-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujoji „Škoda Fabia“: plunksnos iškedentos, laikas į trasą

Neseniai Lisabonoje Europos žurnalistų išbandyta trečios kartos „Škoda Fabia“ į Lietuvą atkeliaus jau netrukus – šių metų pabaigoje. Išgražėjusi, kur kas patogesnė ir vis dar tokia pati praktiška.
„Škoda Fabia“
„Škoda Fabia“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Miestui ji puikiai tinka – yra judri, nedidelė, „valganti“ nedaug degalų. Bagažinė – didžiausia savo klasėje – 330 litrų. Tolimesnei kelionei, jei jūsų daugiau, gal ir mažoka, tačiau pakankamai talpi kasdieniams daiktams ar pirkiniams. Beje, „Škoda Fabia“ pristatyme Lisabonoje buvo nemažai moterų – ar tai reiškia, kad gamintojai nusitaikė į kur kas platesnę auditoriją? Visai nenuostabu. Juolab kad šis trečios kartos automobilis kur kas gražesnis, sportiškesnis ir išraiškingesnis už savo pirmtaką. 

Naujoji „Fabia“ – 8 mm trumpesnė už ankstesniąją, 90 mm platesnė, 31 mm žemesnė. Sėdint viduje nesmulkiems ir nežemiems žmonėms vietos pilnai pakanka nors tai mažas – B klasės – automobilis. 

Jo gamintojai teigia, kad vienas svarbiausių tikslų kuriant naująją „Škodą“ buvo smarkiai sumažinti degalų sąnaudas, emisiją ir svorį. Ir tai puikiai pavyko! Mažiausi nurodomi skaičiai neįtikėtini: sąnaudos – 3,1 l/100 km, emisija – 82 g/km, svoris – mažiau nei 1000 kg. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“

Žinant, kaip lietuviai gerbia „Škodą“, ypač nuo tada, kai 1991 m.  tapo „Volkswagen grupės“ nare, kad mes labai vertiname praktiškumą ir dažnai baidomės ekstravagancijos, galima spėti, kad šis automobilis turi šansų sulaukti sėkmės. Beje, siūloma spalvų gama gana plati, kaip ir galimybės pritaikyti automobilį individualiam skoniui. Tarkim, pasirinkus kelias kėbulo spalvas ar kontrastingai ryškius prietaisų skydelio plokštės intarpus. Nors vargu ar lietuviai puls pirkti tamsiai žalius ar ryškiai geltonus automobilius – greičiausiai liks ištikimi įprastai baltiems, pilkiems ar juodiems. 

Trečios kartos „Škoda Fabia“ pabrėžtinai praktiška, joje daug patogių sprendimų. Kad ir laikiklis išmaniajam telefonui, daiktus patogiai prilaikantys tinkleliai bagažinėje ir salone, sniego gramdiklis, įtaisytas degalų bakelio dangtelio vidinėje pusėje ir pan. Gamintojai tai vadina „paprastomis gudrybėmis“.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“

Naujos kartos varikliai atitinka visus EU6 emisijos standartus, galima rinktis iš 4 benzininių ir 3 dyzelinių. Benzininių variklių galingumas – nuo 44 kW (60 AG) iki 81 kW (110 AG), trijų cilindrų dyzelinių – nuo 55 kW (75 AG) iki 77 kW (105 AG). Automobiliai siūlomi su mechaninėmis bei automatinėmis pavarų dėžėmis. 

Naujosios „Fabia“ pirkėjai greičiausiai bus racionalūs žmonės, nelinkę „išmesti“ papildomų pinigų automobilio navigacinei sistemai, juk kelią galima rasti ir pasitelkus telefonų programėles. Tai numatydami „Škodos“ gamintojai pirmą kartą įdiegė „Mirror Link“ ir „SmartGate“ technologijas, leidžiančias susieti išmaniuosius telefonus su automobiliu. Tiesa, važinėjant Lisabonos apylinkėmis tos technologijos retkarčiais strigdavo arba „pasimesdavo“ klaidžiose didmiesčio gatvelėse, tačiau gamintojai kaltę vertė trečiosioms šalims ir tikino, kad ateityje šios sistemos tikrai bus tobulinamos.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Škoda Fabia“

Svarbiausia, sakė, ne tai, o investicijos į automobilio saugumą. Ir tikrai, koks skirtumas, kiek papildomų ratų tenka apsukti Senamiesčio centre kelią „pametus“ telefoninei operatorei, jeigu tavo valdomame mažos klasės automobilyje įdiegtos pažangiausios, įprastai aukštesnės klasės automobiliui būdingos saugumo technologijos, saugančios tavo ir aplinkinių gyvybę. Be to, kelio galima ir žmogaus paklausti. Net jei tas žmogus staiga išbėgo tau prieš nosį, t.y. – bamperį, o „Škoda Fabia“ sustojo tik dėl to, kad yra „Multi-colision“ stabdymo sistema. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius