „Lexus IS300h“: saugaus ir patogaus vairavimo malonumai bei trūkumai

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Trečiosios kartos „Lexus IS“

Malonumas vairuoti – tokie žodžiai ateina į galvą, prisiminus porą dienų su trečiosios kartos „Lexus IS“. Nors, juo slysdama – būtent šis veiksmažodis atrodo tinkamiausias – pirmą kartą pastebėjau, kad kai kurios Vilniaus gatvės yra neįtikėtinai duobėtos, bendras įspūdis verčia hibridiniam „Lexus IS300h“ rašyti aukštus balus. Dėl patogumo, puikaus darbo kelyje ir kone be garso dirbančio elektros variklio, kas svarbu „žalių pažiūrų“ žmonėms.

Salono detalės – ir iš japoniško bambuko

Prieš pirmą kartą sėsdama už „Lexus IS300h“ vairo pagalvojau, kad reikėjo atsivesti kokį vaiką, – mažiukams turėtų patikti, kai durelėms atrakinti nereikia ieškoti raktelio. Užraktas pirmiausia sureaguoja į kišenėje ar rankinėje saugiai paslėptą pultelį, kurio apskritai galima neištraukti iki kelionės pabaigos, tada – į ranką. Vos priartinus ją prie vairuotojo durelių, pasigirsta tylus spragtelėjimas ir galima nerti vidun – kaip kokiame futuristiniame filme!

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Trečiosios kartos „Lexus IS“

Atsisėdus į vairuotojo vietą euforija baigiasi – vairas tolokai, vietos kojoms – per daug, tik begalė mygtukų aplink. Bet užtenka spustelėti mygtuką „Power“ ir prasideda: ekranėliai nušvinta, sėdynė pajuda priekin, o vairas – artyn, kol pasijuntu, lyg sėdėčiau bolide ar lėktuvo priekyje. Tereikia per abu pečius užsitempti saugos diržus ir čiupti vairalazdę...

Po kelių akimirkų – dar vienas spragtelėjimas ir galima važiuoti. Gamintojai sako, kad iki 100 km/h šis galiniais ratais varomas sedanas isibėgėja per 8,3 sekundės. Mieste to daryti nepatartina, nes arba stuktelėsite priekyje užsimiegojusiam vairuotojui į bagažinę, arba sulauksite portreto iš policijos, bet, jei prie šviesoforo stovėdavau pirma eilėje, kiti automobiliai vis tiek likdavo už nugaros, nors tikrai, buitiškai kalbant, „neraudavau“ iš vietos.

Neskubėti patartina ir taupumo sumetimais. Pajudėjęs iš vietos ir važiuodamas iki 65 km/h greičiu, „Lexus IS300h“ varomas elektros variklio. Paspaudus akceleratorių, nepastebimai įsijungia benzininins variklis. Maksimaliai didinant greitį, benzininio variklio galią sustiprina įsijungęs elektros variklis. Tuomet sukuriamas galingas sūkio momentas leidžia tolygiai įsibėgėti – mieste tai nelabai svarbu, užtat greitkelyje nuo to vairuoti tik maloniau.

Mažinant greitį ar stabdant benzininis variklis išsijungia ir pradeda veikti regeneracinė stabdymo sistema, naudojanti kinetinę energiją (kituose automobiliuose ji iššvaistoma kaip šiluma). Ši energija paverčiama elektra ir kaupiama hibridiniame akumuliatoriuje, todėl jo nereikia įkrauti.

Tai – pirmas IS serijos automobilis su visiškai hibridine technologija. „Lexus Hybrid Drive“ sistemą sudaro 2,5 l darbinio tūrio keturių cilindrų tiesioginio įpurškimo benzininis ir galingas elektrinis varikliai. Šis derinys suteikia 223 AG, užtat išskiriamo anglies dvideginio kiekis tesiekia 99 g/km, o degalų sąnaudos – 4,3 l/100 km. Tiesa, pasivažinėjus Vilniaus gatvėmis ir užmiestyje išbandžius sportinį vairavimo režimą apie šį skaičių buvo galima tik pasvajoti, bet degalų automobilis „rijo“ gerokai mažiau nei maniškis.

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Trečiosios kartos „Lexus IS“

„Lexus“ prieš septynerius metus pirmieji iš prabangių automobilių gamintojų pritaikė visiškai hibridinę technologiją. Nuo to laiko buvo parduota per 500 tūkst. hibridinių modelių. Pirmosios kartos IS turėjo du benzininius variklius, antros – ir vieną dyzelinį, dabar pastarąjį pakeitė hibridinis. Pagaliau bet kuris naujas „Lexus“ gali iš gamyklos išriedėti po variklio dangčiu slėpdamas hibridinę jėgainę.

Elektros variklis, generatorius ir galios paskirstymo mechanizmas sujungti į kompaktišką hibridinę transmisiją, ne didesnę už įprastą automatinę. Akumuliatorius įrengtas po bagažinės grindimis ir užima itin mažai vietos, todėl lieka pakankamai erdvės daiktams. Bagažinėje nesunkiai telpa keturi vidutiniai lagaminai.

Sistemos smegenys – galios valdymo blokas – kaskart parenka optimalų galios šaltinį – vieną ar kitą variklį arba juos drauge. Važiuodama sugalvojau žaidimą – keisti greitį ir ekrane stebėti, kuris kada variklis naudojamas. Puikus būdas vaikams išaiškinti žaliosios energijos paslaptis.

Pakankamai įkrovus akumuliatorių, nedideliu greičiu važiuojantis automobilis trumpą atstumą gali būti varomas vien elektra. EV režimu važiuojantis automobilis nenaudoja degalų, neišskiria nė gramo teršalų, o smagiausia, kad rieda itin tyliai. Nukėlus koją nuo akceleratoriaus, iš pradžių net suklusdavau – ar variklis netyčia neužgeso.

Gamintojai išties pasuko galvą, kaip mažiau teršti aplinką. „GreenEdge“ garso sistema ir priekinės LED dienos šviesos dar sumažina bendras energijos sąnaudas. Navigacijos sistema leidžia pasirinkti maršrutą, kuriuo važiuojant būtų suvartojama mažiau degalų ir išskiriama mažiau teršalų (tiesa, aš tos ponios balsą įjungiau tik išbandyti ir iškart išjungiau, nes pradėjo prieštarauti, kai pasukau ne jos pasiūlyton gatvėn).

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Trečiosios kartos „Lexus IS“

Pirmąkart apdailai panaudotos biologinės kilmės medžiagos – be kitų variantų, siūlomos iš japoniško bambuko pagamintos salono detalės. Kiekvienas atitarnavęs IS modelis gali būti iki 85 proc. perdirbamas, įskaitant ir hibridinį akumuliatorių.

Norintiems pajusti, ką iš tiesų gali „Lexus IS300h“, siūlau išlįsti į greitkelį ir įsijungti ne „Eco“ (kai sutaupoma degalų ir mažiau teršiamas oras) ar „Normal“ (tinkamiausią įprastomis sąlygomis, derinantį galią, ekonomiją ir komfortą), bet „Sport“ režimą. Ne vien pasikeitęs garsas sukurs įspūdį, kad sėdite sportiniame automobilyje. Būtent tuomet, iki tol bumbėjusi dėl vieno kito trūkumo, pajutau tikrą malonumą.

Didesnis automobilis – daugiau erdvės salone ir bagažinėje

Į keleivio vietą atsisėdusi ir vidaus įrangą nužvelgusi kolegė atsiduso: „Mano džinsai ir kedai čia visai netinka…“ Nežinau, ar prie „Lexus IS300h“ reikėtų derinti ir garderobą, nors liečiantis prie oda aptrauktų sėdynių baugu jas ištepti net savo šonais. Tačiau pats automobilis – išties išskirtinės išvaizdos.

Dizaineriai paaštrino kėbulo linijas, o išraiškingomis verpsto formos grotelėmis suteikė agresyvumo. Žemas variklio dangtis, šoninis išlinkimas ir ilga kupė stogo linija sukuria sportišką išvaizdą. Glotnios stogo sujungimo vietos ir uždaromos ventiliacijos angos lemia geras aerodinamines savybes.

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Trečiosios kartos „Lexus IS“

Beveik plokščias kėbulo dugnas ir nedideli aptakai ant galinių žbintų bei priekinių durelių statramsčių oro srautus nukreipia į vidų, tai sumažina pasipriešinimą ir vėjo keliamą triukšmą, kartu suteikia stabilumo. Net važiuojant greitkeliu atrodo, lyg automobilis sklendžia be jokių pastangų beorėje erdvėje.

„Lexus IS300h“ yra 8 cm ilgesnis už pirmtaką, važiuoklės bazė pailgėjo 7 cm. Papildomas ilgis leidžia sukurti daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams ir padidinti bagažinę. Galines sėdynes galima nulenkti suformuojant lygų pagrindą.

Dėmesys saugumui – ir vairuotojų, ir pėsčiųjų

„Kurdama naująjį IS, mano komanda susitelkė į manevringumą ir greitą reakciją“, – sako IS vyriausiasis inžinierius Junichi Furuyama.

Reikia pripažinti, kad „Lexus IS300h“ rieda puikiai bet kokiame kelyje, yra manevringas, reaguoja į menkiausią vairo suktelėjimą, o posūkiuose net važiuojant dideliu greičiu išlieka stabilus.

Nemažai dėmesio skirta vairuotojo bei keleivių saugumui. „Lexus IS300h“ gali būti komplektuojama priešavarinės saugos sistema, kuri, gaudama milimetrinių bangų radiolokacinio įrenginio siunčiamus duomenis, nuolat vertina susidūrimo riziką. Kai ji padidėja, vairuotojas įspėjamas, padidinamas stabdžių slėgis ir įtraukiami visi užsegti saugos diržai.

Susidūrimo atveju keleivius saugo tvirta salono konstrukcija iš tąsaus plieno, o priekinės sėdynės turi apsaugos nuo kaklo sužalojimų sistemą ir aštuonias oro saugos pagalves. Naujoviškos konstrukcijos variklio dangtis sumažina net pėsčiųjų sužalojimo riziką. Priekiniame buferyje įrengtiems jutikliams užfiksavus susidūrimą su pėsčiuoju, akimirksniu pasikėlęs variklio dangtis sugeria smūgio jėgą. Laimė, nei vienos, nei kitos gudrybės neteko išbandyti.

Trečiosios kartos „Lexus IS“
Trečiosios kartos „Lexus IS“

Nors kabinoje sumontuota multimedijos ir pagalbos vairuotojui įranga gana patogi naudotis – visus mygtukus ir svirteles nesunku pasiekti, kai kurias funkcijas galima valdyti ant vairo įrengtais mygtukais, komfortas nėra absoliutus.

Gamintojai esą dėl didesnio vairavimo malonumo 2 cm pažemino vairuotojo sėdynę ir 3 laipsniais pakoregavo vairo posvyrį, bet man sėdėti taip žemai ne tik nebuvo patogu, bet ir kūnu jutau menkiausią duobelę, kurių Vilniaus gatvėse nors ir mažiau nei Kaune, bet vis tiek yra. Pralėkusi Laisvės prospektu pagalvojau: anksčiau net neįsivaizdavau, kad jis – tos duobėtas.

Naujos konstrukcijos priekinės sėdynės su platesnėmis šoninėmis atramomis, pristatomos kaip dar vienas privalumas, ne tik leido jaustis tvirčiau, bet ir tarytum įkalino be galimybės laisvai sukiotis. Sunkiai įsivaizduoju, kaip jose turėtų jaustis augalotas plačių pečių vyras. Šitoje tvirtoje ir žemoje sėdynėje tikrai patogu buvo nebent išvažiavus į greitkelį, bet mieste norėtųsi geriau matyti, kad dedasi po priekiniais ratais ir laisviau sukiotis.

Šio modelio komplektacijas galite detaliau panagrinėti čia.

Temos: 1 Automobilis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

09:00
07:59

Esports namai

URBAN˙/

Metas ruošti automobilį

Parašykite atsiliepimą apie Gazas