Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Maserati“ – nei šioks, nei toks

Europos geografinio centro golfo klube vieną dieną skraidė ne golfo kamuoliukai, o gaudė varikliai. Latvijos kompanija „Modena Motors“ suteikė galimybę išbandyti net du „Maserati“ modelius – „GranCabrio“ ir „GranTurismo“.
„Maserati GranTurismo S“
„Maserati GranTurismo S“ / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.
Temos: 1 Maserati

Apgaulinga galia

Tiek į „Gazas.LT“ bandytą „GranTurismo S“, tiek į „GranCabrio“ buvo patalpintas toks pat 4,7 l V8 variklis, išvystantis 440 AG bei 490 Nm. Iki 100 km/val. „GranCabrio“ įsibėgėja per 5,3 sek. („GranTurismo S“ – per 4,9 sek.). Tačiau šis skaičius gali suklaidinti – užspaudus „dugną“, automobilis įsibėgėja smagiai, tačiau sukimo momento piką jis pasiekia tik ties 4750 aps./min., tad, važiuojant paprastu miesto režimu, variklis yra „hondinio“ stiliaus (t. y. prie žemesnių apsukų yra bukas, o daugiau galios išvysto tik prie didelių apsisukimų).

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Maserati GranCabrio
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Maserati GranCabrio“

Bet kokiu atveju, galios „GranCabrio“ turi. Ir, nepaisant kiek apgaulingų įsibėgėjimo skaičių, važiuoja „Maserati“ važiuoja vis tiek smagiau už 99 iš 100 kitų gatvėje sutinkamų automobilių. Na, nebent lygintume ne Lietuvos miestų, o Monte Karlo gatvėse matomus automobilius.

Ką gali konkurentai?

„GranCabrio“ konkurentais „Maserati“ atstovai laiko BMW 650i, „Porsche 911 GTS“, „Bentley Continental GT“ bei „Aston Martin Vantage S“ modelius. „Modena Motors“ atstovės Ilzės Grase nuomone, „Maserati“ taiko į patį viduriuką: „Bentley“ yra sukurtas prabangai, „Porsche“ – sportiškumui, o „Maserati“ vieta – per vidurį.

 

Į Palangą iš Vilniaus keturiese nenulėksi. Nebent vienai dienai ir be drabužių ar gėrimų atsargos

 

Taip, „Maserati“ nusileidžia „Bentley“ prabanga. Taip, „Maserati“ turi mažiau galios negu „Porsche“. Tačiau 911 vairuotojui, norinčiam neprarasti sportiškumo, tačiau įgauti daugiau prabangos, „Maserati“ būtų puikus pasirinkimas. „Bentley“ savininkui, užsinorėjusiam daugiau sportiškumo, tačiau nenorinčiam prarasti komforto, taip pat tikriausiai patiktų vairuoti „Maserati“.

 

„Praktiškumas“

Kas jau kas, bet bulvių maišas „GranCabrio“ bagažinėje turbūt niekada neatsidurs. Tačiau kelioninis krepšys, atrodo, taip pat – į bagažinę  geriausiu atveju tilptų kosmetinė.

Šis kabrioletas skirtas tik važinėtis tik mieste? Atrodo, taip. Į Palangą iš Vilniaus keturiese nenulėksi. Nebent vienai dienai ir be drabužių ar gėrimų atsargos.

Kolegos žurnalistai juokavo: „O kur dėti dujų įrangą?“ I.Grase į šį klausimą atsakė plačiai šypsodamasi: „Čia tik jums tokie klausimai „aktualūs“.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Maserati GranCabrio
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Maserati GranCabrio“

„GranTurismo S“

Užteks kalbėti, laikas važiuoti. „GranCabrio“ bandymams skirta kur kas daugiau laiko, o „GranTurismo S“ kiekvienam žurnalistui skirta pasimėgauti vos po pora kilometrų. Bet gana įdomiu keliu – jeigu kam teko važiuoti nuo Europos centro golfo klubo iki pagrindinio kelio Vilnius-Utena, žino, ką turime galvoje.

Tačiau pirmyn, atgal, ir viskas! „GranTurismo S“ bandymas baigtas. Spėjus tik patikrinti, kaip jis įsibėgėja pirma-antra pavaromis bei kaip „stovi ant kelio“ poroje ne itin pažįstamų posūkių. Ir su didele atsargumo doze – vis tik kelias nebuvo uždarytas, tad tiek pėsčiųjų, tiek kitų eismo dalyvių pasitaikė ne vienas. Įspūdžiai neblogi, bet jų galėtų būti ir daugiau. Sunku susidaryti įspūdį apie automobilį, maždaug porą minučių sėdint ant jo galinės sėdynės ir dar porą – prie vairo.

Bet kiek pavyko, tiek. Pavarų dėžė dirba nepriekaištingai (instruktorius teigė, kad pavaras ji perjungia per 0,1 sek. – matuoti neteko, bet priežasties abejoti nebuvo), variklis, nors ir mėgstantis apsukas, yra galingas. Automobilio viduje – reto patogumo sėdynės (tiek priekyje, tiek gale): atrodo, kad jos tarsi sukurtos 180 cm ūgio ir 80 kg masės žmogui. Puikus šoninis prilaikymas posūkiuose, patogi sėdėsena, vairas ir pedalai – idealiose pozicijose.

Salonas – taip pat išskirtinis. Jaukus, malonus, šiltas – mygtukų daug, tačiau visi pagrindiniai pasiekiami ir lengvai suprantami. Tiesa, nebuvo laiko išbandyti, ką kuris reiškia. Juk gavęs į rankas žaislą dviems minutėms neimsi nagrinėti, iš ko jis sudėtas...

„GranCabrio“

28 sekundės – tiek laiko užtrunka automatinis „GranCabrio“ stogo sulankstymas. Daug ar mažai? Kaip tokios klasės automobiliui, gal ir daugoka. Bet matant, kaip dailiai tas medžiaginis stogas atgula į savo vietą ir pasislepia, tarsi jo išvis nebūtų, tas 28 sekundes galima atleisti. Padarė įspūdį ir medžiaga – neteko gilintis, iš kokių komponentų pagamintas stogas, tačiau užvertas jis yra visiškai kietas. Pabaksnojus pirštu, neatrodo, kad tai būtų medžiaga – anot „Maserati“ atstovų, tokios konstrukcijos stogas yra visiškai saugus tiek virtimo, tiek kitokio pobūdžio smūgių atvejais.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Maserati GranCabrio
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Maserati GranCabrio“

Kiek nustebino „GranCabrio“ variklis. Blogąja prasme. Vos spustelėjus akseleratorių jis neprispaudžia prie sėdynės. Tačiau tai, anot „GranCabrio“ instruktoriaus, privalumas – norėdamas galios, žemini pavarą ir leki su vėjeliu, norėdamas ramaus važiavimo, riedi 60 km/val. ketvirta pavara. Gal ir gerai?

Tokį režimą būtų galima pateisinti ekonomija... Tačiau ar ji bent vienam šito, mažiausiai 114 tūkst. eurų kainuojančio kabrioleto, pirkėjui rūpi?

Gamintojai tikina, kad „GranCabrio“ vidutiniškai pasisotina 15,4 litro benzino šimtui kilometrų. Mieste – kiek daugiau nei 25, užmiestyje apie 11 litrų.

„Per vidurį“

Išskirtinis automobilis. Sunku lyginti, nebandžius „Bentley Continental GT“ bei „Aston Martin Vantage S“, tačiau naujajam šeštosios serijos BMW iki bandytų „Maserati“ modelių toloka visomis prasmėmis, o 911 GTS, nors ir turintis mažiausią variklį iš visų penkių (6 cilindrų, 3,8 litro), šioje grupėje atrodo sportiškiausiai. Bet mažiausiai prabangiai.

Išbandžius šiuos „Maserati“, galima patvirtinti prieš tai I.Grase pasakytus žodžius: „Maserati“ yra per vidurį tarp sportiškumo ir komforto.“

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Maserati GranTurismo S
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Maserati GranTurismo S“

Nori važinėti sportiškai – renkiesi „Porsche“, geidi prabangos – imi „Bentley“. Nori puikiai suderintų abiejų dalykų – „Maserati“ tavo paslaugoms. Tolstantį automobilio užpakalį ilgai matys kiekvienas įžūlus gatvės džigitas, o pavėžintas „GranCabrio“ joks rimtas dėdė nedrįs supeikti jo už prabangos trūkumą.

Mėgsta lietuviai

„Modena Motors Baltics“ nuo 2006 m.pardavė 86 „Maserati“ automobilius: 40 Lietuvoje, 35 Latvijoje ir 11 Estijoje. Šių išskirtinių automobilių savininkai paprastai vengia viešumos ir nesipuikuoja savo pirkiniais. Bene garsiausias „Maserati“ savininkas Lietuvoje – verslininkas bei politikas Visvaldas Matijošaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius