Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2016 spalio 6d. 10:45

Kai standartinis visureigis nebedžiugina, atsiveria keliai modifikacijoms

„Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis
Luko Misiūno nuotr. / „Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis
Visureigių modifikacijos montuojant į juos papildomą įrangą jau seniai populiarios tokiose rinkose kaip Australija, Afrika ar Amerika. Europoje, kur sunkiai pravažiuojamų ar nepravažiuojamų kelių mažiau, dažniausiai pakanka ir standarinio visureigio. Tačiau jei jūs užkietėjęs žvejys, medžiotojas, bekelės mėgėjas ar šiaip didis ūkininkas, kai kada standartinės komplektacijos gali ir nepakakti. Ką galima dar sudėti į visureigį, kad šis taptų dar agresyvesnis, paklusnesnis ir nepavestų atsidūrus „viduryje niekur“.

Į Lietuvą atvykęs visureigių tobulinimo įrangos ir aksesuarų kompanijos ARB atstovas Azamatas Kurmanovas plačiau papasakojo apie tai, kaip standartinis „Ford Ranger“ virto į gerokai patobulintą visureigį, turintį viską, ko gali prireikti bet kuriuo gyvenimo atveju tikram bekelės ar ekspedicijų fanui.

Būtent šį modelį atstovas atgabeno į „Hardman“ įmonę Kaune, kuri prekiauja ARB kompanijos kūriniais, skirtais visureigiams ir čia pat juos montuoja.

Vienintelės ARB inžinierių nepaliestos vietos – automobilio salonas ir variklio skyrius. Visur kitur galima aptikti nestandartinių sprendimų, kuriuos visureigių gerbėjams siūlo praėjusiais metais veiklos keturiasdešimtmetį pažymėjusi ARB kompanija.

„Šis automobilis yra pilnai aprūpintas ARB gaminama produkcija. Matote, kokia pasikeitusi jo išvaizda, kiek papildomos įrangos sumontuota. Galiu trumpai papasakoti apie tai, kuo ši papildoma įranga yra ypatinga ir kas pasikeitė nuo to laiko, kai šis visureigis dar buvo standartinis. Taigi, turime naują priekinį bamperį, kuris pagamintas iš specialaus plastiko. Jis ne tik atsparus subraižymams, bet turi ir kitų unikalių savybių.

Luko Misiūno nuotr./„Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis
Luko Misiūno nuotr./„Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis

Jei jį kur nors deformuotumėte, jis pats savaime atsistato į pirminę padėtį. Tai labai atspari medžiaga, kurią naudojame tobulindami standartinius visureigius. Taip pat matote šoninius slenksčius, kurie ne tik skirti patogesniam išlipimui ir įlipimui, bet ir saugo automobilio kėbulą nuo nubraukimų ar kitokių apgadinimų.

Kaip matote, pikapo galas turi gaubtą. Jis taip pat turi daug versijų, tačiau čia matote vieną praktiškiausių variantų. Į galinę dalį galima patekti atsidarius galinį dangtį arba reikiamą daiktą pasiekti per šonuose esančias ir lengvai atsidarančias ertmes. Pagal kliento poreikius gale gali būti sumontuotos kelios atskiros erdvės daiktams, šaldytuvas ar kita įranga.

Dar vienas mūsų siūlomas agregatas – buksyravimo mechanizmas, vadinamas „gerve“. Taip pat kaip papildoma įranga gali būti sumontuotas oro kompresorius. Viena iš populiariausių modifikacijų – papildomi žibitai, galintys apšviesti iki 800 metrų atstumą“, – pasakojo A.Kurmanovas.

Pradėjus apžiūrinėti visureigio apdailos elementus ir bagažinės skyriaus įrangą pirmiausia užplūsta tvirtumo jausmas. Nėra jokios detalės, kuri judėtų, girgždėtų ar būtų nestabili. Viskas įtvirtina taip, tarsi būtų čia sumontuota amžiams. Grubu, stipru, tvirta. Trys žodžiai, kuriuos norisi ištarti nagrinėjant sumontuotą papildomą įrangą.

Net elementarios daiktadėžių rankenėlės sukurtos taip, kad šokinėjant per nelygumus nesikilontų ir nebarškėtų. Visur viskas fiksuojasi ir yra standu. Galite būti ramūs – bagažinėje sumontuotame šaldytuve esantis alus tikrai iš jo nedings be žmogaus įsikišimo.

Pokyčiai ir technologijos slypi ne tik išorėje. Vienas pagrindinių akcentų čia – automobilio amortizatorių ir spyruoklių sistema. „Old Man Emu“ firmos sportinius amortizatorius galima reguliuoti, tad tai tampa privalumu prieš standartinę komplektaciją. Priklausomai nuo to, kur važiuojate, pakaba gali būti standesnė ar minkštesnė.

Būtent vedini noro įsitikinti automobilio pakabos pakeitimų privalumais nusprendėme šį „Ford Ranger“ nuginti į Lietuvos automobilių sporto Meką – Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą.

Galiausiai pasiekėme „Nemuno žiedo“ trasą, kur apsukome simbolinį ratą asfaltine trasa ir netrukus pasukome į apleistą ir pamažu bruzgynais virstančią automobilių kroso trasą. Susipažinę su ja įsitikinome – bus smagu. Trasoje telkšojo balos, danga buvo gana slidi, o amortizatorių bandymams gerai nuteikė ir du tramplinai, kuriuose ketinome „Ford Ranger“ pakelti į orą.

Aišku, tikros bekelės, kurioje būtų reikėję naudoti „gervę“, čia nebuvo, tačiau automobilio pakabos darbą įvertinti sugebėjome. Nelygi trasa dideliam ir sportinę pakabą turinčiam visureigiui buvo lengvas riešutėlis. Pakaba tvarkėsi su nelygumais ir leido į purvo vonias nerti kone slystant šonu ir visai nesibaiminant, jog atsimušęs į balos dugną visureigis bus išmestas į orą.

Gerą įspūdį paliko amortizatorių darbas, kuomet šokant per trampliną automobilis pakeliamas nuo žemės. Ant trasos nusileidusiam visureigiui nereikia dar kelių papildomų metrų tam, kad pakaba stibilizuotųsi. Jau pirmo prisilietimo prie žemės metu amortizatoriai sugeria smūgio jėgą ir galima toliau spausti akseleratorių iki dugno nebijant, kad po šuolio automobilio amortizatoriai visa amplitude darbuosis dar keletą kartų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Ford Ranger“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Ford Ranger“

Turiu nemažai patirties turistinėse bekelės varžybose, tokiose kaip „Lietuvos lobiai“. Čia teko dalyvauti bei žvyrkeliais lėkti standartiniu „Land River Defender“ visureigiu.

Patikėkite, „Ford Ranger“ pakaba, papildyta ARB „Old Man Emu“ amortizatoriais, prieš standartinę pagyvenusio visureigio pakabą yra tarsi naujas „Maybach“ prieš sovietinę „Volgą“.

ARB kompanija nėra vieno konkretaus gamintojo visureigius tobulinanti kompanija. Jų gamoje galima rasti papildomą įrangą ir platų modifikacijų sąrašą beveik visiems visureigiams. Pasak gamintojo, dažniausiai klientai prašo papildomą įrangą sumontuoti į „Toyota Hilux“, „Volkswagen Amarok“, „Nissan Navara“ bei kitus visureigių modelius ir net SUV kategorijos automobilius.

Luko Misiūno nuotr./„Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis
Luko Misiūno nuotr./„Ford Ranger“ su ARB modifikacijomis

Pagrindinė ARB rinka yra tolimojoje Australijoje. Čia kompanija pasiekė net 60 proc. visų pardavimų. ARB taip pat turi stiprias pozicijas Jungtinių Amerikos Valstijų, Kinijos bei Pietų Afrikos rinkose.

Ne išimtis ir tokios valstybės kaip Rusija, Kazachstanas ir kitos Azijos šalys, turinčios nemažai sunkiai pravažiuojamų kelių.

Pagrindiniai klientai – ūkininkai, kurie jau spėjo įvertinti šių technologijų naudą.

„Esame oficialus ARB atstovas Lietuvoje, todėl puikiai matome, kaip keičiasi situacija. Pardavimai Lietuvoje auga ir naudojama vis daugiau ARB važiuoklių. Pagrindiniai klientai – ūkininkai, kurie jau spėjo įvertinti šių technologijų naudą“, – tvirtino ARB kompanijos Lietuvoje atstovų – įmonės „Hardman“ vadovas Robertas Aukščiūnas.

Taigi, ką gali pasiūlyti ARB kompanija europiečiams, kur bekelės nėra jau tiek daug? Jų kuriami patobulinimai dažniausiai patraukia ūkininkų, medžiotojų ir miškininkų dėmesį. Pastaruoju metu ARB kompanijos populiarumas Europoje auga, o ir užsakovai iš Baltijos šalių nėra jau tokia retenybė. Taigi, laiko klausimas, kada gatvėse išvysime daugiau patobulintų nei standartinių visureigių.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

SEB verslo augimo programa

01:16:45
47:36

Video

01:31
01:42
45:27

Adventur 2022

Maistas

URBAN˙/

Tik prenumeratoriams
Parašykite atsiliepimą apie Gazas