Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuris iš šių universalų raudonuos pralaimėjęs palyginamajame teste?

Jie puikiai tinka kasdienėms užduotims atlikti – kompaktiniai universalai paperka savo erdviu salonu ir talpia bagažine, jais patogu važinėti mieste, o ir jų kaina nėra itin didelė. Susipažinkite su žurnalo „Auto Bild“ atliktu palyginamuoju trijų modelių testu.
Trijų universalų testas
Trijų universalų testas / Auto Bild iliustr.

Privalumai prieš SUV

Visi SUV gerbėjai gali raudonuoti iš įniršio, tačiau ir kiti automobilininkai nėra akli. Net, sakytume, atvirkščiai. Palyginti su SUV, universalai yra taupesni, pigesni ir džiugina geresnėmis važiavimo savybėmis. O nusileidžia tik prastesniu matomumu ir ne tokiu patogiu įsėdimu. Būtent tokie ir yra šie trys ryškiai raudona spalva nudažyti testo dalyviai. Juos surinkome norėdami išsiaiškinti, kuris iš šių kompaktinių universalų yra tikrasis šeiminių automobilių favoritas.

Visi šie smagūs automobiliai turi iki 140 AG pasiekiančius turbobenzininius variklius, komplektuojamus su mechaninėmis pavarų dėžėmis ir priekiniais varančiaisiais ratais. Praktiškumą užtikrina tikrai erdvus salonas su dideliu bagažo skyriumi, o kiekvieno jų kaina neviršija 25 tūkst. eurų.

„Ford Focus“ 1.5 EcoBoost universalo laukia du itin rimti varžovai. Pirmasis yra „Kia Ceed“ SW 1.4 T-GDI universalas – toks „Kia“ hečbekas neseniai teste aplenkė net patį „Volkswagen Golf“, tad akivaizdu, kad korėjiečiai sieks pergalės ir universalų palyginime.

O štai „Seat Leon“ ST 1.5 TSI yra beveik tas pats „Golf“, nes ispanų matadoras po kitoniška kėbulo išvaizda turi tokią pačią modulinę bestselerio iš Volfsburgo platformą. Tad „Ford“ laukia tikrai nelengvi išbandymai.

Puikus formatas kiekvienai dienai

Vietos netrūksta nė viename iš šių trijų universalų. Visuose jų sėdėti ant galinių sėdynių patogu ir suaugusiems, bet matavimai patvirtina, kad gale vietos daugiausiai yra „Seat“ universale. Tačiau kur kas svarbiau, kad ispaniško automobilio galinės sėdynės yra pačios patogiausios.

Tikslius automobilių išmatavimus rasite čia.

„Kia“ ir „Ford“ universaluose sėdima šiek tiek per aukštai – atrodo, kad labiau virš nei pačiame automobilyje. Ir nors Focus turi ergonomines sėdynes su itin daug nustatymų, deja, jos nėra patogios. Sėdynių apmušalai per minkšti, tad ir joms pačioms trūksta geresnio šoninio prilaikymo. Tą patį galima pasakyti ir apie „Seat“ sėdynes – nors šioje komplektacijoje jos vadinamos sportinėmis, mes net nenorime žinoti, kokios yra paprastos sėdynės.

O štai „Ceed“ universale mes jaučiamės išties patogiai – sportiškos jo sėdynės turi standžius apmušalus ir išsiskiria puikiu prilaikymu. Be to, galines Kia sėdynes galima nulenkti santykiu 40:20:40, o „Ford“ ir „Seat“ – tik 60:40. Korėjietiško automobilio bagažinės talpa siekia beveik 1700 litrų, „Ford“ – 1653, „Seat“ – tik 1470.

Taip jie važiuoja: azartiškai ir greitai

„Ford“ yra vienintelis šio testo dalyvis su trijų cilindrų varikliu, bet tai neturi jokios įtakos jo sugebėjimams. Turbobenzininis 1,5 l motoras jau esant mažiausiems sūkiams itin noriai gena automobilį į pirmyn ir jo įkarštis neatvėsta beveik iki pat sūkių ribotuvo. Tik, palyginti su konkurentų keturių cilindrų varikliais, „Focus“ motoras yra triukšmingesnis ir stipriau vibruoja.

Tad „Kia“ ir „Seat“ varikliai veikia tyliau ir ramiau. Tik 1,5 l Seat motoras visame sūkių diapazone sukasi smagiau nei 1,4 l „Ceed“ variklis, kuris dar ir turi 10 AG mažiau nei konkurentai, todėl nėra toks energingas.

Taip pat inžinieriai turėtų patobulinti galinę „Ceed“ pakabą, nes važiuojant mieste ar nelygiu keliu užmiestyje ji ima triukšmingai bildėti. Be to, jo vairo sistema veikia ne itin tiksliai ir be aiškaus atsako į vairo pasukimą.

O štai „Ford“ vairo sistema suderinta pernelyg aštriai, tad važiuojant tiesiai net ir į pačią mažiausią komandą vairu automobilis reaguoja pernelyg nervingai. Bet štai jo pakaba iš visų trijų šio testo dalyvių yra geriausiai subalansuota. Ji kelio nelygumus sugeria sklandžiai ir nepastebimai, veikdama lyg aukštesnės klasės automobilyje, o keleivių ramybę trikdo tik pačios didžiausios duobės ir kauburiai.

Važiuojant nelygiu keliu pradeda bildėti priekinė „Seat“ pakaba, o galinė tiesiog siūbuoja. Tačiau vairo sistema subalansuota puikiai ir valdymo savybėmis „Leon“ lenkia abu savo konkurentus.

Tiek jie kainuoja: daug, bet ne per daug

Trijų bandytos komplektacijos kompaktinių universalų kaina yra nuo 20 000 iki 25 000 eurų – tai nėra mažai, bet jų komplektacija išties gera.

Tikslų balų skaičių, skirtą kiekvienam automobiliui, rasite čia.

Išvada

Tiesiog neatsistebime, kodėl šie kompaktinės klasės universalai nėra populiarūs. Jie ne tik itin praktiški ir nekainuoja labai daug, bet ir yra be galo smagūs vairuoti. Ieškantiems šeiminio automobilio rekomenduojame juos visus tris, o kurį konkrečiai rinktis, priklauso tik nuo jūsų prioritetų.

Auto Bild iliustr./Užimta vieta
Auto Bild iliustr./Užimta vieta

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius